۰ نفر

احمد صادقی پس از استماع گزارش فرماندار تهران:

بخشی نگری در مسئله حریم بزرگ‌ترین آسیب است / مشکل حریم باید توسط جامعه نخبگانی حل شود

۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۱۷
کد خبر: 806972
بخشی نگری در مسئله حریم بزرگ‌ترین آسیب است / مشکل حریم باید توسط جامعه نخبگانی حل شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در موضوع حریم بخشی نگری بزرگترین آسیب است و تعارض منافع حوزه های جغرافیایی در حوزه حریم منافع ملی را به خطر انداخته است. لذا به نظر می رسد حل مشکل حریم تهران را باید به طور جامع توسط جامعه نخبگانی حل کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، احمد صادقی در یکصد و نودمین جلسه شورا و پس از سخنان فرماندار تهران گفت: در ابتدا از شما (فرماندار محترم تهران) و معاونین تان تشکر ویژه دارم چرا که حضور موثر میدانی دارید و برای رفع مسایل و مشکلات بخش های سه گانه شهرستان تهران وقت می‌گذارید.

وی ادامه داد:  بر نظام مسایل و اولویت های آن تاکید دارید و نگاه مردم باور برای حل و فصل مشکلات و دغدغه های آنان دارید و همچنین مشارکت فعالی در کمیسیون های مشترکی که فی ما بین فرمانداری و شورای شهر و شهرداری تهران دارید، این ها همه قابل تشکر است.

صادقی در ادامه سخنان خود به ذکر یک گلایه هم پرداخت و گفت: بنده رییس شورای شهرستان تهران هستم و در گذشته در تمامی جلسات شورای شهرستان تهران، فرماندار یا معاون عمرانی حضرت عالی یا معاون وقت حضور داشتند و این حضور کمک بزرگی می کرد تا  شورای شهرستان بتواند به وظایف و اختیارات خود عمل کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: بر طبق بند ۴ ماده ۸۶ قانون تشکیلات و انتخابات شوراهای اسلامی کشور وظیفه هماهنگی و رسیدگی به مسایل و حل و فصل مشکلات فی مابین شوراهای شهر و بخش در مواردی که قابل پیگیری قضایی نیست به شورای شهرستان واگذار شده که این وظیفه جز با مشارکت و حضور شما و معاونین محترم قابل انجام نیست. ما همیشه حضرت عالی را دعوت کردیم و  امروز هم به طور  شفاهی دعوت می کنیم تا  این حضور تداوم داشته باشد برای موضوع انجام وظایف قانونی شورای شهرستان.
 
صادقی در ادامه و با اشاره به موضوع حریم پایتخت و خطاب به فرماندار تهران گفت: از نگاه شما به حریم سپاسگذارم، اینکه  قانون را فصل الخطاب می‌دانید این نکته بسیار مهم هست ولی به هر حال قوانین نیاز به بازنگری و نیاز به اصلاح دارد.

وی ادامه داد: موضوع حریم با سلایق شخصی و منیت ها قطعا حل نمی شود، متاسفانه  حریم به مانند  گوشت قربانی شده که همه یک طرف آن را می کشند در حالی که به طور قطع  چنین نیست.

صادقی اظهار داشت: در موضوع حریم بخشی نگری بزرگترین آسیب است و تعارض منافع حوزه های جغرافیایی در حوزه حریم منافع ملی را به خطر انداخته است. لذا  به نظر می رسد حل مشکل حریم تهران را باید به طور جامع توسط جامعه نخبگانی حل کرد.

صادقی افزود: موضوع حریم میبایست با یک کار مبتنی بر مطالعه و پژوهش  و بر اساس مدل علمی قابل دفاع حل شود و  امیدوارم استانداری تهران توجه ویژه به حریم پایتخت و شهر تهران داشته باشد و  این موضوع را به جد پیگیری کند. البته  همت و پیگیری جنابعالی به نظر می‌رسد خیلی موثر بوده و برای این امر درخواست دارم  که  موضوع حریم را به جلسات سیاسی مجموعه های مختلف واگذار نکنید که هر کسی نظرات سیاسی دهد بلکه باید جامعه نخبگانی علمی برای حل مشکل حریم شهر تهران نظرات کارشناسی و اجرایی ارایه بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha