۰ نفر

علت جرقه زدن ماکروفر ال جی و نحوه رفع ایراد

۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۵
کد خبر: 801794
علت جرقه زدن ماکروفر ال جی و نحوه رفع ایراد

جرقه زدن ماکروفر ال جی در بسیاری از موارد خطرناک است و ممکن است منجر به آتش سوزی شود. پس بهتر است زمانی که شما جرقه های زیاد و مداوم را از مایکروفر ال جی مشاهده می کنید تمامی موارد لازم را بررسی کنید.

چرا مایکروفر ال جی جرقه می زند و صدا و نور زیادی از آن منتشر می شود؟

جرقه زدن ماکروفر ال جی ممکن است به دلیل مشکلات فنی باشد که در این صورت در بعضی از مواقع می تواند منجر به آتش سوزی شود. بنابراین بسیار خطرناک بوده و در اسرع وقت باید نسبت به رفع مشکل آن بپردازید.

در ابتدا باید بدانید که علت اصلی جرقه زدن ماکروفر ال جی چیست؟ چرا ماکروفر ال جی جرقه می زند؟

برای پاسخ به این پرسش باید بگوییم که علت جرقه زدن ماکروفر ال جی به دلیل تمرکز امواج پر قدرت بر یک نقطه و آزاد شدن انرژی امواج به شکل جرقه می باشد. در اکثر مواقع جرقه زدن همراه با صدا و نور زیاد می باشد که بسیار آزار دهنده است.

این مشکل چندتا نکته ی ساده را در بر می گیرد که اگر آن ها را رعایت کنید مشکل رفع خواهد شد و البته چند نکته ی فنی نیز دارد که متوجه می شویم دقیقا چرا این اتفاق می افتد؟ در ادامه به بررسی تمامی موارد و نکته ها می پردازیم. توصیه می نماییم بعد از خواندن این مقاله، به علت خطر و حساسیت بالای سیستم مایکروفر، در صورت نداشتن تخصص لازم حتما جهت بررسی و تعمیر دستگاه خود با یک تعمیرکار معتبر از نمایندگی ماکروفر ال جی تماس حاصل نمایید.

علت جرقه زدن ماکروفر ال جی و نحوه رفع ایراد

نکته ی اول: در داخل مایکروفر ال جی هیچ وقت از ظروف فلزی و یا پایه های فلزی یعنی فلز بر روی آن طراحی شده باشد و یا ظرف های طلا کاری شده را نیز قرار ندهید. این ظروف نام برده شده باعث می شود که آن امواج نظم و ترتیب خود را از دست بدهند. در این هنگام امواج تولید شده با یک دیگر برخورد می کنند و جرقه های خیلی بد و زیادی تولید می شود.

نکته ی دوم: کثیف بودن داخل ماکروفر ال جی به هر دلیلی باعث می شود که امواج از مسیر خودشان خارج شوند و جرقه های ریزی تولید شود. برای همین به شما پیشنهاد می کنیم که داخل ماکروفر ال جی و تمام قسمت های بدنه ی دستگاه را تمیز کنید و چربی ها را به طور کامل برطرف نمایید.

نکته ی سوم: در داخل مایکروفرهایی که داخل بدنه ی آن ها، قطعات داخلی روی فلز رنگ شده است و حال به دلایل مختلف این رنگ ها از بین رفته است باعث تولید جرقه می شود. شاید با خواندن این نکته تعجب کنید ولی باید به آن دقت کنید که همین علت سبب تولید جرقه های بسیاری می شود. برای برطرف کردن این مشکل لازم است که لاک ناخن و یا لاک غلط گیر تهیه نمایید و روی قسمت های رنگ رفته را با دقت بپوشانید. به این نکته توجه داشته باشد که لاک و رنگ مورد استفاده برای پوشاندن سطح معیوب باید هم رنگ بقیه ی قسمت های دیگر بدنه دستگاه ال جی باشد در غیر این صورت مشکل شما رفع نخواهد شد.

نکته ی چهارم: تعویض صفحه ی میکا ماکروفر ال جی نکته ی بعدی می باشد. در واقع صفحه ی میکا همان فیلتر داخلی دستگاه می باشد. معمولا در کنار بدنه ی دستگاه ال جی نصب می شود. زمانی که این صفحه کثیف می شود و یا سیاه می شود باید آن را تعویض نمایید. برای تعویض صفحه ی میکا ماکروفر ال جی لازم است که پیچ های آن را باز کنید و صفحه میکا را خارج نمایید و صفحه ی جدید را جایگزین کنید. این صفحه ابعاد مشخصی ندارد و شما می توانید آن را از بازار تهیه کنید. البته بهتر است که تعویض این قطعه را به دست تعمیرکار مربوطه بسپارید.

نکته ی پنجم: اگر تمامی موارد بالا را انجام دادید ولی باز هم ماکروفر ال جی جرقه زد ایرادات فنی دارد و باید به تعمیرکار متخصص از نمایندگی های مجاز تعمیرات و خدمات پس از فروش لوازم خانگی ال جی مانند نمایندگی تعمیرات ال جی پشتیبان مراجعه نمایید.

در 95 درصد مواقع، قسمت لامپ مگنترون یا لامپ اشعه، تولید اشعه می کند و سبب آسیب رساندن به دستگاه ال جی می شود. پس باید آن را سرویس و یا تعویض کرد.

در واقع مگنترون قطعه است که وظیفه ی تولید امواج را بر عهده دارد. این امواج تولید شده باید به شکل یکسان و مرتب به تمامی قسمت های غذا نفوذ کند و در نتیجه غذا را گرم کند. بنابراین خرابی این قطعه سبب به هم خوردن امواج و تولید جرقه می شود. حال باید به این نکته توجه داشته باشید که خرابی مگنترون به دو روش صورت می گیرد. ممکن است پوشش هادی امواج در مگنترون و یا پایه و درزگیر مگنترون مایکروفر ال جی خراب شده باشد.

این قطعه در پشت فیلتر میکا ماکروفر ال جی قرار دارد و برای تعمیر و یا تعویض آن نیاز به متخصص ماهر می باشد. از آن جایی که این قطعه اصلی ترین قطعه ی ماکروفر ال جی می باشد و بسیار حساس است بهتر است که خودتان دست به تعمیر آن نزنید و از خسارت های جانی و مالی نیز جلوگیری کنید. 

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha