۰ نفر

به گزارش سرویس مواد غذایی اقتصادآنلاین؛

تفاوت کره حیوانی گاوی و گوسفندی را بشناسید + لیست قیمت انواع کره محلی

۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۰
کد خبر: 805553
تفاوت کره حیوانی گاوی و گوسفندی را بشناسید + لیست قیمت انواع کره محلی

در این مطلب به بررسی قیمت انواع کره محلی می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ گاو و گوسفند دو حیوانی هستند که شیر و فراورده های لبنی آنها در بین عموم مردم بصورت گسترده مصرف میشود. یکی از فراورده های لبنی که تولید کننده های محصولات لبنی به وسیله شیر این دو حیوان تولید میکنند کره می باشد. یکی از سوالات پر تکراری که عموم مصرف کنندگان با آن مواجهند این است که آیا کره گاو بهتر است یا کره گوسفند؟ مطمئناً دو نوع کره نامبرده به علت اینکه از دو نوع احشام مختلف گرفته میشود در طعم و خصوصیات با یکدیگر تفاوت دارد.

مهمترین شباهت کره گاو و گوسفند : سرشار از چربی اشباع شده

مهمترین شباهتی که کره گاو و گوسفند با هم وجه اشتراک دارند وجود مقادیر زیادی از چربی اشباع شده درون آنهاست. معمولاً عموم مردم با شنیدن این موضوع به این نتیجه میرسند که مصرف کره حیوانی فارغ از نوع آن میتواند بر سلامتی انسان مضر باشد. درست است که کره دارای مقادیر بسیار بالای چربی اشباع شده است ، اما خوب است بدانید که این فراورده لبنی نه تنها هیچ ضرری بر سلامتی ندارد ، بلکه با مصرف صحیح و اصولی سبب بالا رفتن کلسترول مفید نیز میگردد. طبق بررسی های صورت گرفته مصرف کره حیوانی فارغ از نوع آن میتواند درصد ابتلا به بیماری های قلبی را تا ۷۰ درصد پایین آورد. حتی در مورد ارزش غذایی مثبت نیز ، هر دو نوع کره از ارزش غذایی مشابهی برخوردار می باشند.

دومین شباهت کره گاو و گوسفند فرآیند تولید این دو کره می باشد. عموماً عرضه کنندگان فراورده های لبنی از دستگاه کره گیر برای تهیه کره این دو حیوان استفاده میکنند و روش تهیه کره دقیقاً یکسان می باشد.

تفاوت های کره گاو و گوسفند

هدف دانستن تفاوت کره گاوی و گوسفندی در بین عموم شناخت فراورده سالم تر و با کیفیت تر است. خوب است بدانید که هر دو نوع کره بلحاظ ارزش غذایی سالم بوده و تفاوتی میان آنها نمی باشد. تفاوت اصلی این دو نوع کره در واقع رنگ و بوی آنها می باشد و مصرف کنندگان می بایست با توجه به ذائقه خود یکی از این دو نوع کره را انتخاب کنند. در نظر داشته باشید که کره گاو و گوسفند طعم و بوی بدی ندارند ؛ اما با این وجود طعم را می توان یکی از نقاط تفاوت کره گوسفند و گاو در نظر گرفت. دومین تفاوت در این دو نوع کره در زنجیره اسیدهای چرب آنهاست. شیر گاو دارای زنجیره اسیدهای چرب طولانی تری است، در مقایسه با شیر گوسفند یا میش که زنجیره اسیدهای چرب کوتاه تری دارند.

طبق بررسی های انجام شده این نتیجه حاصل شده که در بازار قیمت کره گوسفندی نسبت به گاوی بالاتر بوده که این موضوع به علت افزایش میزان صادرات این نوع کره عنوان شده است. با این حال اغلب افرادی که کره مصرف میکنند مزه کره گاوی را به کره گوسفندی ترجیح میدهند.

در بازار مواد غذایی قیمت یک کیلوگرم کره حیوانی جنگلی مبلغ ۴۰۰ هزار تومان است این در حالیست که قیمت یک کیلو گرم گوسفندی مبلغ ۳۱۵ هزار تومان اعلام شده است.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت مواد غذایی در بازار به سرویس "مواد غذایی" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت انواع کره حیوانی
نام محصول مقدار قیمت / تومان
کره حیوانی گاوی یک کیلوگرم ۱۵۴,۰۰۰
کره حیوانی جنگلی یک کیلوگرم ۴۰۰,۰۰۰
کره گاوی خیکی یک کیلوگرم ۲۶۵,۰۰۰
کره گوسفندی یک کیلوگرم ۳۱۵,۰۰۰
کره محلی گوسفندی عشایر یک کیلوگرم ۵۸۵,۰۰۰
کره محلی بز یک کیلوگرم ۳۱۵,۰۰۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    کره گوسفندی الا ن کیلویی یک میلیون هست ۳۱۵ دنبه گوسفند هم بهت نمیدن