۰ نفر

مصوبه جدید برای الزام عرضه ارز صادرکنندگان قیر و محصولات هیدروکربوری در سامانه نیما

۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۰
کد خبر: 805236
مصوبه جدید برای الزام عرضه ارز صادرکنندگان قیر و محصولات هیدروکربوری در سامانه نیما

بر اساس مصوبه کمیته ارزی، صادرکنندگان قیر و محصولات هیدروکربوری مکلف شدند تا از ۱۵ آبان سال جاری، ارز حاصل از صادرات خود را صرفا در سامانه نیما عرضه نمایند.

به گزارش اقتصادآنلاین، کنفدراسیون صادرات ایران اعلام کرد: الزام صادرکنندگان قیر و محصولات هیدروکربوری موضوع کد تعرفه­های مورد توافق دستگاههای تخصصی ذیربط به فروش ارز حاصل از صادرات در نیما ۲۰ روز پس از ابلاغ این مصوبه از سوی بانک مرکزی موافقت کرد.

بر این اساس، تمامی صادرکنندگانی که تاریخ اظهار به گمرک آنها قبل از ۱۴۰۲/۰۸/۱۵ بوده است، امکان ایفای تعهدات خود با تمامی روش­های ذیل بند ۱۳ ماده ۱ آیین نامه اجرایی تبصره ۶ بند ح ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را خواهند داشت.

بر اساس اطلاع­ رسانی صورت گرفته از سوی کنفدراسیون صادرات ایران، پایش بازار و در صورت ضرورت اصلاح فرمول تعیین قیمت پایه بورس ماده اولیه صنعت قیر با محوریت انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت و همکاری وزارت صمت، بانک مرکزی، وزارت نفت و بورس کالا از طریق ستاد تنظیم بازار صورت می پذیرد.

بر اساس این مصوبه، وزارت نفت طی پایش بازار در صورت ضرورت نسبت به اصلاح قیمتگذاری مواد اولیه تشکیل دهنده محصولات هیدروکربوری در بورس اقدام لازم را به عمل خواهد آورد.

مسئولیت اطلاع رسانی به ذی نفعان مطابق با این مصوبه بر عهده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، بانک مرکزی و سامانه جامع تجارت خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha