۰ نفر

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس خبر داد؛

برگزاری ۷۰۰ برنامه تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان فارس

۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۲۰
کد خبر: 807720
برگزاری ۷۰۰ برنامه تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان فارس

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها شهدای گمنام امسال از ۱۶ آذر تا ۲۶ آذر در استان حضور می‌یابند و در قالب ۷۰۰ برنامه در استان مورد استقبال عمومی مردم قرار می‌گیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سردار سعید کوشکی جهرمی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ و ترویج ایثار و شهادت و جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که همزمان به ریاست استاندار فارس در سالن جلسات استانداری فارس برگزار شد ضمن ارائه گزارش کاری از برنامه‌های صورت گرفته توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و موزه دفاع مقدس فارس به جزئیات برگزاری برنامه تشیع شهدای گمنام در آذر ماه پرداخت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰ نقطه از استان فارس درخواست میزبانی از شهدای گرانقدر گمنام را داده‌اند که تاکنون تعداد ۱۲ نقطه با توجه به دستورالعمل‌ها و استانداردهای ساخت یادمان مورد تأیید قرار گرفته است.

سردار کوشکی در تشریح استانداردهای ضروری برای تأیید یادمان شهدا گفت: هر یادمان شهدا دارای زیرساخت‌ها و سازه‌هایی است که مهمترین آنها سهولت دسترسی و جاده مناسب، آب، برق، گاز، صحن مزار یادمان، بستر اجرای مراسم که خود قبله‌گاه و مرکزی فرهنگی خواهد شد، سازه یادمان، سرویس بهداشتی، فضای سبز و سالن است که پس از بازدید میدانی جهت میزبانی از شهدای گمنام و احداث یادمان تأیید می‌شود.

سردار کوشکی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته شهدای گمنامی که تفحص شده‌اند از ۱۶ آذر تا ۲۶ آذر در استان فارس حضور پیداکرده و پس از برپایی مراسم با شکوهی در بیش از ۷۰۰ نقطه مورد استقبال قرار گرفته و تشییع و بدرقه می‌شود.

در ادامه این نشست استاندار فارس نیز ضمن تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و لزوم توسعه آثار مکتوب و پیگیری تاریخ شفاهی خانواده‌های شهدا گفت: این گنجینه عظیم باید به نسل‌های آینده منتقل شود تا آیندگان بدانند شهدای ما چه ایثارگری‌هایی برای حفظ میهن و انقلاب کرده‌اند.

محمدهادی ایمانیه خواستار برنامه‌ریزی منظم و همکاری همه دستگاه‌ها جهت برپایی مراسم باشکوه تشییع شهدای گمنام با حضور همه مردم شهیدپرور استان فارس شد و گفت: این آئین باید در شأن استان فارس و سومین حرم اهل بیت برگزار شود.

وی در پایان با اشاره به چهل و دومین سالگرد شهادت عالم وارسته و مجتهد شیعه، آیت الله سیدعبدالحسین دستغیب گفت: باید برنامه‌های گرامیداشت شهادت این معلم اخلاق و شهید محراب با محوریت مسجد برگزار شود.
کد خبر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha