۰ نفر

استاندار قزوین:

ظرفیت تاریخی قزوین باید به همه معرفی شود

۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴
کد خبر: 808014
ظرفیت تاریخی قزوین باید به همه معرفی شود

استاندار قزوین گفت: قزوین دارای ظرفیت‌هایی است با لازم است به طور تخصصی به همه مردم معرفی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد مهدی اعلایی در نخستین همایش قزوین شناسی پیش از اسلام که پیش از ظهر سه‌شنبه که با حضور مسئولین ملی در سالن اجتماعات بوستان دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: این همایش قطعاً برگی زرین برای شناسایی ظرفیت‌های کهن دیار مینودری قزوین خواهد بود

وی با اشاره به سفر پربرکت رهبر انقلاب به قزوین بیان کرد: هم اکنون در آستانه بیستمین سالگرد سفر پر برکت رهبر انقلاب به شهر و استان قزوین قرار داریم؛ سفر رهبر انقلاب در ۲۵ آذر ۱۳۸۲ به قزوین یکی از سفرهای ویژه بود و در این همایش لازم است این فرمایشات دوباره یادآوری شود تا بتوانید اتفاقات خوبی را رقم بزنید.

استاندار قزوین با بازخوانی بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص قزوین یادآور شد: قزوین چهره‌های شناخته شده‌ای در علوم و فنون مختلف دارد و نیز شرایط اقلیمی سبب شده که این شهر در سده‌های مختلف تاریخی به یک بخش برجسته در کشور و تمدن ایرانی اسلامی بدل شود

دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به دنبال بازشناسی هویت ایرانی است

سید علی قاسم زاده سابقه ۹ هزار ساله قزوین در تاریخ و تمدن نشان دهنده آن است که قزوین یکی از قدیمی‌ترین دروازه تمدنی ایران بزرگ پیش از اسلام بوده است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بیان کرد: امروز جدی‌ترین مسائل جامعه در حوزه خودباختگی و ازبین رفتن هویت تعریف می‌شود و جای تأسف است که نسل جوان ما نسبت به سنت و تمدن گذشته بیگانه هستند.

این مسئول عنوان کرد: دانشگاه به عنوان مرکز آسیب شناسی فرهنگی در تلاش است تا برای حل معضل بازشناسی هویت ملی، خدمات شایانی از جمله برگزاری جلسات اینچنینی را در اختیار مردم قرار دهد.

قاسم زاده تصریح کرد: برگزاری همایش قزوین شناسی خدمتی بود که ذیل جامعه‌گرا بودن دانشگاه در استان برگزار شد و بخش قزوین پژوهی مرکز کتابخانه دانشگاه در نظر دارد تا در مسیر بازشناسی تمدن قزوین علاوه براین همایش، گام‌های بیشتری در این حوزه بردارد تا با این تلاش بخشی از مشکلات جامعه در حوزه خلأ علمی و فرهنگی استان مرتفع شود که البته این گام نیازمند قلم و پژوهش اندیشمندان و علاقمندان به بحث تمدن قزوین خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: تلاش می‌کنیم بتوانیم دایره المعارفی از بازشناسی تمدن قزوین در گذشته تاریخی را تدوین و تقدیم جامعه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha