۲ نفر

گزارش اقتصادآنلاین از بازار موبایل؛

ردمی نوت ۱۱ پرو؛ یک انتخاب همه چی تمام از گوشی‌های شیائومی + لیست قیمت انواع گوشی شیائومی

۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰
کد خبر: 801865
ردمی نوت ۱۱ پرو؛ یک انتخاب همه چی تمام از گوشی‌های شیائومی + لیست قیمت انواع گوشی شیائومی

در این مطلب به بررسی قیمت انواع گوشی شیائومی می پردازیم.

اقتصادآنلاین - فائزه امین پویا؛ گوشی شیائومی نوت ۱۱ پرو یکی از اعضای خانواده پرجمعیت نوت ۱۱ این شرکت است که در بدو ورود به بازار با استقبال قابل توجهی نیز مواجه شد. در این مطلب پلازا می‌خواهیم به بررسی مشخصات و قابلیت‌های Redmi Note ۱۱ Pro بپردازیم.

سری ردمی نوت ۱۱ شیائومی که سال قبل عرضه شد، همگی دارای بدنه شیشه‌ای و دوربین‌هایی مشابه به یکدیگر و همچنین بهبود سرعت شارژ هستند. در میان آن‌ها ردمی نوت ۱۱ پرو شاید بیشتر از همه میان قیمت و ویژگی‌ها تعادل ایجاد کرده باشد. این گوشی که یک نسخه ۵G نیز دارد، درست بین ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس و ردمی نوت ۱۱ معمولی قرار می‌گیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی گوشی شیائومی نوت ۱۱ پرو بپردازیم.

نوت ۱۱ پرو در حال حاضر مثل تمامی گوشی‌های دیگر بازار، افزایش قیمت قابل توجهی داشته است و دیگر جزو گوشی‌های زیر ۱۰ میلیون تومان به‌حساب نمی‌آید. اما آیا با وجود قیمت جدید، همچنان ارزش خرید دارد؟
طراحی گوشی شیائومی Redmi Note ۱۱ Pro

گوشی شیائومی نوت ۱۱ پرو ۴G از لحاظ طراحی ظاهری دقیقا مانند نسخه ۵G خود است و شباهت زیادی هم به ردمی نوت ۱۱ و ردمی نوت ۱۱S دارد. شیائومی در این سری از یک طراحی شبیه به هم استفاده کرده است تا گوشی‌ها با وجود قیمت و مشخصات متفاوت، از لحاظ طراحی با یکدیگر تفاوتی نداشته باشند.

ردمی نوت ۱۱ پرو دارای پوشش محافظ گوریلا گلس ۵ برای نمایشگر است و در پنل پشتی نیز از شیشه بهره می‌برد. شیشه پنل پشتی دارای پوشش مات و زیبایی است که سبب شده گوشی به این راحتی با اثرانگشت کثیف نشود. افزون بر این، قاب گوشی نیز تخت است و یک پوشش مات دارد با این تفاوت که این قاب پلاستیکی است.

گوشی شیائومی نوت ۱۱ پرو

گوشی همچنین دارای گواهی IP۵۳ است و در برابر پاشش قطرات آب مقاوم است. شیائومی از یک پنل ۶.۶۷ اینچی امولد ساخت سامسونگ استفاده کرده که مانند سایر پنل‌های امولد کیفیت بسیار خوب و روشنایی زیادی دارد. مهمتر این که حاشیه دور نمایشگر نیز اندازه زیادی ندارد و در بخش پایینی نمایشگر به‌خصوص برخلاف گوشی‌های رقیب بیش از حد بالا نیامده است.

در پنل پشتی به دوربین‌های چهارگانه دسترسی دارید. ماژول دوربین دارای دو بخش جداگانه است و کمی از بدنه بیرون زده است. سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در بخش بالایی این ماژول قرار دارد و مابقی دوربین‌ها نیز در قسمت پایینی چیده شده‌اند. نکته قابل توجه این است که به‌خاطر برآمدگی ماژول دوربین، گوشی زمانی که روی سطح صاف قرار می‌گیرد لق می‌زند اما این مشکل در صورتی که یک کیس برای گوشی خریداری کنید، کاملا برطرف خواهد شد.

در مجموع طراحی و کیفیت ساخت به هیچ عنوان نمی‌توانند جزو معایب گوشی شیائومی نوت ۱۱ پرو باشند و گوشی در این قسمت در سطح گوشی‌های بسیار گران‌تر از خود است.

گوشی مانند نسخه ۵G خود دارای همان پنل امولدی است که پیشتر در ردمی نوت ۱۰ پرو دیده بودیم. یک پنل بزرگ با رزولوشن ۱۰۸۰p و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی است و همانطور که گفتیم از پوشش محافظ گوریلا گلس ۵ برخوردار است. در بخش بالایی نیز دوربین سلفی در یک حفره کوچک جای گرفته است.

سخت افزار شیائومی نوت ۱۱ پرو

گوشی شیائومی Redmi Note ۱۱ Pro دارای پردازنده مدیاتک هلیو G۹۶ است. پردازنده‌ای که کمی از اسنپدراگون ۷۳۲G استفاده شده در ردمی نوت ۱۰ پرو ضعیف‌تر است. گوشی در بنچمارک‌هایی مثل گیک‌بنچ ۵ عملکردی مشابه ردمی نوت ۱۰ پرو دارد اما ضعیف‌تر از نسخه ۵G خود عمل می‌کند.

گوشی شیائومی نوت ۱۱ پرو

در بنچمارک‌های گرافیکی نیز با وجود این که عملکرد پردازنده برای یک تراشه میان‌رده اقتصادی قابل قبول است ولی بیشتر رقبا در این قسمت به‌لطف تراشه‌های جدیدتر و قدرتمندتر عملکرد بهتری دارند. در حقیقت گوشی در بنچمارک‌هایی مثل GFX Car Chase ES ۳.۱ عملکرد ضعیف‌تری از ردمی نوت ۱۰ پرو از خود به‌نمایش می‌گذارد.

باتری گوشی شیائومی نوت ۱۱ پرو

شارژدهی نیز نمی‌تواند جزو معایب نوت ۱۱ پرو شیائومی به‌حساب بیاید. گوشی دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری است و با توجه به بهره‌مندی از پردازنده بهینه هلیو G۹۶ مصرف باتری قابل قبولی دارد. البته که این تراشه به اندازه تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۹۵ که در نسخه ۵G به‌کار گرفته شده، بهینه نیست اما آنقدرها نیز عملکرد بدی ندارد.

گوشی همچنین از شارژ سریع ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند. سرعت شارژ بسیار خوب یکی از قابلیت های گوشی شیائومی نوت ۱۱ پرو است که در همان زمان معرفی توانست توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند. این در حالی بود که ردمی نوت ۱۰ پرو از شارژ ۳۳ وات پشتیبانی می‌کرد.

دوربین گوشی شیائومی نوت ۱۱

حالا باید به مزایا و معایب نوت ۱۱ پرو در بخش دوربین بپردازیم. همانطور که حتما می‌دانید گوشی با یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در کنار دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق‌سنج همراه شده است. دوربین اصلی البته تصاویر را به‌صورت پیش‌فرض با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل می‌گیرد و این تصاویر نیز برای این بازه قیمتی کیفیت بسیار خوبی دارند.

جزییات به اندازه زیادی حفظ شده‌اند و رنگ‌ها نیز بدون اشباع بیش از اندازه، حالت طبیعی خود را حفظ کرده‌اند. مهمتر از همه نویز است که بسیار ناچیز است و در کنار آن دامنه داینامیک نیز در سطح خوبی قرار دارد. نکته قابل توجه این است که کیفیت تصاویر این گوشی از نسخه ۵G بهتر است آن هم با وجود این که هردو از یک لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برند. تراشه هلیو G۹۶ ظاهرا در بخش پردازش تصاویر عملکرد بهتری دارد.

گوشی همچنین قادر است عکس‌ها را با رزولوشن اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی بگیرد. این تصاویر نیز جزییات خوبی دارند و مانند تصاویر پیش‌فرض هم در بخش نوردهی و هم دامنه داینامیک بسیار عالی عمل می‌کنند. البته برخی اوقات تصاویر دچار اعوجاج می‌شوند و سطح جزییات نیز به اندازه سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی گوشی‌های گران‌تر مثل S۲۲ اولترا نیست. اما با توجه به قیمت این عکس‌ها بسیار عالی هستند.

دوربین فوق‌عریض اما عملکردش قابل قبول است ولی در حد بهترین‌ها در این بازه قیمتی نیست. سوژه‌هایی که در مرکز تصویر باشند کاملا واضح و با جزییات زیاد هستند ولی هرچقدر به سمت کناره‌ها بروید از وضوح و جزییات عکس کاسته و تصویر بیشتر تار می‌شود. اما با این وجود کاملا مشخص است که عکس‌ها به خوبی پردازش نمی‌شوند و از نظر کنتراست و دامنه داینامیک جای کار دارند.

آخرین لنز، لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی است که خیلی نباید رویش حساب باز کنید. با توجه به رزولوشن پایینی که دارد تصاویر آن خیلی وضوح زیادی ندارند ولی در عوض جزییات آن‌ها برای شبکه‌های اجتماعی کافی است. رنگ‌ها نیز شاداب هستند و کنتراست و نویز در سطح قابل قبولی قرار دارند.

اما تصاویری که در هنگام شب یا نور کم با دوربین اصلی در حالت ۱۲ مگاپیکسل می‌گیرید نیز با توجه به قیمت و رده‌ گوشی، قابل قبول هستند. جزییات این تصاویر نیز کافی است و کنتراست آن‌ها نیز در سطح بالایی قرار دارد و نوردهی مناسب نیز سبب شده عکس‌ها، تا حد زیادی حالت طبیعی داشته باشند. با روشن کردن حالت Night Mode دوربین می‌تواند کیفیت تصاویر را به اندازه زیادی بهبود دهد. در این حالت نویز بسیار کمتر می‌شود و سایه‌ها نیز جزییات بیشتری پیدا می‌کنند.

در بازار قیمت گوشی آنر مدل  Redmi Note ۱۲ ۴G دو سیم کارت با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت  مبلغ ۷,۳۴۰,۰۰۰ تومان است این در حالیست که قیمت گوشی مدل  Redmi Note ۱۱ Pro Plus ۵G  دو سیم‌ کارت  با همین ظرفیت مبلغ ۱۱,۳۵۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت گوشی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار موبایل تهران روزانه به سرویس "موبایل" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت گوشی های شیائومی
مدل ظرفیت رزولوشن عکس / مگاپیکسل قیمت / تومان
 Redmi Note ۱۲ ۴G دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۵۰
۷,۳۴۰,۰۰۰
Redmi Note ۱۲S دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۰۸
۸,۲۹۹,۰۰۰
 Redmi Note ۱۲ Pro ۴G دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۰۸
۱۰,۳۶۹,۰۰۰
Poco F۵ Pro دو سیم کارت ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۶۴
۲۴,۳۰۰,۰۰۰
۱۳ Lite دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۵۰
۱۶,۷۰۰,۰۰۰
 Redmi Note ۱۱ Pro Plus ۵G  دو سیم‌ کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۰۸
۱۱,۳۵۰,۰۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    5 0
    خوبه
  • علی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    0 0
    پیتزا