۰ نفر

تقویت همکاری بانکی و مالی دو کشور روی میز مذاکره

۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۱
کد خبر: 804116
تقویت همکاری بانکی و مالی دو کشور روی میز مذاکره

در پی سفر معاون اول رئیس جمهور به بلاروس، توسعه همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله حوزه مالی و بانکی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد مخبر با دعوت رسمی نخست‌وزیر بلاروس، به این کشور سفر کرده است که جمعی از مسئولان و وزرا نیز او را همراهی می‌کنند.

 یکی از زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایران و بلاروس، همکاری های مالی و بانکی است. ایران تجارب زیادی در این زمینه با برخی از کشورها از جمله روسیه و چین دارد که می‌توان از آن در توسعه همکاری با بلاروس نیز استفاده کرد. از جمله این موارد می‌توان به ساز و کارهایی مانند تهاتر، ‌استفاده از ارزهای دو کشور و همچنین پیام رسان‌های مالی جایگزین سوئیفت اشاره کرد.

در پانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در مینسک و متعاقب آن در تهران و مینسک توسط بانک مرکزی دو کشور درباره افزایش همکاری ها در حوزه بانکی گفت‌وگو و توافقات اولیه ای انجام شد، از آن موقع تاکنون چند نشست همکاری بانکی بین دو طرف برگزار شده است. در این زمینه باید تحرک بیشتری ایجاد شود.

اخیرا نیز ابوالحسنی - قائم مقام بانک مرکزی - در دیدارش با الکساندر راگوژنیک - وزیر صنعت جمهوری بلاروس - با تاکید بر گسترش روابط تجاری دو کشور گفته بود: لازمه گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور، ایجاد بستر مناسب تعاملات بانکی بین ایران و بلاروس است و ایران آمادگی دارد با همکاری بانک‌های دو کشور این بستر را اماده کند.

به گفته وی، رئیس جمهور دو کشور بر تسهیل روابط تجاری بین ایران و بلاروس تاکید داشتند و ما بایستی راهکارهای مختلف برای حمایت از توسعه روابط اقتصادی از طریق شبکه بانکی را فراهم کنیم.

ابولحسنی تصریح کرد: ارائه خدمات تامین مالی از طریق بانک‌های تجاری دو کشور می‌تواند نقطه شروع مناسبی در این زمینه باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha