۰ نفر

سی‌ان‌بی‌سی بررسی کرد؛

چرا صحبت کردن در مورد حقوق با همکاران دشوار است؟

۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱
کد خبر: 804265
آرش نصیری
چرا صحبت کردن در مورد حقوق با همکاران دشوار است؟

فقط ۱۳ درصد از کارمندان به راحتی مبلغ حقوق خود را با همکاران خود در میان می‌گذارند، در اینجا نحوه صحبت کردن در مورد حقوق در محل کار آمده است.

اقتصادآنلاین-آرش نصیری؛ بر اساس نظرسنجی‌های اخیر، در حالی که ممکن است یک دهه پیش، صحبت از میزان دستمزد حیثیتی بوده باشد، بیش از نیمی از کارگران آمریکایی اکنون احساس می‌کنند که مردم باید نسبت به میزان پولی که در می‌آورند شفاف‌تر باشند.

اما فقط ۱۳ درصد می‌گویند که مایلند حقوق خود را با همکارانشان در میان بگذارند، حتی اگر همکارانشان بیشترین بهره را از شفافیت حقوق ببرند.

شفافیت پرداخت از سال ۲۰۲۰ مورد توجه قرار گرفته است و اکنون هشت ایالت و چندین شهر قوانینی دارند که کارفرمایان را ملزم به افشای محدوده حقوق و دستمزد می‌کند. طبق گزارش مرکز ملی حقوق زنان، تقریباً ۲۶.۶ درصد از نیروی کار ایالات متحده در ایالتی زندگی می کنند که کارفرمایان را ملزم به رعایت شفافیت حقوق و دستمزد می‌کند.

اسکات دوبروسکی، کارشناس گرایش‌های شغلی در Indeed می‌گوید: «تا ۲۰ سال پیش، تقریباً هیچ کارفرمایی [شفافیت] حقوق را ارائه نمی‌کرد، و واقعاً دشوار بود که بفهمیم دستمزد منصفانه در یک شغل خاص چگونه است. «این تفکر متحجرانه‌ای به نظر می‌رسد، زیرا میزان پرداختی واقعاً بر نحوه زندگی ما تأثیر می‌گذارد.»

در حالی که طرفداران شفافیت حقوق و دستمزد می‌گویند که این عمل می‌تواند به محیط‌های کاری عادلانه‌تر و پربارتر منجر شود، صحبت کردن در مورد پول با همکارانتان هنوز کار آسانی نیست.

مت شولز، تحلیلگر ارشد  LendingTree می‌گوید: «این یک راه ترسناک برای آسیب‌پذیر بودن است، زیرا میزان پولی که شما به دست می‌آورید یک چیز کاملا شخصی است. به راحتی می‌توان فهمید که چرا مردم کمی تمایلی به به اشتراک گذاشتن آن ندارند، زیرا ممکن است فکر کنند که می‌تواند منجر به قضاوت یا فرضیات خاصی در مورد آن‌ها شود.»

اما بحث در مورد پرداخت با همکاران می‌تواند اطلاعات مهمی را ارائه دهد که کارمندان می‌توانند از آن برای مذاکره درباره حقوق استفاده کنند، به خصوص زمانی که شفافیت در سراسر شرکت گسترده است. شولز می‌گوید: «این ضرب‌المثل قدیمی که دانش قدرت است، در بحث دستمزد کاملاً صادق است.»

چگونه بحث در مورد حقوق را با همکاران خود مطرح کنید

اگر می‌خواهید درباره نحوه پرداخت در تیم یا دفتر خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، در اینجا سه نکته وجود دارد که باید قبل از شروع صحبت‌ در خصوص دستمزد با همکاران در نظر داشته باشید.

۱. خودتان تحقیق کنید و بدانید اهدافتان چیست

دوبروسکی توصیه می کند پس از انجام تحقیقات خود به گفتگو در مورد حقوق و دستمزد نزدیک شوید. سایت‌های شغلی مانند Indeed وGlassdoor ، که به افراد اجازه می‌دهند به جستجوی میانگین دستمزد برای عنوان شغل، مکان و شرکت خود بپردازند، در این زمینه مفید هستند.

بعد، تعیین کنید که می‌خواهید از مکالمه با یک همکار در مورد شفافیت حقوق و دستمزد چه نتیجه‌ای کسب کنید. به عنوان مثال، اگر ارتقای شغلی در راه است، می‌تواند مفید باشد که به یکی از همکارانی مراجعه کنید که برای مدت طولانی در شرکت شما بوده و می‌خواهید مسیر شغلی او را دنبال کنید، و از او بپرسید که آیا آن‌ها راحت هستند که محدوده دستمزد موقعیت خود را به اشتراک بگذارند.

دوبروسکی می‌گوید: «شما می‌خواهید به مکالمات پرداختی با تحقیقات و به روشی مبتنی بر داده، مفید و شفاف نزدیک شوید که می‌تواند به شما و هر کس دیگری که با آن صحبت می‌کنید کمک کند.» گر به روشی با آن برخورد کنید که نشان می‌دهد این کار را برای این انجام می‌دهید که متوجه شوید پرداخت منصفانه چگونه به نظر می‌رسد، اغلب مایل به اشتراک‌گذاری هستند.»   

۲. همکاران را عاقلانه انتخاب کنید

به گفته شولز، حقوق هنوز هم می‌تواند موضوع حساسی باشد، بنابراین باید با افرادی که قبلاً با ‌رابطه قوی و باز دارید، صحبت درباره شفافیت پرداخت کنید.

او می‌گوید: «اگر از کسی که چندان او را نمی‌شناسید در اتاق استراحت بپرسید که چقدر پول در می‌آورد ممکن است خیلی خوب پیش نرود.» آن شخص احتمالاً به شما نگاه می‌کند و می‌گوید: «این به شما ربطی ندارد.»

۳. به مرزها احترام بگذارید

شولز می‌افزاید: وقتی صحبت از صراحت در مورد حقوق می‌شود، به مرزهای مردم احترام بگذارید. برخی از همکاران ممکن است نخواهند در مورد مقداری که در سال به خانه می‌برند صحبت کنند و این اشکالی ندارد.

چرا شفافیت حقوق به همه کمک می‌کند

دیوید باکمستر، کارشناس حقوق و دستمزد، می‌گوید که هنگام بحث در مورد حقوق و دستمزد با کارفرما، گفت‌وگو درباره حقوق در محل کار شما «نرده‌های محافظ و راهنمای مناسب را به همه می‌دهد.»

او می‌افزاید: اگر متوجه شدید که در این فرآیند کمتر از محدوده حقوقی برای شغل خود دستمزد دریافت می‌کنید«شما یک اعتراض کاملاً بدیهی برای ارائه به شرکت خود دارید.»

شفافیت پرداخت‌ها همچنین به نفع کارفرمایان است که می‌توانند با تعیین انتظارات حقوقی واضح از شروع کار، در زمان خود صرفه‌جویی کنند. دوبروسکی می‌گوید پیشرو بودن در مورد دامنه حقوق نیز به از بین بردن شکاف‌های دستمزد و تبعیض در تعیین حقوق پس از استخدام کمک می‌کند.

او می‌گوید: «وقتی انتظارات بین نامزد انتخاب شغل و کارفرما مشخص و همسو باشد، می‌دانیم که می‌تواند با رضایت شغلی بهتر و بهره‌وری بیشتر کارمند مرتبط باشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha