۰ نفر

گزارش روزانه کدال ۱ آبان؛

افزایش ۱۳۱ درصدی سود خالص بانک سینا

۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۰۱
کد خبر: 804969
افزایش ۱۳۱ درصدی سود خالص بانک سینا

اطلاعیه‌های امروز منتشر شده در سامانه کدال بیشتر حول توضیحات در خصوص صورت‌های مالی، شفاف‌سازی در خصوص شایعات و همچنین برگزاری مزایده‌ و مناقصه‌ها موضوعیت داشت.

اقتصادآنلاین - حسام بهمن آبادی؛ در اطلاعیه‌های امروز سامانه کدال بانک سینا با نماد وسینا نسبت به افزایش ۱۳۱ درصدی سودخالص خود شفاف‌سازی کرده است.

این بانک افزایش سود خود را به دلیل رشد ۲۷۹ درصدی درآمد سپرده‌گذاری در بازار بین بانکی جهت مدیریت بهینه منابع و رشد ۶۱ درصدی درآمد سرمایه‌گذاری در اوراق خزانه اسلامی و منفعت اعلام کرده است‌.

همچنین دلیل دیگر افزایش این سود رشد ۴۱ درصدی تسهیلات اعطایی و درآمدهای کارمزد بانک که عمدتا بابت کارمزد دریافتی تسهیلات اعطایی و کارمزد ضمانت نامه‌های صادره می‌باشد به وقوع پیوسته است.

کدال نگر یکم آبان

فسرب

توقف بخشی از فعالیت های شرکت:

عدم همکاری اداره بهداشت و اداره کار شهرستان زنجان با توجه به ایراداتی که از طرف این سازمان ها گرفته شده بود علی الرغم تلاش های انجام گرفته توسط اعضای هیئت مدیره منجر به توقف تولید کارخانه سرب گردید.

وسینا

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

دلایل رشد ۱۳۱ درصدی سود خالص:

رشد ۲۷۹ درصدی درآمد سپرده‌گاری در بازار بین بانکی جهت مدیریت بهینه منابع
رشد ۶۱ درصدی درآمد سرمایه‌گذاری در اوراق خزانه اسلامی و منفعت
رشد ۴۱ درصدی درآمدهای کارمزد بانک که عمدتا بابت کارمزد دریاقتی تسهیلات اعطایی و کارمزد ضمانت نامه‌های صادره می‎باشد.

ساروم

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

افزایش ۵۴ درصدی سود عملیاتی دوره شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه در سال قبل عمدتا به علت افزایش ۷۵ درصدی درآمدهای عملیاتی  که ناشی از ۴۳ درصد افزایش در مقدار و ۳۲ درصد افزایش در نرخ فروش محصولات هست، می‌باشد.

تپکو

انعقاد قرارداد مهم:

موضوع قرارداد : فروش انواع ماشین آلات معدنی و راهسازی

مبلغ قرارداد: ۵,۱۹۴,۶۳۰ میلیون ریال

پسهند

شفاف سازی در خصوص تعمیر دستگاه ولکانیز جدید:

احتراماً با توجه به تعمیر و راه اندازی دستگاه ولکانیز جدید که در سنوات قبل از مدار تولید خارج گردیده بود به استحضار می رساند ، تولید توسط دستگاه فوق در سال ۱۴۰۲ به صورت آزمایشی بوده و تولید و فروش واقعی و نتیجه نهایی در صورت اخذ سفارشات لازم در سال ۱۴۰۳ محقق می گردد و در سال ۱۴۰۲ هیچگونه آثار سود و زیانی ندارد. بدیهی است در صورت وقوع هر گونه رویداد با اهمیت ، مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان، افشاء می گردد.

شگویا

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

افزایش ۱۱۳ درصدی سود عملیاتی عمدتا ناشی از افزایش نرخ‌های فروش داخلی محصولات این شرکت و رشد نرخ ارز می‌باشد. شایان ذکر است میانگین نرخ فروش محصولات در دوره جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته و همچنین نرخ میانگین بهای تمام شده محصولات به میزان ۹ درصد نسبت به دوره ۶ ماهه سال قبل افزایش داشته که دلیل آن افزایش هزینه‌های حقوق و دستمزد و سایر هزینه‌های سربار ثابت کارخانه نسبت به دوره مشابه می‌باشد.

پیزد

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

دلیل اصلی تغییر سود عملیاتی شرکت در شش ماهه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه قبل افزایش نرخ فروش محصولات با موافقت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در جهت جبران بخشی از افزایش قیمت تمام شده محصولات می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha