۱ نفر

فوری؛ ۲۵ هزار نفر جدید استخدام می شوند

۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۱۲
کد خبر: 806362
فوری؛ ۲۵ هزار نفر جدید استخدام می شوند

معاون پرستاری وزارت بهداشت از تدوین بسته ماندگاری پرستاران در مناطق کم برخوردار با هدف حفظ و نگهداشت نیروی انسانی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر عباس عبادی در حاشیه برگزاری میز ارتباطات مردمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سومین سفر هیات دولت به این استان در نشست صمیمی با مدیران ‌پرستاری مراکز درمانی و اعضای هیات مدیره‌های نظام پرستاری استان به ویژگی‌های فرهنگ اصیل کردی و افتخار آفرینی این قوم بزرگ ایرانی پرداخت و اظهارکرد: از اینکه گاهی خدمات متناسب با افتخار آفرینی و خدمات ارزشمند مردم شریف و نجیب این خطه ارائه نشده عذرخواهیم. 

وی با تبریک به اعضای ششمین دوره  هیات مدیره های نظام پرستاری استان، تشکیل سازمان نظام پرستاری را یکی از افتخارات بزرگ تاریخ پرستاری دانست و گفت: جایگاه سازمان پرستاری به عنوان یک سرمایه ارزشمند باید همواره در جهت ارتقای حرفه برجسته شود.  

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه پرستاران وکیل مدافع مردم در نظام سلامت هستند، افزود: رویکرد و گفتمان پرستاری باید از تمرکز بر مطالبات صنفی به سمت تمرکز بر ارتقای حرفه و ارائه خدمات با کیفیت به مردم تغییر کند و عین حال و با پشتوانه و سرمایه مردمی مطالبات و نیازهای حرفه نیز محقق شود.  

عبادی دو قانون «ارتقای بهره‌وری» و «تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری» را از اتفاقات مبارک در پرستاری بر شمرد و گفت: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری موجب استقلال حرفه ای و هویت پرستاری شده که نیازمند تقویت است. 

وی در پاسخ به نقدها در خصوص تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، افزود: اجرای این قانون ۱۵ سال بر زمین ماند و در سال‌های گذشته و به‌ویژه در زمان اجرای طرح تحول سلامت که بهترین زمان اجرای آن بود توجهی نشد که اگر اجرا می‌شد بسیاری از مشکلات تا به امروز حل شده بود. با این حال دولت سیزدهم این قانون را اجرا کرد و وارد سرانه بودجه شد، مشکلاتی در مسیر اجرا وجود دارد که باید با همفکری و پیشنهادات سازنده مرتفع شود. ماهم در معاونت پرستاری بازخوردها و نظرات را جمع‌آوری و در ویرایش‌های جدید دستورالعمل اجرایی آن را اعمال می‌کنیم. کما اینکه مشکلات در ویرایش سوم دستورالعمل نسبت به ویرایش دوم و نسخه اول آن بسیار کمتر است.   
عبادی همچنین از تدوین قانون جامع پرستاری خبر داد و گفت: هدف این قانون حمایت از مردم است و در آن حدود اختیارات هر پرستار مشخص می‌شود و استانداردهای آموزشی، بالینی و سایر استانداردهای مربوط به حرفه پرستاری و تخصصی سازی حرفه در آن دیده شده است که انشالله در برنامه هفتم قرار می‌گیرد.

معاون وزیر بهداشت در ادامه به کمبود شدید نیروی پرستاری اشاره کرد و گفت: در آزمون استخدامی اخیر زمینه جذب ۲۵ هزار نفر فراهم شد و بناست تا پایان سال دو سهمیه ۲۵ هزار نفری دیگر برای جذب در وزارت بهداشت اختصاص یابد که حدود نیمی از سهمیه‌ها به پرستاران اختصاص دارد. در هرحال باید بپذیریم که مردم بیشترین آسیب را از کمبود پرستار می‌بینند و در این زمینه باید سازمان‌های فرا وزارت بهداشتی نظیر سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودحه اقدام عاجل کنند.  

در این نشست حیدر ایزدی، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان گزارشی از وضعیت پرستاری استان ارائه کرد و مدیران مراکز درمانی و اعضای هیات مدیره های نظام پرستاری استان نیز سوالات و دغدغه های خود و موضوعاتی نظیر «وضعیت تعرفه گذاری پرستاری و چالش های آن، امنیت شغلی نیروهای طرحی، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، تأخیر در واریزی ها و دریافت حقوق، پرداخت کارانه و معیشت و خدمات رفاهی پرستاران» را با معاون پرستاری مطرح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    لطفا اول پرستاران دوران کرونا را که به آنها قول استخدام دادید استخدام کنید و بعد به فکر استخدامهای جدید باشید
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    سلام وزیر بهداشت : معلولان ( روشندل ) تحصیل کرده دانشگاهی مددجوبهزیستی استان فارس درخواست برخورداری سهمیه ۳ درصداستخدامی از وزیر محترم بهداشت و دیگر همکاران دارن دعای خیر معلولان همراهتان باد استان فارس
  • هانیه IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    لطفا شرط سن را از آزمونهای استخدامی بردارید
  • محسن IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    باسلام.استخدام بدون پارتی معنی ندارد اگرپارتی داشته باشی بله استخدام وگرنه بیکاری درخدمت شماودولت محترم
  • نجمه IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    این آقامعاون با ماسک ظاهرمیشه ولی درمحیط بیمازساتن و درمانگاه ها و.....پرستاران عزیزما بدون ماسک هستند .ودرستش هم همین هست چون ما دیگر دنیای امنی از لحاظ ویروس و .‌‌‌‌‌‌...‌نداریم ونخواهیم داشت 👌👏
  • محمد IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    استخدام برده بی جیره مواجب بشتابید