۰ نفر

آمریکا و متحدانش مدعی فروش تجهیزات نظامی کره شمالی به روسیه شدند

۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶
کد خبر: 805361
آمریکا و متحدانش مدعی فروش تجهیزات نظامی کره شمالی به روسیه شدند

علی‌رغم تکذیب‌های روسیه، آمریکا، کره جنوبی و ژاپن امروز پنج‌شنبه مدعی شدند که هم‌اکنون می‌توانند تأیید کنند که چند محموله تجهیزات نظامی کره شمالی وارد روسیه شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، آمریکا، کره جنوبی، و ژاپن با انتشار بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که کره شمالی تسلیحات و تجهیزات نظامی به روسیه ارسال کرده است.

در این بیانیه ادعا شده است که «هم‌اکنون ما تکمیل ارسال چند محموله نظامی از کره شمالی به روسیه را تأیید می‌کنیم. ما همچنان با همکاری هم و با همکاری با جامعه بین‌المللی به افشای تلاش‌های روسیه برای دستیابی به تجهیزات نظامی اداه خواهیم داد.»

به نقل از رویترز؛ پس از سفر ماه پیش «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی به روسیه و دیدار با مقامات ارشد نظامی و سیاسی این کشور، آمریکا و متحدانش مدعی شدند که فروش تجهیزات نظامی به روسیه، بخشی از برنامه سفر کره شمالی به روسیه است.

دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت که هیچ مدرکی از کمک تسلیحاتی کره شمالی به مسکو برای استفاده در جنگ با اوکراین وجود ندارد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف در این‌باره توضیح داد: «این ادعاها برای مدت‌های طولانی تکرار شده و فقط مربوط به سازمان اطلاعات انگلیس نیست، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا هم آن را بدون ارائه مدرکی تکرار می‌کنند».

وی با بیان اینکه کره شمالی، نزدیکترین همسایه روسیه است؛ اظهار داشت: «ما به تقویت روابط سودمند دوجانبه با نزدیکترین همسایه خود ادامه می‌دهیم، روابطی که برمبنای احترام متقابل هستند».

طبق این گزارش، سخنگوی کرملین همچنین افزود: «ما روابط با کره شمالی را در تمام زمینه‌های توسعه می‌دهیم، امری که حق حاکمیتی ما هست و از نظر ما کسی حق ندارد در این مسئله دخالت کند».

پیش از این نیز وزارت خارجه روسیه تاکید کرده بود که این کشور قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با کره شمالی را نقض نمی‌کند اما اساساً با اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور مخالف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha