۰ نفر

معافیت از مالیات به درآمد یا معاملاتی اطلاق می‌شود که در سطح فدرال، ایالتی یا محلی از مالیات معاف هستند.

۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴
کد خبر: 804282
معافیت از مالیات به درآمد یا معاملاتی اطلاق می‌شود که در سطح فدرال، ایالتی یا محلی از مالیات معاف هستند.

گزارش اقلام معاف از مالیات ممکن است در اظهارنامه‌ی مالیاتی فردی یا کسب‌وکار مالیات‌دهندگان باشد و تنها برای مقاصد اطلاعاتی نشان داده شود.

 ماده‌ی معافیت مالیاتی جزء هیچ گونه محاسبات مالیاتی قرار ندارد.معاف از مالیات همچنین ممکن است به وضعیت یک کسب‌وکار یا سازمان اشاره داشته باشد که در میزان درآمد یا هدایایی که مشمول مالیات می‌شوند، دارای محدودیت‌هایی است. این سازمان‌ها شامل مؤسسات مذهبی و خیریه می‌شوند.

نکات کلیدی
وضعیت معافیت مالیاتی به مالیات‌دهندگان این امکان را می‌دهد که اظهارنامه‌ای را در سازمان امور مالیاتی ثبت کنند که آن‌ها را از پرداخت مالیات بر هر درآمد یا سود خالص معاف می‌کند.
مالیات‌دهندگان می‌توانند سودهای سرمایه‌ای را جبران کنند و از مالیات بر دارایی‌های واگذار شده اجتناب کنند، اگرچه این امر اغلب به مالیات‌دهندگان این اجازه را می‌دهد که تا سقف ضررهای فعلی یا قبلی خود معاف باشند.
مالیات‌دهندگانی که از مالیات اجتناب می‌کنند، ممکن است همچنان ملزم به پرداخت حداقل مالیات جایگزین باشند.
به‌طور رایج، سازمان‌ها وضعیت معافیت مالیاتی خود را با درخواست وضعیت معافی از IRS به دست آورند.
برای حفظ این وضعیت، سازمان‌ها باید الزامات پرونده‌سازی و گزارش‌دهی مستمر را برآورده کنند.

درآمدهای رایجی که معاف از مالیات هستند

وضعیت معاف از مالیات، که نباید با کسر مالیات اشتباه گرفته شود، مالیات‌دهنده را از هرگونه تعهد مالیاتی برای ارائه‌ی مالیات بر معامله یا درآمد معاف از مالیات آزاد می‌کند. درحالی‌که استفاده از کسر مالیات برای کاهش تعهد مالیاتی از طریق کاهش درآمد ناخالص است.
یکی از انواع رایج درآمد معاف از مالیات، بهره‌ی به دست آمده از اوراق قرضه‌ی شهرداری است، که ایالت‌ها و شهرها آن‌ها را برای جمع‌آوری وجوه جهت انجام عملیات عمومی یا یک پروژه‌ی خاص منتشر می‌کنند. زمانی که یک مالیات‌دهنده از اوراق قرضه‌ی شهرداری صادر شده در ایالت محل سکونت خود سود کسب می‌کند، این سود از مالیات فدرال و ایالتی معاف است.
مالیات‌دهندگان فرم IRS ۱۰۹۹-INT را بابت هر سود سرمایه‌گذاری که در طول سال مالیاتی کسب می‌کنند، دریافت می‌کنند. گزارش سود معاف از مالیات در کادر ۸ از فرم ۱۰۹۹ قرار دارد. این داده‌های صرفاً اطلاعاتی در محاسبه‌ی مالیات بر درآمد شخصی لحاظ نمی‌شوند.

معافیت مالیات بر عایدی سرمایه

یک مالیات‌دهنده ممکن است یک دارایی را خریداری کند و سپس آن را برای کسب سود بفروشد. این سود یک عایدی سرمایه است که یک رویداد مشمول مالیات ایجاد می‌کند. بااین‌حال چند نوع از عایدی‌های سرمایه‌ای از معاف از مالیات هستند.
یک مالیات‌دهنده می‌تواند سود سرمایه را با سایر زیان‌های سرمایه در سال مالیاتی جبران کنند. به‌عنوان مثال، یک سرمایه‌گذار با داشتن ۵،۰۰۰ دلار سود و ۳،۰۰۰ دلار زیان، تنها بر روی ۲،۰۰۰ دلار سود سرمایه مالیات می‌پردازد. مقدار زیان سرمایه‌ای که مالیات‌دهنده ممکن است در یک سال معین مطالبه کند دارای یک سقف ۳،۰۰۰ دلاری است. هنگامی که زیان سرمایه از این سقف فراتر رود، مقدار مازاد ممکن است برای جبران سود در سال‌های آینده منتقل شود.
دستور مالیاتی همچنین به مالیات‌دهندگان این امکان را می‌دهد که بخش خاصی از سود سرمایه ناشی از فروش خانه را از مالیات‌های فدرال مستثنی کنند.

نکته‌ی مهم: به‌طور ساده، مالیات‌دهندگان «عادی» از عایدی سرمایه معاف نیستند؛ آن‌ها برای اجتناب از مالیات باید زیان‌هایی را برای جبران داشته باشند.

حداقل مالیات و معافیت‌های جایگزین

حداقل مالیات جایگزین (AMT) روشی جایگزین برای تعیین بدهی مالیاتی است. این مالیات اقلام خاص معاف از مالیات را مجدداً به محاسبه‌ی مالیات شخصی اضافه می‌کند. به‌عنوان مثال، سود اوراق قرضه‌ی فعالیت خصوصی معاف از مالیات معمولی، به محاسبه‌ی مالیات AMT اضافه می‌شود. هر مالیات‌پردازی باید محاسبه‌ی AMT را در بازده مالیاتی اصلی خود مندرج کند و مالیات خود را برروی بدهی مالیات بالاتر پرداخت کند.

سازمان‌های معاف از مالیات

یک سازمان معاف از مالیات که درآمد ناخالص آن از کسب‌وکارهای غیرمرتبط، ۱،۰۰۰ دلار یا بیشتر باشد، باید فرم ۹۹۰-T را ارسال کند. اگر سازمانی انتظار دارد که مالیات آن در سال جاری ۵۰۰ دلار یا بیشتر باشد، باید مالیات تخمینی بپردازد.
یک شرکت غیرانتفاعی ۵۰۱(c)(۳) یک سازمان خیریه است که IRS آن را معاف از مالیات می‌شناسد. این نوع سازمان‌ها مالیاتی بابت درآمد خود یا کمک‌هایی که دریافت می‌کنند پرداخت نمی‌کنند. همچنین، هرگونه کمک مالی از سوی مالیات‌دهندگان ممکن است درآمد مشمول مالیات آن‌ها را به میزان مبلغ اهدا شده کاهش دهد. این مشوق انگیزه‌ای را برای تشکیل خیریه‌های خصوصی به‌وجود می‌آورد و کار جمع‌آوری پول را برای سازمان‌های غیرانتفاعی آسان می‌سازد.
یک ۵۰۱(c)(۳)، یک سازمان خیریه است که در زمینه‌های مذهبی، خیریه، آموزشی، ادبی، جلوگیری از ظلم به حیوانات و کودکان، تشویق مسابقات ورزشی مبتدیان محلی و بین‌المللی، آزمایش امنیت عمومی و فعالیت‌ها یا عملیات علمی فعالیت می‌کند.

راهنمایی: برای به دست آوردن این معافیت، یک سازمان باید نشان دهد که چگونه به مردم خدمت و منافعی را برای یک جامعه فراهم خواهد کرد.

معاف شدن از مالیات

یک نهاد می‌تواند با رعایت الزاماتی که IRS آن‌ها را تعیین کرده است، از مالیات معاف شود. چندین دسته از وضعیت‌های معافیت مالیاتی برای سازمان‌های خیریه، مذهبی، آموزشی و علمی وجود دارد. نوع وضعیت معافیت مالیاتی مورد نیاز به ماهیت فعالیت‌های سازمان بستگی دارد.
سازمان باید به‌عنوان یک نهاد حقوقی تشکیل شود و باید یک EIN از IRS دریافت کند. با استفاده از این EIN، سازمان می‌تواند برای دریافت وضعیت معافیت مالیاتی به IRS درخواست دهد. رایج‌ترین فرم، فرم ۱۰۲۳ برای سازمآن‌های ۵۰۱(c)(۳) است. این درخواست باید اطلاعات دقیقی در مورد فعالیت‌ها، مدیریت، امور مالی و سایر اطلاعات مرتبط سازمان ارائه کند.
نهاد IRS درخواست را بررسی می‌کند و در مورد وضعیت معافیت مالیاتی سازمان تصمیم می‌گیرد. این فرآیند می‌تواند چندین ماه به طول انجامد و IRS ممکن است در طول این فرآیند، درخواست بازبینی اطلاعات یا شفاف‌سازی بیشتری داشته باشد. پس از اعطای وضعیت معافیت مالیاتی، سازمان باید از طریق ارائه‌ی اظهارنامه‌ی مالیاتی سالانه و سایر فرم‌ها، رعایت الزامات حاکمیتی و عملیاتی و اجتناب از فعالیت‌های ممنوعه‌ای که می‌توانند وضعیت معافیت از مالیات را به خطر بیندازد، از قوانین و مقررات IRS پیروی کند.

مقایسه‌ی سازمان معاف از مالیات و سازمان غیرانتفاعی

اگرچه این دو اصطلاح اغلب برای توصیف یک نهاد استفاده می‌شوند، اما تفاوت‌های مهمی بین سازمان معاف از مالیات و سازمان غیرانتفاعی وجود دارد.
یک سازمان غیرانتفاعی نوعی نهاد است که برای هدف خاصی سازماندهی می‌شود. سازمان‌های غیرانتفاعی می‌توانند به روش‌های مختلفی، مانند یک شرکت، امانت یا انجمن غیرشرکتی ساختاربندی شوند. آن‌ها ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد فدرال خود نیستند. 
از سوی دیگر، یک نهاد معاف از مالیات، سازمانی است که از سوی IRS معافیت از مالیات بر درآمد فدرال دریافت کرده است. اگرچه این شامل اکثر سازمان‌های غیرانتفاعی می‌شود، اما تمام سازمان‌های غیرانتفاعی به طور خودکار از مالیات معاف نیستند. علاوه‌براین، یک سازمان غیرانتفاعی باید برای معافیت مالیاتی درخواست دهد؛ بدون بررسی و تأیید IRS، سازمان غیرانتفاعی از لحاظ فنی معاف از مالیات نخواهد بود.

آیا سازمان معاف از مالیات همان سازمان ۵۰۱(c)(۳) است؟

یک سازمان ۵۰۱(c)(۳) یک سازمان معاف از مالیات است که IRS آن را به رسمیت می‌شناسد. بااین‌حال، اشکال دیگری از سازمان‌های معاف از مالیات نیز وجود دارند که یک نهاد می‌تواند برای تبدیل شدن به آن‌ها ثبت نام کند و به آن‌ها اعطا شود. بنابراین، در حالی که یک سازمان ۵۰۱(c)(۳) معاف از مالیات است، تمام سازمان‌های معاف از مالیات، سازمان‌های ۵۰۱(c)(۳) نیستند.

معایب معافیت از مالیات چیست؟

از نظر اداری، ممکن است الزامات دیگری وجود داشته باشد که یک شرکت باید آن را برآورده کند، مانند گزارش سالانه و رعایت معیارهای تعیین شده. برای دریافت و حفظ وضعیت معاف از مالیات، سازمان از دیدگاه زمان و نیروی کاری باید یک بار اضافی را نیز بر دوش بکشد. معافیت از مالیات، خارج از این الزامات مربوط به گزارش‌دهی و تشکیل پرونده، معمولاً جنبه‌های منفی زیادی به همراه ندارد.

چرا سازمان‌های غیرانتفاعی مالیات نمی‌پردازند؟

سازمان‌های غیرانتفاعی مالیات نمی‌پردازند زیرا درگیر منافع عمومی یا خصوصی هستند. هدف یک سازمان غیرانتفاعی تعمیم بیشتر منافع به یک جامعه است. به همین دلیل، IRS این نهادها را معاف از مالیات می‌شناسد و این وضعیت را به آن‌ها اعطا می‌کند، زیرا مالیات‌های جمع‌آوری‌شده نیز برای هدفی مشابه استفاده می‌شوند (یعنی توزیع مجدد برای سود جامعه).

آیا سازمان معاف از مالیات می‌تواند درآمد کسب کند؟

بله، سازمان‌های معاف از مالیات، مانند سازمان‌های غیرانتفاعی، اغلب تشویق می‌شوند و از آن‌ها انتظار می‌رود که درآمد بیشتری به دست آورند یا بیشتر از آنچه که خرج می‌کنند، درآمد کسب کنند. این نهادها برای سلامت مالی و طول عمر سازمان، باید ذخایری ایجاد کنند و وجوه نقد مازادی در حساب‌های بانکی خود داشته باشند. هدف از معافیت مالیاتی این است که این سود خالص از سوی IRS مشمول مالیات قرار نگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha