۰ نفر

رییس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی؛

کاهش ۸ درصدی تولید سیگار / پشت‌پرده ممنوعیت واردات سیگارهای حرارتی و الکترونیکی

۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبر: 805695
کاهش ۸ درصدی تولید سیگار /  پشت‌پرده ممنوعیت واردات سیگارهای حرارتی و الکترونیکی

رییس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی بیان کرد: چرا برای سیگار الکترونیکی و حرارتی تصمیمی گرفته نمی‌شود، دست‌هایی پشت‌پرده است که اجازه نمی‌دهد این موضوع تعیین تکلیف شود، با این حال این موارد قاچاق وارد می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدرضا تاجدار، رئیس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی در نشست خبری بیان کرد: تولید سیگار در ۶ ماهه اول امسال کاهش ۸ درصدی داشته است، اما انواع سیگار جعلی و فیک در کردستان عراق تولید و از طریق کوله‌بری وارد تهران می‌شود، حتی دستگاه‌های تولید خانگی سیگار در این منطقه وجود دارد. اگر مالیات گیری به همین روند ادامه داشته باشد، این دستگاه‌های تولید خانگی به کشور ما هم می‌رسد.
وی با بیان این که بالای ۱۲ میلیون مصرف کننده حرفه‌ای دخانیات در کشور داریم، گفت: صنعت دخانیات با مقابله‌هایی از سوی وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت مجلس، جمعیت‌های مردم نهاد و.‌.. مواجه است که به جای این که به مقابله به مصرف دخانیات بپردازند این صنعت را نشان گرفته‌اند.
رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی افزود: افزایش غیرمتعارف مالیات صنعت دخانیات سبب تعطیلی شرکت‌های بین‌المللی و کاهش تولید شرکت‌های داخلی شده در نتیجه این وضعیت تولیدکنندگان تقلبی و جعلی و قاچاق وارد بازار شده و سبب افزایش سطح زیر کشت و خرید توتون از کشاورزان با قیمت‌های بسیار بالا شده است. 
تاجدار تصریح کرد: مسئولان با وضع مالیات‌های بالا سبب رونق واردات سیگار قاچاق به کشور می‌شوند. سیگار مارلبرو اگر برای صهیونیسم‌ها است و واردات قانونی‌اش ممنوع است، چرا اجازه می‌دهید اصل و فیکش قاچاق وارد کشور شود.
وی عنوان کرد: چرا برای سیگار الکترونیکی و حرارتی تصمیمی گرفته نمی‌شود، دست‌هایی پشت‌پرده است که اجازه نمی‌دهد این موضوع تعیین تکلیف شود، با این حال این موارد قاچاق وارد می‌شود.
رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی گفت: صنعت دخانیات در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات پرداخته است اما این موارد منعکس نمی‌شود و به نمایندگان مجلس اطلاعات غلط داده می‌شود تا روند مالیات ستانی در این صنعت افزایشی باشد.
تاجدار گفت: مسئولان می‌گویند ۱۰میلیارد نخ و یا ۷ تا ۱۰ درصد سهم بازار قاچاق است، اما مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که ۲۰ درصد سهم بازار را قاچاق تشکیل می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha