۰ نفر

بن سلمان: عملیات نظامی باید فوری متوقف شود / گذرگاه انسانی باید ایجاد شود

۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۱۵
کد خبر: 807485
بن سلمان: عملیات نظامی باید فوری متوقف شود / گذرگاه انسانی باید ایجاد شود

محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی بر مخالفت کشورش با جنگ همه جانبه ارتش اسراییل علیه ساکنان غزه تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی بر مخالفت کشورش با جنگ همه جانبه ارتش اسراییل  علیه ساکنان غزه تاکید کرد.

وی در آغاز اجلاس سران عربی - اسلامی در شهر ریاض همچنین بر لزوم ایجاد گذرگاه های انسانی برای ارسال کمک های انسانی و حفظ جان غیرنظامیان تاکید کرد.

بن‌سلمان همچنین از شکست و ناکامی شورای امنیت و جامعه بین المللی در پایان دادن به جنگ علیه غزه سخن گفت و به حمله به غیرنظامیان و زنان و کودکان و بیمارستان ها و ساختار زیربنایی این منطقه اشاره کرد.

بن‌سلمان گفت: ما کوچاندن اجباری ساکنان غزه را رد می‌کنیم و خواهان رفع محاصره این منطقه هستیم.

امیر قطر: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد خطری برای همه است

آل‌ثانی در اجلاس سران عربی و اسلامی در نشست  برگزاری نشست سران کشورهای اسلامی و عربی در عربستان گفت: جامعه بین‌الملل در اتخاذ تصمیماتی برای توقف جنگ و کشتارها در غزه ناکام مانده است. آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، خطری برای همه است.

وی در ادامه بیان کرد: جامعه بین‌الملل تا کی باید با اسرائیل به عنوان دولتی فراتر از قوانین بین‌الملل تعامل کند؟  قبل از جنگ شاهد بودیم که برخی کشورها در قبال کشتار غیرنظامیان و بمباران بیمارستان‌ها و پناهگاه‌ها مصونیت یافته بودند.

در نهایت اطهار داشت: چه کسی باور می‌کرد که در قرن ۲۱ بیمارستان‌ها به طور علنی بمباران شوند؟  نظام جهانی با سکوت در برابر بمباران بیمارستان‌ها و محله‌های مسکونی، قبل از اینکه ما را ناامید کند، خود را زیر سوال برد.

اردوغان: جنایات اسرائیل در غزه غیرقابل وصف است

رئیس‌جمهور ترکیه در اجلاس سران عربی و اسلامی در این نشست گفت: کلمات از وصف آنچه در غزه می‌گذرد اعم از بمباران وحشیانه بیمارستان‌ها، اماکن عبادی و مدارس، عاجز هستند.
 
اردوغان ادامه بیان کرد: شاهد جنایتی بی‌سابقه در تاریخ هستیم، بیمارستان‌ها، مدارس و پناهگاه‌ها بمباران می‌شوند و غزه تقریبا به طور کامل نابود شده است و کشورهای غربی اهمیتی به توقف جنگ نمی‌دهند.  
 
وی تصریح کرد: در حادثه شارلی ایبدو که چند نفر کشته شدند، سران کشورها در پاریس دست به تظاهرات زدند اما هزاران نفر در غزه کشته شدند و کسی از آن‌ها تحرکی از خود نشان نمی‌دهد، این بزدلی و بی‌وجدانی است.

پادشاه اردن: جنگ علیه مردم غزه فورا متوقف شو

عبدالله دوم در اجلاس سران عربی و اسلامی بیان کرد: مردم غزه با جنگی هولناک مواجه هستند که باید فورا متوقف شود. اگر جنگ در غزه متوقف نشود منطقه وارد جنگ طولانی خواهد شد. ظلم و ستمی که ملت فلسطین با آن مواجه هستند، از هفتم اکتبر شروع نشد، بلکه ۷ دهه است که آغاز شده است.
 
وی گفت: جهان بهای ناکامی در حل قضیه فلسطین را خواهد داد.

عباس: ملت فلسطین با نسل‌کشی مواجه اس

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: نیروهای اشغالگر یک نسل‌کشی بی‌سابقه را علیه ملت فلسطین راه انداخته و تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشتند. نظامیان اسرائیلی بیش از ۴۰ هزار نفر فلسطینی را که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند، به شهادت رسانده یا مجروح کردند.
 
وی بیان کرد: مردم ما در کرانه باختری در معرض حملات تروریستی نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی قرار دارند. قطعا هرگونه اقدامی در راستای کوچاندن مردم غزه یا کرانه باختری را محکوم می‌کنیم.
 
در نهایت گفت: آمریکا با حمایت کامل از رژیم اسرائیل مسئول عدم دست‌یابی به راه حلی سیاسی برای این بحران است. هرگز راه حل‌های سیاسی و نظامی را نمی‌پذیریم، چرا که همه این راه‌حل‌ها شکست خورده است.

السیسی: کشتار مردم غزه مستلزم تحرک فوری جهانی است

رئیس جمهور مصر در اجلاس سران عربی - اسلامی بیان کرد: مردم غزه در معرض قتل و کشتار و محاصره و اقدامات غیرانسانی قرار دارند که این مستلزم تحرک فوری جامعه جهانی است. خواستار توقف فوری و بی قید و شرط جنگ و ممانعت از کوچاندن فلسطینیان به خارج از سرزمین خودشان هستیم. باید طرحی برای حل نزاع در فلسطین با تکیه بر راه حل دو کشور به منظور تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ ارائه شود.

وی گفت: هشدار می‌دهیم که عدم توقف جنگ در غزه ممکن است به گسترش آن در منطقه بیانجامد. باید تحقیقاتی بین المللی در مورد تجاوزات و جنایات نیروهای اسرائیلی در حق فلسطینیان در غزه انجام گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha