۰ نفر

ساندویچ پانل دیواری: بهترین پوشش دیوارها

۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبر: 808242
ساندویچ پانل دیواری: بهترین پوشش دیوارها

ساندویچ پانل های دیواری بهترین محصول نوین ساختمانی برای پوشش دیوارها هستند.اگر می‌خواهید دیوارهای ساختمان و سازه خود را به گونه‌ای بسازید که هم سبک، هم مقاوم و هم عایق باشد، بهتر است به جای آجر و سیمان و ... از ساندویچ پانل دیواری استفاده کنید.

در سال‌های اخیر، خرید ساندویچ پانل دیواری به عنوان یکی از مصالح ساختمانی مدرن و پیشرفته، به سرعت در حال افزایش است. ساندویچ پانل ها و مخصوصاً نوع دیواری آن‌ها، مزایای زیادی دارند که آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای کاربردهای مختلف در صنعت ساختمان تبدیل می‌کند. با دیوارهای پیش ساخته یا همان ساندویچ پانل دیواری، می‌توانید دیوارهای سازه‌های مختلف مانند سردخانه‌های میوه، سوله‌ها، آزمایشگاه‌ها، خانه‌های پیش ساخته و ... را در زمان کم و نهایت مقاومت و زیبایی بسازید.

ساندویچ پانل دیواری

معرفی ساندویچ پانل دیواری

یکی از کاربردهای مهم ساندویچ پانل ها، پوشش دیوارها است. این مصالح برای پوشش دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل ویژگی‌های خوبی که دارا هستند، در صنعت ساختمان کاربرد زیادی دارند. ساندویچ پانل دیواری نوعی مصالح ساختمانی پیش ساخته است که از سه لایه تشکیل شده است. دو لایه بیرونی از ورق فلزی، ورق آلومینیوم و... ساخته شده و لایه میانی از مواد عایق تشکیل شده است که در ادامه به بررسی هر کدام می‌پردازیم.

مشخصات فنی و اصولی ساندویچ پانل دیواری

در ابتدا بهتر است بدانید که این مصالح متناسب با شرایط سازه شما طراحی و ساخته می‌شوند. اما در حالت کلی دارای برخی ابعاد استاندارد نیز هستند که در ادامه به این مشخصات اشاره می‌کنیم. ضخامت ورق بیرونی ساندویچ پانل دیواری معمولاً بین 0.4 تا 1 میلی‌متر و ضخامت ورق داخلی ساندویچ پانل دیواری معمولاً بین 0.3 الی 0.5 میلی‌متر می‌باشد. همچنین ضخامت لایه عایق ساندویچ پانل دیواری نیز بین 3 الی 20 سانتی‌متر است.

از طرفی وزن پانل های ساندویچ پانل دیواری عموماً بین 10 الی 100 کیلوگرم هستند و توجه کنید که وزن پانل ها به عواملی مانند نوع ورق، ضخامت ورق، نوع عایق و ضخامت عایق بستگی دارد. طول پانل های ساندویچ پانل دیواری معمولاً بین 1 الی 10 متر و و عرض آن‌ها بین 1 تا 2 متر است که طول و عرض آن‌ها به عواملی مانند کاربرد پانل و شرایط محل نصب آن بستگی دارد.

ساندویچ پانل دیواری از چه موادی ساخته شده است؟

همانطور که گفتیم، خود این محصول از سه بخش تشکیل شده است و هر کدام از این بخش‌ها نیز از متریال‌های متفاوتی ساخته می‌شوند. در ادامه مواد تشکیل دهنده هر بخش را بررسی می‌کنیم.

  • لایه درونی و بیرونی پانل دیواری

ورق بیرونی و درونی ساندویچ پانل دیواری از ورق فلزی، ورق آلومینیوم، ورق گالوانیزه یا ورق کامپوزیت ساخته می‌شوند. همچنین متناسب با شرایط سازه ممکن است جنس این دو لایه یکسان و یا متفاوت باشد. اما برای زیبایی ظاهری معمولاً لایه بیرونی را زیباتر انتخاب می‌کنند. این دو لایه وظیفه محافظت از لایه میانی و جلوگیری از آسیب دیدن عایق را بر عهده دارند.

  • لایه میانی عایق پانل دیواری

لایه میانی ساندویچ پانل دیواری از مواد عایق مانند پلی یورتان، پلی استایرن، XPS یا پشم سنگ ساخته شده و وظیفه عایق بندی حرارتی و صوتی پانل را بر عهده دارد.

ابعاد ساندویچ پانل دیواری

انواع ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری متناسب با جنس لایه‌ها، در انواع مختلفی تولید می‌شود که هر کدام برای شرایط و کاربری خاصی مناسب هستند. از جمله انواع ساندویچ پانل دیواری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساندویچ پانل دو رو ورق فلزی

هر دو طرف این نوع پانل، از ورق فلزی و آلومینیوم و ... ساخته شده است. این نوع پانل ظاهری زیبا و مدرن دارد و برای کاربردهای مختلفی مانند ساخت ساختمان های مسکونی و تجاری، ساخت سوله‌ها و ساخت کانکس‌ها استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل پیچ پنهان

در این نوع پانل، پیچ‌های اتصال پانل‌ها از نمای بیرون قابل مشاهده نیستند. این نوع پانل ظاهری زیباتر و حرفه‌ای‌تر دارد و برای سازه‌هایی که در آن‌ها زیبایی ظاهری اهمیت زیادی دارد، استفاده میشود.

ساندویچ پانل یک رو ورق فلزی

در این نوع پانل، فقط یک طرف پانل از ورق فلزی و طرف دیگر از ماده غیر فلزی، ساخته شده است. این نوع پانل معمولاً برای سازه‌هایی استفاده می‌شود که نیاز به عایق بندی حرارتی و صوتی بالایی وجود ندارد. به عنوان مثال در ساخت دیوارهای داخلی ساختمان‌ها کاربرد دارند.

بررسی انواع جنس های ورق بیرونی و داخلی ساندویچ پانل دیواری

  • ورق گالوانیزه: ورق گالوانیزه ارزان‌ترین نوع ورق بیرونی ساندویچ پانل دیواری است. این ورق مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد.
  • ورق آلومینیوم: ورق آلومینیوم سبک‌ترین نوع ورق بیرونی ساندویچ پانل دیواری است. این ورق مقاومت خوبی در برابر خوردگی و شرایط محیطی مختلف دارد.
  • ورق کامپوزیت: ورق کامپوزیت ظاهری زیبا و مدرن دارد. این ورق نیز مانند سایر آن‌ها، مقاومت خوبی در برابر خوردگی و شرایط محیطی مختلف دارد.

بررسی انواع جنس های فوم عایق ساندویچ پانل دیواری

  • فوم پلی یورتان: فوم پلی یورتان بهترین نوع فوم عایق ساندویچ پانل دیواری است. این فوم عایق حرارتی و صوتی بسیار خوبی دارد.
  • فوم پلی استایرن: فوم پلی استایرن برای عایق حرارتی گزینه مناسبی بوده و این فوم ارزان‌تر از فوم پلی یورتان است.
  • XPS: XPS عایق حرارتی و صوتی بسیار خوبی بوده و مقاوم تر از فوم پلی استایرن است.
  • پشم سنگ: پشم سنگ عایق حرارتی ایده آلی است و میتوان آن را مقاوم‌ترین جنس برای عایق دانست.

استفاده از ساندویچ پانل دیواری چه امتیازاتی دارد؟

ساندویچ پانل دیواری به دلیل مزایای بسیاری که دارد، به یک گزینه مناسب برای پوشش دیوارها تبدیل شده است. پایین بودن قیمت ساندویچ پانل، وزن سبک که حمل و نصب آسانی را فراهم می‌کند، سرعت نصب بالا به دلیل پیش‌ساخته بودن و خصوصیات عایق حرارتی و صوتی مورد توجه افراد قرار گرفته است. همچنین دوام و استحکام بالا در مقابل شرایط محیطی مختلف نظیر باران و زلزله و ... نیز از ویژگی‌های برجسته آن است. استفاده از ساندویچ پانل دیواری به حفظ محیط زیست کمک کرده و مشکلات ناشی از استفاده از مصالح سنتی مانند سیمان و بتن را کاهش می‌دهد.

قیمت ساندویچ پانل دیواری

نحوه نصب ساندویچ پانل دیواری چگونه است؟

نصب ساندویچ های پانل دیواری باید زیر نظر متخصصان این حوزه انجام شود چرا که نصب غیر اصولی آن‌ها منجر به آسیب‌های مختلف از جمله آسیب به عایق بودنشان می‌شود؛ پس به هیچ عنوان خودتان اقدام به نصب آن‌ها نکنید. اما نکاتی نیز وجود دارند که با دانستن آن‌ها می‌توانید از نصب صحیح ساندویچ های پانل دیواری توسط نصاب مطمئن شوید:

  1. نصاب باید آب بندی را مناسب انتخاب کند
  2. برای دزبندی و آب بندی از چسب مناسب استفاده کند
  3. در هنگام نصب فاصله بین پانل‌ها رعایت شود
  4. از پیچ و واشر خوب برای نصب استفاده کند

از ساندویچ پانل در چه جاهایی میتوان استفاده کرد؟

در حالت کلی این دیوارها جایگزین دیوارهای ساخته شده با آجر و سیمان هستند و با توجه به اینکه انواع مختلفی نیز دارند، می‌توان در هر سازه متناسب با کاربری آن و شرایط موجود از هر کدام استفاده کرد. شما می‌توانید در مکان‌هایی از جمله موارد زیر از ساندویچ پانل دیواری استفاده کنید:

  • ساختمان‌ها و ویلاهای پیش ساخته
  • ساختمان‌های صنعتی مانند سوله و کارگاه
  • پارتیشن بندی اتاق های بزرگ
  • ساختمان‌های آزمایشگاهی برای عدم انتقال آلودگی
  • اتاقک‌های پیش ساخته مانند کانکس و کانتینر
  • سردخانه‌های میوه و ...

در نهایت بهتر است ابتدا با یک متخصص در این حوزه مشورت کنید تا بتوانید بهترین ساندویچ پانل دیواری را برای سازه خود انتخاب کنید. به همین منظور می توانید با کارشناسان ما با شماره 05136228800 در ارتباط باشید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha