۱ نفر

به گزارش سرویس مواد غذایی اقتصادآنلاین؛

خواص کره گوسفندی کیلویی ۶۰۰ هزار تومان از نگاه طب سنتی + جدول

۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۰
کد خبر: 807850
کره گاوی محلی درجه یک
کره گاوی محلی درجه یک

قیمت روز انواع کره در تاریخ ۲۲ آبان ۱۴۰۲ اعلام شد برای مشاهده جزییات قیمت انواع کره وارد سایت اقتصاد آنلاین شوید.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  قیمت کره حیوانی پاستوریزه در بازار روز برای تاریخ ۲۲ آبان ۱۴۰۲ اعلام شد که بر اساس آن قیمت کره ۵۰ گرمی پاک مبلغ ۱۸ هزار و ۵۰۰  تومان است.

قیمت کره گیاهی پاستوریزه

قیمت کره گیاهی زعفرانی غنچه ۲۵۰ گرمی مبلغ ۲۶ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام شده است.

قیمت کره محلی

قیمت کره محلی دوغی گوسفندی کیلویی ۶۰۰ هزار تومان است.

قیمت انواع کره
نوع نام محصول مقدار قیمت / تومان
کره محلی کره دوغی گوسفندی یک کیلوگرم ۶۰۰,۰۰۰
کره حیوانی جنگلی ۴۰۰,۰۰۰
کره گاوی محلی درجه یک ۲۰۰,۰۰۰
کره گاوی میری ۲۵۰,۰۰۰
کره حیوانی و گیاهی پاستوریزه کره حیوانی پاستوریزه میهن ۱۰۰ گرم
۳۲,۵۰۰
کره پاستوریزه پاک ۵۰ گرم
۱۸,۵۰۰
کره سنتی شکلی ۱۰۰ گرم
۳۲,۵۰۰
کره گیاهی مهگل ۱۵۰ گرم ۱۷,۵۰۰
کره گیاهی زعفرانی غنچه پلاس ۲۵۰ گرمی
۲۶,۳۵۰

خواص کره گوسفندی در طب سنتی

کره گوسفندی نیز مانند کره گاوی دارای طبع گرم و تر می باشد. از این رو برای افراد سرد مزاج مناسب است. مصرف این کره به دلیل طبع گرم آن، برای تقویت سیستم گوارش و معده نیز مفید می باشد. مصرف کره گوسفندی محلی سبب لطافت پوست شده و برخی باکتری های مضر معده را نیز از بین می برد.

آشنایی با ارزش غذایی کره حیوانی

کره که از زدن ماست گاو، گوسفند، گاومیش به دست می آید در واقع امولسیون چربی در آب است که حاوی مقدار زیادی چربی می باشد و علاوه بر چربی حاوی مقادیر زیادی ویتامین A نیز بوده  که برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشد، همانطور که اشاره شد قسمت اعظمی از کره حیوانی را چربی ها تشکیل می دهند ولی این چربی ها با روغن های معمولی خانگی متفاوت است. این چربی ها کاملا طبیعی بوده و برای سلامت عمومی بدن و تقویت عضلات قلب بسیار مفید می باشد.

همچنین کره حیوانی میتواند بهترین گزینه برای صبحانه باشد. البته باید به این نکته نیز توجه نماید از آنجایی که این چربی ها سرشار از انرژی هستند فرد باید بلافاصله پس از مصرف به فعالیت بدنی بپردازد و هرگونه عدم تحرک باعث وارد آمدن صدمات جدی به سلامت او خواهد شد و حتی بسته شدن عروق خونی را نیز به دنبال خواهد داشت.

معمولا کره های حیوانی در دو رنگ وجود دارند که برخی از آنها سفید رنگ بوده و برخی نیز زرد رنگ می باشند، کره حیوانی سفید رنگ از ماست گوسفند و گاومیش به دست می آید و کره حیوانی زرد رنگ نیز از ماست گاو، که میزان ویتامین A موجود در کره گاو بیشتر از سایر کره ها می باشد. پس اگر قصد تهیه کره حیوانی را دارید به این نکته حتما توجه نمایید و علاوه بر این نیز دقت نمایید که چند نوع کره را با یکدیگر ترکیب نکنید چون کره را بسیار بد مزه خواهد نمود.

برای مطالعه بیشتر درباره قیمت انواع مواد غذایی در بازار روز می توانید به سرویس"مواد غذایی" اقتصاد آنلاین مراجعه کنید توجه داشته باشید این قیمت ها از فروشگاه های آنلاین استخراج شده اند و اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت ها ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    شما بگید اصلا کره و عسل و سایر خوراکیهای اصل و بی غل و غش پیدا میشه ( فقط در مواردی )