۰ نفر

بهترین سبزیجات پاییزی برای بهبود مشکلات گوارشی

۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۳۷
کد خبر: 803996
بهترین سبزیجات پاییزی برای بهبود مشکلات گوارشی

از آنجایی که در پاییز و با سرد شدن هوا، تمایل بسیاری از افراد به نوشیدن آب کم و به مصرف شیرینی‌ها زیاد می‌شود، بنابراین نرخ ابتلا به مشکلات گوارشی در این فصل افزایش می‌یابد. یکی از مهم‌ترین توصیه‌های متخصصان گوارش به‌منظور حفظ سلامت سیستم گوارشی در روزهای سرد پاییزی، مصرف حجم بالایی از میوه‌ها و سبزی‌های پاییزی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بهداشت نیوز، در میان انواع سبزی‌های پاییزی، 3 نوع از آنها دارای خواص فراوانی برای سیستم گوارشی و مخصوصا روده‌ها هستند. از این‌رو، توصیه می‌شود که این 3 سبزی پاییزی را در رژیم غذایی هفتگی تان قرار بدهید.

1. چغندر
چغندر حاوی ترکیباتی است که می‌تواند به بهبود گردش خون در بدن کمک کند. از آنجایی که سلامت روده‌ها به سلامت قلب و فشار خون وابسته است، بنابراین، مصرف چغندر با بهبود سلامت قلب و تنظیم فشار خون از طریق بهبودبخشی به جریان خون در بدن می‌تواند سلامت روده‌ها را تقویت کند. چغندر حجم بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها را درون خود جای داده است و تقریبا هر یک پیمانه از آن هم حدود 4 گرم فیبر غذایی دارد. از این‌رو، مصرف چغندر در روزهای سرد پاییزی با بهبود عملکرد سیستم گوارشی به پیشگیری از ابتلا به یبوست در فصل پاییز کمک می‌کند. شما می‌توانید چغندر گرم را همراه با مقدار بسیار کمی از عسل به‌عنوان دسر میل کنید یا چغندر پخته و سرد شده را به انواع سالادهای پاییزی اضافه کنید. چغندر می‌تواند در تهیه انواع سوپ‌ها یا خوراک‌های پاییزی هم استفاده شود.

2. کدو حلوایی
کدو حلوایی یکی از سبزی‌های مورد علاقه بسیاری از متخصصان گوارش است. این سبزی ارزشمند، حجم بالایی از کاروتنوئیدها را در خود جای داده است. کاروتنوئیدها همان رنگدانه‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند که در هویج هم وجود دارند و به هضم و جذب بهتر مواد مغذی کمک زیادی می‌کنند. این ترکیبات ارزشمند جزو ترکیبات محلول در چربی به‌حساب می‌آیند و به همین دلیل بهتر است که برای جذب بهتر آنها، کدو حلوایی را همراه با مقداری روغن زیتون، کانولا یا ذرت در انواع سالادها یا سوپ‌های پاییزی استفاده کنید.

3. کلم بنفش
کلم بنفش یا کلم قرمز از دیگر سبزی‌های بسیار مفید برای استفاده در فصل پاییز است. این سبزی ارزشمند درواقع ترکیباتی با نام گلوکوزینولات دارد که برای پیشگیری از سرطان‌های مختلف، مخصوصا سرطان‌های گوارشی بسیار مهم هستند. علاوه بر اینها، کلم بنفش حجم بالایی از فیبر غذایی و آب را درون خود جای داده است و بنابراین می‌تواند به هضم بهتر مواد غذایی در سیستم گوارشی کمک کند و احتمال ابتلا به یبوست را در پاییز کاهش بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha