۰ نفر

S&P Capital IQ  چیست؟

۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۴۱
کد خبر: 803855
S&P Capital IQ  چیست؟

بخش S&P Capital IQ بخش تحقیقاتی S&P Global، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان رتبه‌بندی، داده‌ها، تحقیقات و شاخص‌های S&P Dow Jones در دنیا است.

 S&P Capital IQ تحقیقات و تحلیلات دقیقی از بازار سهام را در اختیار سهامداران مختلف سرمایه‌گذار قرار می دهد.

نکات کلیدی
بخش S&P Capital IQ بازوی تحقیقاتی  S&P Global، ارائه‌دهنده‌ی تحقیقات، رتبه‌بندی‌ها و شاخص‌های بازاری است.
نهاد  McGraw-Hill Financialاین شرکت را برای اولین بار در سال 2004، یعنی زمانی که به آن Capital IQ  گفته می‌شد، خریداری کرد. نهاد McGraw-Hill از آن زمان به S&P Global تغییر نام داد و Capital IQ اکنون با نام S&P Capital IQ شناخته می شود.
بخش S&P Capital IQ برای اینکه بتواند اطلاعاتی عملی در اختیار مشترکین خود قرار دهد، بیش از 135 میلیارد داده که از مجموعه ای از منابع بدست آمده‌اند را تحلیل می کند.

آشنایی با Capital IQ


بخشCapital IQ  که در سال 1999 تأسیس شد، به عنوان یک ارائه دهنده‌ی نرم افزار و تحلیل‌های مرتبط با بازارها شروع به کار کرد. این نهاد در سال 2004 با مبلغی بیش از 200 میلیون دلار به ناشری با نام McGraw-Hill Financial فروخته شد. این ناشر در سال 2016 به S&P Global تغییر نام داد و Capital IQ نیز به S&P Capital IQ تغییر نام پیدا کرد.

نهاد Standard & Poor’s در سال 1941 تأسیس شد و به برترین ارائه‌دهنده‌ی شاخص‌ها و منابع مستقل رتبه‌بندی اعتباری در جهان تبدیل شد. از زمانی که Standard & Poor's این بخش را در سال 2004 خریداری کرد، این شرکت گسترش یافته است و به یک حضور جهانی، با فعالیت‌ در بیش از 20 کشور تحت نظارت دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک، تبدیل شده است. این شرکت تعدادی خرید قابل توجه برای رشد و توسعه انجام داده است. این خریدها شامل خرید Heale Financial در سال 2006 به مبلغ 13 میلیون دلار و ClariFI, Inc. به مبلغ 87 میلیون دلار در سال 2007 می‌شوند.

بخش S&P Capital IQ چگونه کار می کند


دروازه تارنمای S&P Capital IQ به بنگاه‌های مشاوره، بانک‌ها، شرکت‌ها، مدیران سرمایه‌گذاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی، دانشگاه‌ها و غیره، نرم‌افزارها و داده‌های مختلفی را ارائه می‌دهد و به‌طور کلی یک آگاهی از بازار و تحلیل سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهد که مخاطبان می‌توانند از آن برای کمک به استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود استفاده کنند.

هر ساله S&P Capital IQ بیش از 135 میلیارد داده را جمع آوری و تحلیل می کند تا بتواند به عنوان ارائه دهنده‌ی پیشرو در زمینه‌ی تحقیقات مربوط به خدمات مالی خدمت کند. داده‌هایی که S&P Capital IQ جمع‌آوری می‌کند و به کاربرانش گزارش می‌دهد شامل مشخصات شرکتی، خلاصه‌های اجرایی، اطلاعات مالی و گزارش‌های تحلیلگر مستقل است.

آشنایی با  S&P Capital IQ


 بخش S&P Capital IQ اخبار مالی، بینش‌های بازاری، داده‌های مربوط به عملکرد شرکت‌ها و داده‌های مخصوص بخش‌ها را بررسی می‌کند. این بنگاه اطلاعاتی درمورد بیش از 62،000 شرکت دولتی و 4/4 میلیون شرکت خصوصی را در اختیار مشترکین خود قرار می دهد. بنا به تارنمای این شرکت، این نهاد 88،000 شرکت سهامی عام یا 99 درصد از ارزش بازار جهانی را پوشش می دهد.

علاوه بر این،S&P Capital IQ  ساختارهای سرمایه‌گذاری پیچیده‌تری، از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری متقابل و صندوق‌های پوشش ریسک را بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کند و مقایسه‌های عملکردی، بینش‌ها و استراتژی‌های صندوقی به‌روزی را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد.

رویکرد گسترده‌ی Capital IQ نسبت به تحلیل بازار، اطلاعاتی را ارائه می دهد که می تواند برای هر نوع سرمایه گذاری، از معامله گران بزرگ نهادی گرفته تا سرمایه گذاران کوچکتر و فردی و علاقمندان مالی، ارزشمند باشد.

محصولات و خدمات  Capital IQ


دروازه تارنما برای محصولات Capital IQ، ابزارهای قدرتمند متعددی را برای سرمایه گذاران نهادی و فردی ارائه می دهد. این ابزارها به کاربران این توانایی را می‌دهند که با استفاده از ویژگی‌های مختلف آن، از جمله عکس‌های فوری از بازار، بررسی‌های صنعتی و خرده‌صنعتی، نظرسنجی‌ها و بینش‌های کلی اقتصادی، به درک وسیعی از بازار دست یابند.

محصولات عمده‌ی پلتفرم Capital IQ عبارتند از Compustat، Xpressfeed و Money Market Directories (MMD) . این مجموعه ابزار به‌طور کلی تحقیقات رومیزی، غربالگری، داده‌های بازار در زمان واقعی، آزمون‌های برگشتی، مدیریت سبد کالا، مدل‌سازی مالی و تحلیل کمّی از طریق برنامه‌های کاربردی مبتنی بر تارنما و اکسل، را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

ابزار Compustat، یکی از خدمات شاخص Standard & Poor's، از سال 1962 درحال ارائه‌ی داده های مالی و آماری مربوط به بازار بوده است و خدمات Xpressfeed یک روش برای قالب بندی و تحویل پایگاه داده‌ی Compustat است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از ابزارهای خود، به‌طور زنده به داده های بازاری دسترسی پیدا کرده و آنها را تفسیر کنند. خدمات Money Market Directories یک ابزار اکتشافی قدرتمند است که بینش‌هایی جامع و جهانی در مورد بنیادها، موقوفات و منابع بودجه‌ریزی مشابه ارائه می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha