۰ نفر

کدام بانک‌ها چک الکترونیکی صادر می‌کنند؟

۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲
کد خبر: 806451
کدام بانک‌ها چک الکترونیکی صادر می‌کنند؟

مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کرد: بانک‌ها مشکلات اولیه طرح‌های چک الکترونیکی را با موفقیت حل کرده‌اند و بالغ بر ۱۰۰ هزار فقره چک صادر شده است که به زودی مبلغ چک‌های الکترونیکی به هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مهران محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی از اضافه شدن تدریجی بانک ها به طرح چک الکترونیکی خبر داد. به گفته وی، تقاضای چنین طرح هایی از سوی مردم باعث شده تا بانک هایی که هنوز خدمات چک الکترونیکی ارائه نمی کردند، به پروژه های خود سرعت ببخشند. وی همچنین معتقد است که پیوستن بانک های جدید به این طرح زمان زیادی نمی برد. محرمیان در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال همه بانک‌ها خدمات چک الکترونیکی ارائه می‌کنند، پاسخ داد: نمی‌توان وقت گذاشت، بانک‌ها هم تحت فشار بسیاری از پروژه‌ها هستند، اما فکر نمی‌کنم مشکلات دیگری وجود داشته باشد. یعنی مشکلات اولیه ای که وجود داشت خوشبختانه حل شده و بانک صادرات در این زمینه پیش می رود.

محرمیان در ادامه به آمار چک های الکترونیکی اشاره کرد. با بیان اینکه چک های صادر شده در چند روز گذشته از مرز ۱۰۰ هزار فقره گذشت و پیش بینی می شد به زودی مبلغ چک های الکترونیکی به هزار میلیارد تومان برسد. به گفته وی این نشان می داد که این چک کم کم جای خود را در بین مردم پیدا می کند.

تا اواسط شهریور امسال ۱۱ بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات و توسعه تعاون با حدود ۳۱ بانک به چکاد (سامانه چک دیجیتال ایمن) متصل شدند. هزار مشتری این سرویس را دریافت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha