۰ نفر

قاتل داریوش مهرجویی دستگیر شد؟

۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۱
کد خبر: 804144
قاتل داریوش مهرجویی دستگیر شد؟

دفتر سخنگوی فراجا در واکنش به برخی اخبار منتشر شده پیرامون دستگیری عامل یا عاملان قتل داریوش مهرجویی و همسرش، چنین اخباری را تکذیب کرد و خواستار پیگیری اخبار از منابع رسمی شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، به دنبال انتشار برخی شایعات در مورد دستگیری عامل یا عاملان قتل داریوش مهرجویی و همسرش، وحید محمدی‌فر، دفتر سخنگوی پلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌« خبر برخی رسانه‌ها در خصوص دستگیری قاتل یا قاتلان مرحوم داریوش مهرجویی و همسر ایشان  کذب است و انتظار می‌رود تا رسانه‌های محترم مبتنی بر اخبار متقن و از مسیر دفتر سخنگوی پلیس اطلاع رسانی کرده و از گمانه‌زنی‌های بی اساس در مورد دوری کنند.»

در ادامه این اطلاعیه با تاکید بر اینکه «کارآگاهان  برای رسیدن به نتیجه نهایی نیاز به زمان و دقت دارند.» آمده است:‌« تا این لحظه بر اساس اظهارات دستگیر شدگان قبلی دو مظنون دیگر شناسایی و جمع دستگیر شدگان به ۹ نفر رسید.»

بر اساس اعلام دفتر سردار منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا، «کماکان کارآگاهان پلیس آگاهی درحال انجام اقدامات فنی و حرفه‌ای برای کشف پرونده قتل داریوش مهرجویی وهمسرش هستند.»

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، دیشب در خانه خود در کرج توسط افراد ناشناس به قتل رسیدند. مرحوم مهرجویی متولد ۱۳۱۸ بود و با ساخت آثاری مانند «گاو»،«آقای هالو»، «پستچی»، «دایره مینا»، «هامون»،«بانو»، «لیلا»، «سارا»، «پری»، «درخت گلابی»، «اجاره نشین‌ها»، «مهمان مامان»، «نارنجی‌پوش»، «سنتوری»، «آسمان محبوب»، «اشباح» و «لامینور» از جمله کارگردانان صاحب سبک سینمای ایران به شمار می‌آمد.

مرحوم مهرجویی تاکنون ده‌ها جایزه ملی و بین‌المللی را به سبب ساخت آثارش به دست آورده و بسیاری او را مروج «موج نو» در سینمای ایران می‌دانند.

وحیده محمدی‌فر نیز متولد سال ۱۳۴۷ بود و در عرصه فیلمنامه‌نویسی، بازیگری، طراحی لباس و ... فعالیت داشت.

درپی قتل این کارگردان مطرح کشورمان و همسرش، علاوه بر شمار زیادی از چهره‌ها و مسئولان فرهنگی و هنری، بازیگران و سینماگران کشورمان، مقامات سیاسی نیز ابراز تاسف و ناراحتی خود را بیان کرده و خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شدند.

زمان تشییع پیکر داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر

سخنگوی خانه سینما اعلام کرد که مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر چهارشنبه ۲۶ مهر ماه برگزار می‌شود. این مراسم از ساعت ۱۰ صبح در پهنه رودکی تالار وحدت با سخنرانی هنرمندان برگزار می‌شود و در ادامه پیکر داریوش مهرجویی و همسرش به قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha