۰ نفر

رئیس سازمان بورس در مراسم افتتاحیه کیش اینوکس ۲۰۲۳:

سهم ۳۰درصدی بازار سرمایه از تامین مالی جدید در سال ۱۴۰۱

۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۳۸
کد خبر: 806847
سهم ۳۰درصدی بازار سرمایه از تامین مالی جدید در سال ۱۴۰۱

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بر نقش اساسی بازار سرمایه عنوان یکی از بازوهای تامین مالی در اقتصاد کشور تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد؛ در سال‌های اخیر نقش بازار سرمایه در تامین مالی را کمرنگ دیدیم اما با اتفاقاتی که پس از تاسیس سازمان و نهادهای مالی رخ داد، نقش بازار سرمایه پر رنگ شد.

او گفت؛ ۳۰ درصد از تامین مالی جدید در سال ۱۴۰۱ سهم بازار سرمایه بود. سهم بازار سرمایه از تامین مالی بخش اقتصاد به ۳۰ درصد افزایش یافته که عدد خپبی است. طی ۶ ماهه اول امسال، ۳۰۰ همت انتشار اوراق و افزایش سرمایه شرکت‌ها بود که انتظار می‌رود تا پایان سال به حدود ۸۰۰ همت برسد. امیدواریم با توجه به اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته این سهم را افزایش دهیم.

رئیس سازمان بورس با اشاره به سایر اقدامات انجام گرفته شده، اضافه کرد؛ در سال جاری تعداد نهادهای مالی در بازار سرمایه به بیش از یک هزار نهاد رسید. طی دو سال گذشته نیز ۲۰۰ مجوز جدید صادر شد. تعداد شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه هم به نزدیک به ۸۰۰ ناشر افزایش پیدا کرد.

عشقی ادامه داد: تشکیل سرمایه یکی از راهبردهای بازار سرمایه است که تلاش شده در محورهای راهبردی و برنامه‌های جامع به آن پرداخته شود.

وی عنوان کرد: بخش عمده سهم خدمات مالی در بازار سرمایه برعهده بخش خصوصی است که اتفاق خوبی به حساب می‌آید. این بسیار اتفاق خوبی است.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: با نگاه‌های سینوسی، فصلی و بخشی به حوزه های بازار سرمایه اعتماد سرمایه گذاران سلب می‌شود که برگرداندن این اعتماد راحت نیست. اعتماد با یک حرکت غلط از بین می‌رود و سال‌ها طول می‌کشد که برگردد.

عشقی با اشاره به وضعیت سهام عدالت خاطرنشان کرد: از سال ۸۴ که سهام عدالت تخصیص داده شد بیش از ۵۰ میلیون نفر صاحب سهام عدالت شدند. با تلاش‌های انجام شده با کمک شرکت‌های مختلف سهام متوفیان آماده انتقال به وراث شد.

وی افزود: برای نقل و انتقال وجهی دریافت نمی‌شود و فقط نیاز است یکی از وراث به یکی از شعب کارگزاری مراجعه کند و کارها را بدون پرداخت هیچ وجهی پیش ببرد.

سهم ۳۰درصدی بازار سرمایه از تامین مالی جدید در سال ۱۴۰۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha