۰ نفر

آخرین دستاوردهای ایرانسل در آستانه آغاز هجدهمین سال فعالیت تشریح شد؛

انتقاد مدیرعامل ایرانسل از تثبیت تعرفه‌ها / هشدار درباره کاهش سرمایه‌گذاری و افت کیفیت خدمات

۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۶
کد خبر: 804697
انتقاد مدیرعامل ایرانسل از تثبیت تعرفه‌ها / هشدار درباره کاهش سرمایه‌گذاری و افت کیفیت خدمات

مدیرعامل ایرانسل با اعلام اینکه از ابتدای تاسیس تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در این شرکت صورت گرفته است، گفت: در شش ماهه اول ۱۴۰۲ میزان درآمد عملیاتی ایرانسل رشد ۲۶.۶ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، بیژن عباسی آرند، مدیرعامل شرکت ایرانسل که به مناسبت تولد ۱۷ سالگی ایرانسل در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، در بخش مهمی از سخنانش به چالش‌های ناشی از ثبات تعرفه‌های ارتباطی و نرخ اینترنت در طول سال های اخیر پرداخت و گفت: این رویه باعث شده تا از نظر دلاری نرخ سرمایه‌گذاری اپراتورها حدود یک سوم کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه کاهش سرمایه‌گذاری‌ها منجر به کاهش کیفیت شده و نارضایتی‌ها را تشدید می‌کند تعرفه‌ها را یکی از موانع توسعه فیبر نوری مطرح کرد و افزود: در این حوزه با وزارت ارتباطات مذاکرات زیادی انجام شده و وزارتخانه هم اصلاح تعرفه را قبول دارد. همچنین ما در ستاد تنظیم بازار استدلال کردیم که اگر تعرفه‌ها اصلاح نشود سال آینده مردم پول اینترنت می‌دهند اما به آن دسترسی نخواهند داشت و احساس بی‌کیفیت بودن اینترنت در سال آینده تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۵۰ سایت نسل پنجم را در شهرهای مختلف فعال کرده‌ایم، افزود: امروز هم یک سایت دیگر 5G را افتتاح خواهیم کرد و در مجموع ۶.۲ میلیون مشترک ایرانسل از گوشی نسل ۵ و ۵۵۰ هزار مشترک هم از سرویس 5G استفاده می‌کنند.

به گفته مدیرعامل ایرانسل، این اپراتور در حال حاضر ۶۴.۵ میلیون مشترک فعال دارد که از این تعداد ۴۵ میلیون نفر مشترک دیتا و اینترنت ایرانسل هستند.

عباسی آرند در ادامه گفت: در ده سال گذشته در بحث گسترش فیبر نوری و توسعه اینترنت ثابت، کوتاهی‌هایی صورت گرفت که خوشبختانه دولت سیزدهم طرح ملی توسعه شبکه فیبر نوری را در دستور کار قرار داد و قطعا بار اینترنت همراه را کاهش خواهد داد.

وی گفت: کل فیبر مورد نیاز ما برای تحقق این ۵ میلیون پوشش، ۱۱هزار کیلومتر است که ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر کشیده شده است.

وی افزود: ۵۳۰ میلیون دلار برای ارایه خدمت فیبر سرمایه گذاری خواهیم کرد که ۵ میلیون خانوار را در ۱۷ استان و ۴۱۵ شهر تحت پوشش قرار می‌دهد.

عباسی آرند وعده داد تا پایان امسال یک میلیون پوشش در کشور ایجاد شود و نخستین شهر، بابل خواهد بود و اخیرا نیز در شهرک صدرای شیراز کار شروع شده است و طی تفاهم نامه‌ای با شهرداری شیراز، برای توسعه فیبر از ۱۶۵ کیلومتر فیبر ۶۵کیلومتر فیبر کشی شده است.

راهی جز توسعه شبکه فیبر نوری نداریم

بیژن عباسی آرند در ادامه افزود: قطعا اجرای طرح‌های فیبر نوری در کوتاه مدت به صرفه نیست، اما در بلند مدت با اصلاح تعرفه‌ها، سودآور خواهد بود.

وی گفت: هزینه توسعه اینترنت همراه خیلی بالاست و راهی جز توسعه اینترنت ثابت نداریم چرا که هزینه‌های جاری اینترنت ثابت کمتر از همراه است.

مدیر عامل ایرانسل افزود: چالش ما در توسعه فیبر نوری فقط سرمایه گذاری نیست و ما با برخی محدودیت‌های شهرداری‌ها مواجهیم و ما ۱۴۰۰ شهرداری و به همین تعداد، مصوبه داریم و باید هماهنگی شهرداری‌ها در اجرای این طرح ملی بیشتر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha