۰ نفر

قطب نمای کشتی مالی فرزندتان باشید نه سکّان دار

۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبر: 801838
قطب نمای کشتی مالی فرزندتان باشید نه سکّان دار

دادن پول ماهیانه یا به اصطلاح پول توجیبی به کودکان یک فرصت عالی برای آموزش مفاهیم مالی و اقتصادی به آنهاست.

اما برای اینکه این فرآیند آموزشی به خوبی انجام شود، برخی نکات مهم برای دادن پول توجیبی به بچه‌ها وجود دارد. در ادامه، توجه شما والدین عزیز را به این نکات جلب می کنم:

مقدار پول توجیبی فرزندتان را شما باید تعیین کنید نه فرزندتان. پول تو جیبی را صرفاً با در نظر گرفتن میزان درآمد یا طبقه اجتماعی‌تان یا مبلغی که دوستان فرزندتان دریافت می‌کنند، محاسبه نکنید. شما برای تعیین میزان پول توجیبی فرزندتان باید به وضعیت بدهی‌ها و برنامه‌های بلندمدت مالی تان هم توجه داشته باشید.

یادتــــــان نرود بچــه ها راجع به میزان پول تو جیبی شان با هم حرف میزنند اگر با کودک خود در مورد دلایلتان برای انتخاب مبلغ پول توجیبی اش و برنامه هایی که برای آینده او در نظر دارید، صحبت کنید، کودک تفاوت ها رد بهتر درک میکند و خودش را کمتر با دوستانش مقایسه میکند.

 با کودکان در مورد برنامه ریزی و بودجه‌بندی صحبت کنید. آموزش به کودکان که پول را چگونه برای مخارج مختلف تقسیم کنند و برنامه‌ریزی انجام دهند، مهارت‌های مالی مهمی برای آنها را بوجود می‌آورد. می‌توانید به آنها نشان دهید که هزینه‌ها را به دسته‌ نیازها و خواسته ها تقسیم کنند تا کم کم اولویت بندی مالی را یاد بگیرند.

اگر امروز به کودکتان، فرصت آزمون و خطاهای مالی ندین در فردای بزرگسالی شان ممکن است اشتباهات مهلکی کنند که جبــــران ناپذیر باشد! پس دخالتی در نحوه خرج کردن پول توجیبی بچه ها نداشته باشید.

کودکان را درک کنید و فراموش نکنید که خودتان هم زمانی کودک بوده اید. درست است که شما نقشه های زیادی برای موفقیت او در سر دارید اما به خودتان اجازه ندهید با بلندپروازی های زودهنگام معصومیت و کودکی اش را از او بگیرید.

گاهی والدین با آموزش های تفریطی مالی، حس همدلی و بخشش و کمک به هم نوع را در وجود کودک کمرنگ می کنند. همیشه به کودکتان یادآوری کنید که پول و ثروت مهم ترین ارکان زندگی نیستند و حساب و کتاب همیشه و همه جا کارآمد نیست.

فراموش نکنید که پول توجیبی فرزندتان را در زمانی مشخص و به موقع به او بدهید تا انضباط مالی را فراگیرد و بتواند به برنامه ریزی هایش جامه عمل بپوشاند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha