۰ نفر

مرکز آمار گزارش داد؛

عرضه گوشت در شهریور افزایش داشت؟

۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷
کد خبر: 804375
عرضه گوشت در شهریور افزایش داشت؟

وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۴۰۲ جمعاً ۲۰۰٬۷۶۸ تن گزارش شده، که سهم گوشت مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، براساس گزارش مرکز آمار، نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه شهریور سال جاری منتشر شد.
بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۴۰۲ جمعاً ۲۰۰٬۷۶۸ تن گزارش شده، که سهم گوشت  مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است.
بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت مرغ با ۱۹۷٬۸۵۵ تن، ۹۸٫۶ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با ۱٬۲۴۸ تن و سایر انواع طیور با ۱٬۶۶۵ تن، به‌ترتیب ۰٫۶ درصد و ۰٫۸ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.
مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده افزایش ۳۵  درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت طیور در شهریور ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل برای مرغ  ۳۵ درصد، برای بلدرچین ۳۵ درصد، برای سایر انواع طیور ٩١ درصد افزایش و  برای بوقلمون ۱۶ درصد و شترمرغ ۶۰  درصد کاهش داشته است.
همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (مرداد) در حدود  ٨ درصد افزایش داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha