۰ نفر

بلومبرگ:

در بحبوحه تهدید رکود، اقتصاد آلمان در سه ماهه سوم کوچک­تر شد

۹ آبان ۱۴۰۲، ۹:۲۷
کد خبر: 805923
در بحبوحه تهدید رکود، اقتصاد آلمان در سه ماهه سوم کوچک­تر شد

تولید ناخالص داخلی نسبت به سه ماه قبل ۰.۱ درصد کاهش یافت. مصرف بیشتر ممکن است منجر به بازگشت اندک در سال آینده شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین و به نقل از بلومبرگ، تولید آلمان در سه ماهه سوم کاهش یافت و این خطر را افزایش داد که بزرگترین اقتصاد اروپا به سمت رکود پیش می­رود.

اداره آمار روز دوشنبه با اشاره به عقب­نشینی مخارج خانوارها گزارش داد که تولید ناخالص داخلی نسبت به سه ماه قبل ۰.۱ درصد کاهش یافته است که کمتر از کاهش ۰.۲ درصدی مورد انتظار اقتصاددانان است.

در نمودار پیش رو کوچک شدن اقتصاد آلمان در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ مشهود است. مقایسه کنید با رشد GDP در نیمه اول سال ۲۰۲۲.

در بحبوحه تهدید رکود، اقتصاد آلمان در سه ماهه سوم کوچک­تر شد

بر اساس داده‌های اصلاح‌شده، داده‌ها بر تلاش آلمان برای بازگشت از رکود ناشی از انرژی در زمستان گذشته تأکید می‌کند که با دو فصل رکود یا رشد حداقلی همراه بود.

این تنها اقتصاد بزرگی است که صندوق بین‌المللی پول امسال شاهد انقباض آن است و سؤالاتی در مورد چشم‌انداز بلندمدت آن مطرح می‌شود.

آنچه اقتصاددانان بلومبرگ می‌­گویند

مارتین آدامر اقتصاددان می­گوید اقتصاد آلمان تحت نرخ‌های بهره بالاتر، تقاضای خارجی و انرژی گران‌تر به رکود ادامه داد. با این حال، اکنون اولین نشانه‌ها را می‌بینیم که نشان می‌دهد فعالیت‌های اقتصادی ممکن است تا پایان سال در حال تثبیت باشد، حتی اگر خطرات چشم‌انداز به طور قابل‌توجهی به سمت نزول منحرف شوند.

نرخ‌های بهره بالاتر در داخل و در سطح جهانی به شدت بر تقاضا برای کالاهای صنعتی تأثیر می‌گذارد که آلمان بیش از همتایان خود برای تقویت رشد به آن متکی است. غول شیمیایی Lanxess AG اعلام کرده است که ۷ درصد از نیروی کار خود را در این ماه کاهش می­دهد، در حالی که فولکس واگن اعلام کرده است که پس انداز را دو برابر می­کند تا سودآوری را افزایش دهد.

در حالی که خدمات بهتر عمل می‌کردند، نظرسنجی‌های تجاری توسط اس اند پی گلوبال، نشان می‌دهد که سرعت حرکت در آنجا نیز کاهش یافته است. علاوه بر این، شکاف­هایی در بازار کار در حال ظهور است.

به گزارش اس اند پی گلوبال، فعالیت های کلی بخش خصوصی با شروع سه ماهه چهارم به انقباض ادامه داد.

فراتر از آن، انتظار می‌رود کاهش تورم و افزایش دستمزدها موجب بازگشت مصرف‌کننده شود، اگرچه گزارش اخیر بوندس‌بانک نشان می‌دهد که خانوارها هنوز هزینه‌های خود را افزایش نداده‌اند. تحلیل­گران شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ تخمین می‌زنند که آلمان در سال ۲۰۲۴ رشد ۰.۵ درصدی خواهد داشت.

سایر داده­های تولید ناخالص داخلی این منطقه متفاوت بوده است. در حالی که اسپانیا و بلژیک رشد خود را حفظ کردند، اتریش با کاهش مصرف و سرمایه­گذاری وارد رکود شد. ارقام مربوط به ۲۰ کشور منطقه یورو روز سه­شنبه منتشر می­شود و تحلیلگران تخمین می­زنند که رشد بین ژوئیه و سپتامبر متوقف شده است.

اطمینان اقتصادی در منطقه اروپا، هرچند کمتر از حد انتظار برای ششمین ماه کاهش یافت. عامل اصلی این کاهش اطمینان، تجارت خرده­فروشی بود در حالی که خدمات افزایش را تجربه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha