۰ نفر

گزارش میدانی اقتصادآنلاین از بازار لوازم خانگی؛

بهترین پنیر برای لاغری و کاهش وزن کدام نوع است؟ + لیست قیمت انواع پنیر

۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۰
کد خبر: 806931
بهترین پنیر برای لاغری و کاهش وزن کدام نوع است؟ + لیست قیمت انواع پنیر

قیمت روز انواع پنیر در تاریخ ۱۷ آبان ۱۴۰۲ اعلام شد برای مشاهده جزییات قیمت انواع ماست وارد سایت اقتصاد آنلاین شوید.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  قیمت پنیر کم چرب در بازار روز برای تاریخ ۱۷ آبان ۱۴۰۲ اعلام شد که بر اساس آن قیمت پنیر سفید ۴۰۰ گرمی پگاه مبلغ ۴۴ هزار و ۴۰۰ تومان است.

قیمت پنیر لبنه

قیمت پنیر ۷۵۰ گرمی لبنه پرچرب آلیما مبلغ ۱۱۵ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت پنیر محلی

قیمت پنیر کفیر اجور کیلویی ۱۹۱ هزار تومان است.

سایر پنیرها

قیمت پنیر پیتزای مطهر پروسس رنده شده ۵۰۰ گرمی مبلغ ۱۹۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت انواع پنیر
نوع نام محصول مقدار قیمت / تومان
پنیر محلی پنیر محلی دامنه های سبلان ۱ کیلویی ۲۶۰,۰۰۰
پنیر محلی گوسفندی زنجان ۲۳۹,۰۰۰
پنیر محلی لیقوان ۲۹۰,۰۰۰
پنیر کفیر اوجور ۱۹۱,۰۰۰
پنیر زیره محلی ۱۴۵,۰۰۰
پنیر پاستوریزه پنیر پگاه ۴۰۰ گرمی ۴۴,۴۰۰
پنیر خامه ای ویلی کاله ۳۵۰گرم ۶۳,۵۰۰
پنیر سفید پگاه ۱۰۰ گرمی ۱۴,۰۰۰
پنیر خامه ای پرچرب ماردینی ۱۰۰ گرم ۱۶,۰۰۰
پنیر لبنه پرچرب آلیما ۷۵۰ گرم ۱۱۵,۰۰۰
سایر پنیرها پنیر پیتزای مطهر پروسس رنده شده ۵۰۰ گرم ۱۹۰,۰۰۰
پودر پنیر پارمسان کاله‌ ۱۰۰ گرمی ۱۱۰,۰۰۰
پنیر ماسکارپونه کاله - ۱ کیلوگرم  ۱۶۴,۰۰۰
پنیر کبابی کالین - ۴۰۰ گرم ۱۵۵,۰۰۰

بهترین پنیر برای لاغری و کاهش وزن

برای خیلی از افراد که رژیم غذایی لاغری را پیگیری می‌کنند میزان کالری و انرژی دریافتی از مواد غذایی در اولویت است. و به دنبال جواب سوالاتی مانند بهترین پنیر برای لاغری و کاهش وزن، می‌گردند.ما در این مطلب به این سوال پاسخ می‌دهیم.

در دنیای امروز،مساله چاقی و عدم تعادل در دریافت و مصرف کالری، به یک معضل بزرگ برای همه تبدیل شده است. این مساله به دلیل تاثیر مستقیم و اثبات شده بر گسترش برخی بیماری‌ها، نه تنها مردم و افراد عادی جامعه،بلکه دولت‌ها و مسئولان را نیز نگران کرده است. در مجله takinfood آمده است همه‌ی ما کم و بیش در مورد تاثیر مستقیم چاقی، بر اختلال در عملکرد قلب و عروق و سایر اندام‌های بدن شنیده و خوانده‌ایم. از طرفی با تغییر سبک زندگی، از نظر اغلب افراد، تناسب اندام به عنوان معیارهایی از جذابیت و زیبایی شناخته می‌شوند. همه‌ی ما دوست داریم، بدنی متناسب، سالم و زیبا داشته باشیم و با داشتن این ویژگی‌ها، همراه با تایید پزشکان و متخصصان و حتی افراد عادی جامعه، احساس رضایت بیشتری می‌کنیم. بنابراین ترجیح می‌دهیم با تغییراتی در تغذیه و میزان فعالیتمان، تا حدودی به این اهداف دست یابیم.

رژیم غذایی سالم چیست؟

متخصصان تغذیه و پزشکان، همواره بر اصلاح رژیم غذایی در کنار فعالیت‌های سالم و مداوم ورزشی، برای داشتن وزنی ایده‌آل تاکید دارند. از نظر آن‌ها، رژیم غذایی سالم، رژیمی است که تمام نیازهای بدن فرد را چه از نظر مواد مغذی و چه از نظر انرژی تامین کند و از طرفی با میزان فعالیت و انرژی مورد نیاز فرد، سازگار باشد. این بدان معناست که رژیم غذایی که ما برای خود انتخاب می‌کنیم، نه تنها باید مواد غذایی سالم و مورد نیاز ما را تامین کند، بلکه باید دقیقا متناسب با فعالیت‌های روزانه‌ی ما منعطف و اختصاصی باشد.

ما از گذشته در مورد مصرف لبنیات و فواید و آثار مثبت آن بر سلامتی مطالب زیادی شنیده‌ایم، پس در حالت کلی نمی‌توان از نقش پر رنگ و موثر لبنیات در رژیم غذایی غافل شد. در واقع برای داشتن یک رژیم غذایی سالم، حتما باید لبنیات را در وعده‌های روزانه‌ی خود بگنجانیم، حالا سوال اینجاست که کدام لبنیات و در چه وعده‌هایی؟

باورهای اشتباه

بعضی از ما بر این باوریم که محصولات لبنی و شیر پر چرب، بهتر و مقوی تر هستند و وقتی صحبت مواد غذایی سالم و مقوی به میان می‌آید، به سراغ این دسته از لبنیات می‌رویم. اما اغلب ما از این نکته غافل می‌شویم که این یک باور قدیمی است. ما باید در نظر داشته باشیم که این باور به زمان اجداد ما برمی‌گردد، دوره‌ای که در آن، مردم مجبور بودند، برای انجام کارهای روزانه‌ی خود، انرژی زیادی صرف کنند و از آنجایی که لبنیات، جزء مهم‌ترین منابع در دسترس تامین غذا محسوب می‌شد، بنابراین، استفاده از لبنیات پر چربی که بتواند انرژی مورد نیاز افراد، برای کارهای زیاد و فعالیت‌های سنگین روزانه را تامین کند در اولویت بوده است.

اما امروزه شرایط به شکل غیر قابل مقایسه‌ای تغییر کرده است. زندگی ماشینی، و تغییر رویکردها و رویه‌های زندگیه اغلب افراد جامعه، به سمت کم تحرکی رفته است.  از طرف دیگر، وفور غذاهای پرکالری، چرب و پرطرفدار، موازنه‌ی زندگی به شکل گذشته را به شدت بهم ریخته است. پس نمی‌توان باورهای قدیمی را با این حجم از تفاوت و تناقض برای زندگی امروز درست و قابل تعمیم دانست. ما باید متناسب با زندگی، تغییرات جامعه و به اصطلاح زمانه‌ی خود باورهای جدید و درست بسازیم.

نقش لبنیات در رژیم غذایی

لبنیات به عنوان یک گروه غذایی بسیار مهم و موثر، را به هیچ عنوان نمی‌توان و نباید از رژیم غذایی حذف کرد. تاثیر مثبت مصرف شیر و فرآورده‌های آن بر سلامتی بدن و حتی کمک به کاهش وزن، با تحقیقات علمی ثابت شده است که ما هم به صورت جامع تر در مقالات دیگرمان به آن پرداختهی‌ایم. اما در بین لبنیات، پنیر در اغلب رژیم‌های غذایی توصیه شده برای افراد، توسط کارشناسان تغذیه و پزشکان، مخصوصا در وعده‌ی صبحانه جایگاه ویژه ای دارد.

پنیر، یک فرآورده‌ی لبنی معروف و پرطرفدار

پنیر یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین فرآورده‌های لبنی است که تنوع بالایی در عطر، طعم و البته کاربرد در غذاهای مختلف دارد. ما ایرانی‌ها پنیر را به عنوان پای ثابت صبحانه‌ها می‌شناسیم و در اغلب اوقات که گزینه‌ای برای سایر وعده‌های غذایی‌مان در دسترس نیست، نان و پنیر را همراه با سبزی، گردو، حتی انگور ، خرما و… به عنوان اولین بهترین گزینه انتخاب می‌کنیم. در سایر کشورها هم مصرف پنیر در بین مردم بسیار رایج است. حتی رایج‌تر از کشور خودمان، زیرا در سایر فرهنگ‌ها، پنیر نه تنها به عنوان یک صبحانه‌ی خوب مورد توجه است بلکه به شکل رایجی در انواع غذاها نیز استفاده می‌شود.

تاثیر پنیر بر کاهش وزن

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به کاهش وزن فکر می‌کنید و یا به صورت جدی آن را در برنامه‌ی زندگی خود قرار داده‌اید و از طرفی پنیر را هم به صورت روتین در رژیم غذایی خود دارید، ممکن است بپرسید کدام پنیر برای شما انتخاب بهتری است؟ کدام پنیر هم مواد غذایی لازم را به شما می‌دهد و هم به کاهش وزن شما کمک می‌کند؟ در حالت کلی سوال این است که بهترین پنیر برای کاهش وزن کدام پنیرها هستند؟

قبل از پاسخ دادن به سوالاتی که در ذهن شماست، بهتر است ابتدا کمی در مورد پنیر بیشتر بگوییم. انواع پنیر سرشار از پروتئین و کلسیم هستند. میزان پروتئین موجود در هر اونس پنیر(معادل حدود ۲۸ گرم) حداقل ۶ گرم است و این موضوع برای افرادی که به کاهش وزن و ورزش اهمیت می‌دهند بسیار قابل توجه خواهد بود. این افراد باید میزان کالری دریافتی خود را تا حد امکان کاهش داده و در عوض میزان پروتئین رژیم غذاییشان را برای ساخت ماهیچه‌ها افزایش دهند، پس از این لحاظ پنیر می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

از طرفی پنیر، میزان قند خون شما را طوری تنظیم می‌کند که شما احساس سیری می‌کنید، این احساس سیری، مانع از خوردن بی‌رویه و در نتیجه کاهش وزن شما خواهد شد. البته بعضی از پنیرها دارای درصد چربی و نمک بالایی هستند (پنیرهای سفتی مثل چدار) که شما باید در مصرف آن‌ها کمی احتیاط کنید. در دنیا بیشتر از ۱۰۰۰ نوع پنیر وجود دارد که شما می‌توانید انواع کم چرب‌تر و کم نمک‌تر را از بین آن‌ها انتخاب کنید.

بهترین پنیر برای لاغری و کاهش وزن

بهترین پنیر برای لاغری و کاهش وزن، پنیرهای تازه هستند. پنیرهایی مثل پنیر سفید صبحانه، پنیر خامه‌ای، پنیر دلمه، ماسکارپونه، ریکوتا و موزارلا جزو پنیرهای تازه محسوب می‌شوند.این پنیرها معمولا بافت خامه‌ای و نرمی دارند و نسبت به پنیرهای سفت با طعم تند و تیز، مثل چدار، که دوره‌ی رسیدن را نیز می‌گذرانند چربی کمتری دارند.

پنیر ماسکار پونه

احتمالا نام پنیر ماسکار پونه را شنیده‌اید، این پنیر در سال‌های اخیر، بیشتر در ویترین فروشگاه‌ها به چشم می‌خورد و خوشبختانه به سرعت مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفت و جایگاه خود را در بازار پیدا کرد. این پنیر خوش طعم، در خیلی از غذاها مثل انواع تیرامیسو استفاده و حتی در بعضی از غذاها به عنوان جایگزین کره، به کار برده می‌شود. شما هم می‌توانید از این پنیر خوشمزه و سرشار از پروتئین و کلسیم، در رژیم غذایی خود استفاده کنید. مصرف این پنیر همراه با میوه و سبزیجات، در کاهش وزن شما موثر خواهد بود.

پنیر فتا

این پنیر اصولا باید از شیر گوسفند و بز تهیه شود، ولی در مواردی دیده می‌شود که از شیر گاو هم برای تولید آن استفاده می‌شود. این پنیر سرشار از مواد معدنی مفید و ویتامین‌هاست. طعم زیاد،بافت نرم و شور این پنیر، باعث می‌شود مقدار کمی از آن کافی به نظر بیاید و باعث شود شما از خوردن بیشتر آن خودداری کنید به همین دلیل پنیر فتا نیز گزینه‌ی مناسبی برای کاهش وزن است. محتوای سدیم این پنیر تقریبا زیاد است پس اگر فشار خودن دارید و یا مصرف نمک برای شما مضر است در خوردن آن احتیاط کنید.

پنیر موزارلا

همه‌ی ما پنیر موزارلا را پای ثابت پیتزا و غذاهای پنیری می‌دانیم. این پنیر خوش‌مزه و پرطرفدار، مستقیما از شیر تهیه می‌شود و چربی نسبتا بالایی دارد به همین دلیل شما باید در مصرف آن کمی خود را محدود کنید. اما از آنجایی که خوردن این پنیر، در حجم و مقدار کم، احساس سیری زیادی به شما می‌دهد، و می‌تواند اشتهای شما را تا وعده‌ی بعدی به خوبی کنترل کند، برای کاهش وزن معرفی شده است. برای نتایج بهتر، توصیه می‌کنیم مصرف این پنیر را با سبزیجات مختلف همراه کنید.
پنیر پروسس

پنیر پروسس نیز کاربردی مشابه پنیر موزارلا دارد با این تفاوت که منبع تهیه‌ی پنیر پروسس، شیر نیست بلکه یک نوع پنیر است. چربی پنیر پروسس در طی فرآیند تولید به ترکیبش اضافه می‌شود. از این جهت تولید کنندگان در انتخاب نوع و میزان کره‌ی مورد استفاده (حیوانی یا گیاهی) آزادی عمل بیشتری دارند. بنابراین تولید کنندگان پنیر پروسس میتوانند انواع پنیر پیتزا با درصد چربی‌های مختلف را تولید کنند. حتی با تغییر کره‌ی مورد استفاده از نوع حیوانی (پنیر پیتزا پروسس) به کره‌ی گیاهی (تاپینگ پیتزا پروسس)، پنیرهای رژیمی تر و با کلسترول کمتر ارائه دهند. این پنیرها هم باعث ایجاد حس سیری برای مدت طولانی خواهند شد بنابراین استفاده از نوع کم چرب تر و یا تاپینگ آن، یک انتخاب بسیار مناسب برای رژیم غذایی شما خواهد بود.

سخن آخر

در پاسخ به سوال بهترین پنیر برای لاغری و کاهش وزن، باید گفت، استفاده از پنیر، در حد اعتدال در رژیم غذایی شما، بسیار لازم و ضروریست، بنابراین به جای حذف آن به بهانه‌ی کاهش وزن، پنیر مناسب خود را انتخاب کنید و با رعایت نکات گفته شده، و کنترل حجم مصرف، از خوردن آن در وعده‌های مختلف لذت ببرید.

برای مطالعه بیشتر درباره قیمت انواع مواد غذایی در بازار روز می توانید به سرویس"مواد غذایی" اقتصاد آنلاین مراجعه کنید توجه داشته باشید این قیمت ها از فروشگاه های آنلاین استخراج شده اند و اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت ها ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha