۰ نفر

مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی سواد مالی و اقتصاد برگزار شد؛

ارتقای سواد مالی راهکار حل ابرچالش‌های اقتصاد

۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷
کد خبر: 805813
ارتقای سواد مالی راهکار حل ابرچالش‌های اقتصاد

 مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی سواد مالی و اقتصاد امروز دوشنبه ۸ آبان ماه  با حضور محمود نجفی عرب رئیس اتاق، علی مروی رئیس اندیشکده کسب و کار دانشگاه صنعتی شریف و اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد،در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این مراسم محمود نجفی عرب با تاکید بر ضرورت ارتقای سواد مالی آحاد مختلف جامعه اظهار کرد: بسیاری از مشکلاتی که اقتصاد ایران با آن روبرو شده به دلیل نداشتن سواد اقتصادی مدیران است، بنده در تمام دوره‌ها به مسئولان ارشد کشور پیشنهاد کرده ام که حتی وزیر بهداشت هم باید از میان اقتصاددانان انتخاب شود البته همین حالا هم بر روی اعتقاد خود هستم و معتقدم حل مشکلات بخش بهداشت و درمان از مسیر رفع موانع اقتصادی میگذرد.
وی افزود: متاسفانه بسیاری از مسئولان و کسانی که تحصیلات عالیه دارند فاقد سواد اقتصادی و مدیریت دخل و خرج خود هستند و برای نمونه مشاهده میکنیم که دچار مشکلات فراوانی میشوند.
رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: اقتصاد ایران با ابرچالش‌های فراوانی مواجه است، در یک دهه گذشته نرخ استهلاک سرمایه از سرمایه گذاری پیشی گرفته و حل این معضلات به جز توجه کردن به آموزه های علم اقتصاد ناممکن است. معضلات اقتصاد ایران نظیر پرداخت سالانه یکصد میلیاردلار یارانه انرژی تبدیل به ابرچالش شده و باید حل شود.
وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی تهران با همه توان از این حرکت ارزشمند استقبال میکند و معتقدیم و ارتقای سواد اقتصادی جامعه در نهایت به حل مشکلات میرسد.
علی مروی رئیس اندیشکده کسب و کار دانشگاه صنعتی شریف هم در این مراسم با بیان اینکه دیگر حق خطا کردن نداریم، گفت: اقتصاد ایران یک اقتصاد رانتی بوده که درآمدهای نفتی توسط دولت‌ها خرج میشده اما اکنون دیگر به انتهای خط رسیده‌ایم و باید به سرعت این معضلات را حل کنیم.
مروی همچنین تاکید کرد: تلاش داریم با استفاده از تحقیقات و پژوهش‌هایی که در سالهای اخیر انجام شده در جهت بالا بردن سواد اقتصادی جامعه حرکت کنیم بنابراین امروز اموزش و پرورش وظیفه مهمی دارد چرا که مدیران و تصمیم گیران بیست سال آینده کشور همین دانش آموزان فعلی هستند.
اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با اعلام اینکه وزارتخانه از برگزاری جشنواره و اهداف آن حمایت میکند، گفت: متاسفانه بسیاری از افراد توانمند بدلیل خطای اقتصادی و نداشتن بینش، امروز گرفتار زندان شده اند و از جامعه دور شده‌اند بنابراین بالا رفتن سواد مالی افراد از بروز هزینه برای کشور جلوگیری میکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha