۰ نفر

سرقت در این استان ۱۰ درصد بیشتر شد

۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۵
کد خبر: 806894
سرقت در این استان ۱۰ درصد بیشتر شد

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: طی هفت ماهه نخست سال ۶ هزار و ۱۰ مورد سرقت در خراسان جنوبی رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، کاظم صادقی ظهر دوشنبه در کارگروه استانی پیشگیری و مقابله با سرقت اظهارکرد: از ابتدای سال تا پایان هفت ماهه ۶ هزار و ۱۰ مورد سرقت در خراسان جنوبی رخ داده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه این آمار در مقایسه با سال قبل افزایش ۱۰ درصدی سرقت را نشان می‌دهد، گفت: سال گذشته تعداد سرقت‌ها پنج هزار و مورد بوده است.

صادقی با بیان اینکه ۲۳.۵ درصد از سرقت‌ها مربوط به اماکن خصوصی و ۲۵ درصد مربوط به سرقت قطعات خودرو درصد بوده است، بیان کرد: ۶۰ درصد سرقت‌ها در بیرجند، ۹ درصد در طبس، ۷.۳ درصد در قاین، ۶ درصد در درمیان و بقیه در سایر شهرهای خراسان جنوبی رخ داده است.

وی با بیان اینکه سرقت به عنف نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است، ادامه داد: هر چند ۱۳-۱۴ مورد سرقت به عنف داشته ایم ولی باید این نکته را نیز در نظر داشت که قانون سرقت از خردسالان و افراد مسن را سرقت به عنف محسوب کرده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۷ درصد سرقت‌ها در خراسان جنوبی کشف شده است، گفت: در کشف سرقت‌ها نسبت به میانگین کشوری حدود ۱۲ درصد جلوتر هستیم.

صادقی با تأکید بر اینکه رایزنی‌های بسیار خوبی بین دستگاه‌ها در پیشگیری از سرقت انجام می‌شود، گفت: از ابتدای سال تا چهاردهم آبان ماه دو هزار و ۲۳۳ نفر دستگیر شده اند و بیشتر سارقان نیز اعتیاد دارند.

وی با بیان اینکه سرقت احشام نیز از ابتدای سال در خراسان جنوبی ۷۵ درصد افزایش داشته است، اظهارکرد: همچنین انهدام ۲۸ باند سرقت و اجرای ۲۲ طرح مقابله‌ای داشته ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha