۰ نفر

این برنامه‌ها از Google حذف می‌شوند

۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبر: 808005
این برنامه‌ها از Google حذف می‌شوند

شرکت گوگل به از بین بردن ده‌ها برنامه و ابزار خود در طول سال‌های گذشته شهرت دارد و اکنون می‌خواهد فعالیت چند مورد دیگر را از سال ۲۰۲۴ متوقف کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شرکت گوگل قصد دارد از سال ۲۰۲۴ چند مورد از خدمات خود را متوقف کند که برخی از آن‌ها جدیدتر و برخی دیگر بسیار قدیمی هستند؛ اما همه آن‌ها یک چیز مشترک دارند و آن این که محکوم به فنا هستند.

برنامه Google Podcasts

برنامه Google Podcasts حدود شش سال پیش به عنوان راهی برای کاربران اندروید برای گوش دادن به پادکست‌ها راه اندازی شد؛ اما این شرکت آن را متوقف می‌کند و یک ابزار انتقال برای جابه جایی اشتراک‌های شما به YouTube Music ایجاد می‌کند. با این حال، روند انتقال در ماه‌های آینده آغاز خواهد شد و مشخص نیست که چقدر طول می‌کشد.

 برنامه Jamboard

ابزار Jamboard در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک ابزار فیزیکی بزرگ برای همکاری معرفی شد. یک صفحه نمایش لمسی ۵۵ اینچی که قرار بود به عنوان نوعی تخته سفید دیجیتال عمل کند؛ اما گوگل اعلام کرده است که این محصول را متوقف می‌کند و به روز رسانی‌ها در ۳۰ سپتامبر منقضی می‌شوند. 

به گفته گوگل، مدتی برای انتقال داده‌های خود از Jam به برنامه‌های دیگر مانند FigJam، Lucidspark یا Miro فرصت خواهید داشت؛ اما به زودی همه برنامه‌های تلفن همراه و سرویس گیرنده وب از کار خواهند افتاد که باعث از دست دادن دسترسی به محتوای ابری می‌شود.

Google DropCam

ابزار DropCam مجموعه‌ای از دوربین‌های Wi-Fi است که حدود ۱۵ سال پیش راه اندازی شد. گوگل این برند را در سال ۲۰۱۴ به عنوان بخشی از Nest Labs به قیمت ۵۵۵ میلیون دلار خریداری کرد و Nest Cam در نهایت به عنوان جایگزینی برای DropCam عرضه شد.

اکنون که سرویس‌های DropCam قرار است در ۸ آوریل ۲۰۲۴ به پایان برسند، بخشی از یک تغییر بزرگ به Google Home است که سیستم قدیمی Nest Secure را نیز بازنشسته می‌کند. پس از ۸ آوریل، دیگر نمی‌توانید به دوربین‌های DropCam در برنامه Nest دسترسی داشته باشید. با این حال، اگر صاحب DropCam هستید و می‌خواهید در Nest Aware مشترک شوید، می‌توانید Nest Cam سیمی را به صورت رایگان دریافت کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha