۰ نفر

نمره قبولی مسئولان کشوری به عملکرد فولاد مبارکه

۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۲۹
کد خبر: 806989
نمره قبولی مسئولان کشوری به عملکرد فولاد مبارکه

شرکت فولاد مبارکه به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد کشور، همواره میزبان مسئولان و مدیران بوده تا ضمن بازدید از خطوط تولید این شرکت، عملکرد آن را نیز مورد ارزیابی قرار دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین، در راستای بازدید مسئولان و مدیران کشور از خطوط تولید فولاد مبارکه در سال جاری،  سید ابراهیم رئیسی، مهرماه سال جاری در آیین راه‌اندازی نیروگاه شهید حاج احمد کاظمی شرکت فولاد مبارکه حضور پیدا کرد. رئیس‌جمهور در این مراسم در رابطه با بازدید خود از شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: امروز در بازدید کوتاهی که از فولاد مبارکه داشتم، احساس کردم کار در این مجموعه کاملاً با برنامه‌ریزی دقیق در حال پیشرفت است. برداشت من این بود که هدف‌گذاری‌های بسیار خوبی در این مجموعه انجام شده است. به‌خاطر داشته باشیم مجموعه‌ای که هدف و برنامه، اراده پولادین و ایمان قوی دارد و گام‌های استوار برمی‌دارد حتماً به جایگاه برتر و جایی که در شأن اوست خواهد رسید.در هر بخش فولاد مبارکه برای آینده و برای حرکت، خودتأمینی، خودکفایی و استقلال برنامه‌ریزی شده استخوشبختانه در هر بخشی از این شرکت که وارد شدیم، مشاهده کردیم که برای آینده، برای حرکت، خود تأمینی، خودکفایی و استقلال برنامه‌ریزی شده است.

به گفته رئیسی همچنان که مقام معظم رهبری دو شرط اساسی ایمان و امید را به همه ما آموختند، امروز بحمدالله احساس می‌کنیم کارکنان مجموعه فولاد مبارکه دلی مملو از ایمان و امید به آینده دارند.

او در ادامه سخنان خود در رابطه با عملکرد فولاد مبارکه در زمینه مسئولیت اجتماعی خاطرنشان کرد: در واقع این اقدامات، ارزشمند است و ضرورت هم دارد در شرایطی که صنعت فولاد به لحاظ سودآوری برای صنایع پایین‌دست بسیار مؤثر است، شایسته است که منطقه پیرامونی خود و استان را نیز در زمینه‌های احداث جاده و پل، بهینه‌سازی بیمارستان‌ها و مدارس و سایر موارد موردنیاز یاری دهد. اگر طی سنوات گذشته، در فولاد مبارکه سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه‌های جدید و محصولات خاص انجام نمی‌شد، قطعاً امروز ما در این نقطه از صنعت فولاد قرار نگرفته بودیم

رئیسی همچنین در این مراسم تاکید کرد: به بهره‌برداری رسیدن مرحله اول نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه را مرهون تلاش همه کارگران، کارشناسان و مدیران فولاد مبارکه می‌دانم. در فولاد مبارکه همه در کسب این افتخارات نقش دارند و باید به تلاش همه شما که در هر شرایط آب‌وهوایی کنار خطوط تولید، سختی‌ها را متحمل می‌شوید و برای کشور اقتدارآفرینی می‌کنید بسیار ارزشمند است؛ ازاین‌رو از خانواده‌های محترمی که صبورانه در کنار شما تلاش می‌کنند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

 همچنین محمدرضا موثقی نیا، معاون وزیر صمت در مردادماه سال جاری به همراه جمعی از مدیران ایمیدرو مردادماه به همراه جمعی از مدیران ایمیدرو از خطوط تولید فولاد مبارکه و پروژه‌های توسعه در دست اجرای این شرکت بازدید کرد. او در حاشیه این بازید گفت: پیش از هر چیز باید به مدیرعامل فولاد مبارکه که از مدیران شایسته کشور است و همه همکاران این مجموعه که در حوزه صنعت فولاد و توسعه این صنعت نقش‌آفرینی می‌کنند، خداقوت بگویم و از آن‌ها تشکر ‌کنم. بازدید امروز از فولاد مبارکه به‌خوبی گواه این است که طی چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در زمینه‌های تولید و توسعه و نیز مصرف بهینه آب در صنعت فولاد انجام شده است به‌ویژه این که در بعضی از موارد فولاد مبارکه بر لبه‌های تکنولوژی جهانی در حال حرکت است.

او با تأکید بر این که ابرپروژه نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه از بزرگ‌ترین پروژه‌های ملی است، اظهار امیدواری کرد این پروژه با همت مدیران این مجموعه و سایر عوامل مرتبط هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و کشور را از واردات بسیاری از محصولات فولادی بی‌نیاز سازد.

همچنین سرتیپ پاسدار غلامحسین هاشمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در لشکر امام حسین (ع) یکی دیگر از مسئولانی بود که در سال جاری از خطوط تولید فولاد مبارکه بازدید کرد. او که به همراه جمعی از فرماندهان و یادگاران این لشکر در این شرکت حضور یافته بود گفت: امروز بسیار خوشحال شدیم از اینکه توانستیم در ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در ماه ربیع‌الاول از نزدیک فعالیت‌های کارکنان فولاد مبارکه را مشاهده کنیم.

 هاشمی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های کارکنان مدیران فولاد مبارکه بسیار دلگرم‌کننده است، گفت: امروز در خطوط تولید فولاد مبارکه سلحشوری و رزمندگی دیدم؛ ازاین‌رو به ‌تمامی مدیران، کارشناسان، کارکنان و کارگران این مجموعه عظیم صنعتی که در هر شرایطی در جبهه صنعت برای آبادانی کشور تلاش می‌کنند، خداقوت می‌گویم. به همه این عزیزان تبریک می‌گویم که این مجموعه‌ را با این عظمت به‌گونه‌ای به‌پیش برده‌اند که در زیرمجموعه فولاد مبارکه در کل کشور به‌طور مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۳۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است. برای ما رزمندگان دیروز جای بسی افتخار است که امروز در خطوط فولاد مبارکه رزمندگان جبهه صنعت در فرایند تولید محصولات فولادی و ساخت انواع تجهیزات موردنیاز این صنعت به افتخارات بزرگی دست ‌یافته‌اند.

به گفته هاشمی فولاد مبارکه شعار دوران دفاع مقدس مبنی بر «ما می‌توانیم» به‌خوبی نهادینه و محقق شده است.

او ادامه داد: روزی ما با دستِ خالی در برابر همه کشورهای متخاصم ایستادیم و در پایان جنگ تجهیزات سنگینی را با خود در قالب غنیمت یا ساخت در دوران دفاع مقدس برای کشور به ارمغان آوردیم و به همین نسبت، امروز در فولاد مبارکه شاهد این هستیم که اگر روزی این کارخانه با حضور کارشناسان کشورهای خارجی با ظرفیت 2.5 میلیون تن پایه‌گذاری شد، امروز این مجتمع عظیم صنعتی به ظرفیت بیش از ۷ میلیون تن در شرکت فولاد مبارکه و بالغ‌بر ۱۰ میلیون تن در گروه فولاد مبارکه بدون حضور هیچ کارشناس خارجی رسیده است.

حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز حاشیه بازدید خود از خطوط تولید فولاد مبارکه تاکید کرد: سازمان سینمایی حوزه هنری با استفاده از ظرفیت‌های هنری و سینمایی موجود، در راستای تحقق جهاد تبیین، آمادگی خود را برای انعکاس دستاوردهای فولاد مبارکه اعلام می‌دارد زیرا اطلاع‌رسانی دستاوردهای فولاد مبارکه جزو مأموریت‌های سازمان سینمایی حوزه هنری محسوب می‌شود.

او خاطرنشان کرد: قصه و روایت فولاد مبارکه از زمان شکل‌گیری این مجموعه تا رسیدن آن به دستاوردها، پیشرفت‌ها و افتخارات مختلف در قالب تولید و نمایش فیلم، سریال و مجموعه‌های داستانی فاخر، نه به‌عنوان یک امر تبلیغاتی، بلکه به‌عنوان یک امر گفتمانی و ترویجی ضروری است که البته جزو مأموریت‌های سازمان سینمایی حوزه هنری محسوب می‌شود.

جعفریان با بیان اینکه فولاد مبارکه باور «ما می‌توانیم» را در کشور زنده کرده و نقش مهمی در تزریق امید به جامعه دارد، اظهار داشت: این مجموعه سوژه بسیار مناسبی برای ساخت فیلم و مستند جهت نمایش و انعکاس دستاوردها و پیشرفت‌های صنعت فولاد کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha