۰ نفر

شکرخدایی، نایب رییس هیات‌مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران؛

 چرا مصرف کننده ایرانی باید به تولیدکننده سوبسید بدهد/ بی پناهی مصرف کننده را با صدای بلند فریاد بزنیم

۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴
کد خبر: 806787
 چرا مصرف کننده ایرانی باید به تولیدکننده سوبسید بدهد/ بی پناهی مصرف کننده را با صدای بلند فریاد بزنیم

نایب رییس هیات‌مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران بیان کرد: کیفیت زندگی ما را مجموعه‌ای از تنظیم گری‌ها به وجود می‌آورد. با دولتمردانی مواجه هستیم که به بهانه کیفیت، اقداماتی مانند قیمت‌گذاری دستوری را انجام می دهند که به کاهش کیفیت منجر می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، فرشید شکرخدایی، نایب رئیس هیات‌مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران افزود: کیفیت را فقط کیفیت کالا و خدمات نبینیم، قانون هم باید باکیفیت باشد. در دنیا نهایتا ۳۰ عنوان مجرمانه وجود دارد، اما در کشور ما ۹۰۰ عنوان وجود دارد و به کاهش کیفیت منجر شده است.

وی ادامه داد: مصرف کننده در کشور ما بی پناه است و قانون حمایت از مصرف کننده ما بسیار ضعیف است. مصرف کننده‌ای که از کیفیت ناراضی باشد، دستش به هیچ جا بند نیست و این شامل کیفیت ایرلاین، مجلس، پلیس، خودرو، رب گوجه فرنگی و... می‌شود. علی رغم زحمت ده ساله انجمن، نتوانسته‌ایم این موضوع را در دستورکار مجلس قرار دهیم. 

نایب رئیس هیات‌مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: اگر مصرف کننده از بی کیفیتی یک محصول مانند شیر فاسد شکایت کند، بعد از چند سال پیگیری توسط وکیل، در نهایت شخص خسارتی دریافت نمی کند و خسارت به خزانه دولت واریز می‌شود.

شکرخدایی گفت: تا زمانی که کیفیت زندگی ایرانی ها بهتر نشود، فرزندآوری محقق نخواهد شد. برنامه هفتم توسعه را در جهت توسعه کیفیت زندگی ایرانی ها نمی بینم، بلکه درصدد کنترل بحران هایی است که قبلا ایجاد شده است. 

وی تصریح کرد: بی پناهی مصرف کننده را باید با صدای بلند فریاد بزنیم، عرضه کننده می تواند حاکمیت و یا بخش خصوصی باشد، مکانیسم شفافی برای جبران این وضعیت نداریم.

 نایب رئیس هیات‌مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: تنظیم گری هایی مانند تعرفه بالا و ممنوعیت واردات مانند لوازم خانگی و خودرو به ضد کیفیت تبدیل شده است و بحث حمایت از مصرف کننده در زیر سایه حمایت از تولید گم شده است. 

شکرخدایی گفت: چرا مصرف کننده ایرانی باید به تولیدکننده سوبسید بدهد، چرا باید ۱۰۰ تولیدکننده یخچال داشته باشیم، این نگرانی وجود دارد که با رفع ممنوعیت ها، صنعت، از بین برود، از بین برود چرا مصرف کننده ایرانی باید سالها تاوان بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha