۰ نفر

بذرپاش: اظهارات عده‌ای درباره عرضه فولاد و سیمان در بورس، شوخی است

۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳
کد خبر: 801488
بذرپاش: اظهارات عده‌ای درباره عرضه فولاد و سیمان در بورس، شوخی است

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ما هم می‌توانستیم مانند دولت قبل بگوییم به ما چه و مسکن ربطی به ما ندارد، این شجاعت دولت بود که در بخش مسکن به میدان آمد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، مهرداد بذرپاش با اشاره به انتقاداتی که از عقب‌ماندگی پروژه نهضت ملی مسکن می‌شود، اظهار داشت: نقدهایی که از سوی برخی از کانال‌ها مطرح می‌شود، هزینه ندارد اما ما هم می‌توانستیم مانند دولت قبل بگوییم به ما چه و مسکن ربطی به ما ندارد و این شجاعت دولت بود که در بخش مسکن به میدان آمد.

وی ادامه داد: یکی از روش‌های مدیریت تورم، تولید و عرضه مسکن است و زمانی که تورم بخش مسکن افزایش پیدا کند تورم عمومی هم بالا می رود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تولید مسکن در کشور تماما منشأ خیر است و اثر اجتماعی می‌گذارد و اثر در شاخص‌های کلان اقتصادی می‌گذارد، تاکید کرد: مصالح ساختمانی یکی از عوامل کنترل قیمت تمام شده ساخت است و همه باید کمک کنیم که کاهش پیدا کند. هر مسیری که باعث افزایش قیمت تمام شده شده مذموم و اتفاق بدی است و نمی‌دانم چرا برخی‌ها نسبت به این مسیرها اصرار و تعصب دارند و این عجیب است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما مصر هستیم قیمت فولاد را کاهش دهیم و این کاهش قیمت می‌خواهد در بورس کالا باشد یا هر مسیر دیگری، گفت: عده‌ای در این باره حرف‌هایی زدند که البته شوخی کردند.

بذرپاش ادامه داد : نظارت بر مشاوران املاک را تشدید کردیم چراکه برخی از مشاوران املاک رعایت نمی‌کنند و ما هم در برابر آنها ساکت نمی‌شویم و به همین دلیل ٨٠ هزار بازرسی انجام شد .

وزیر راه و شهرسازی افزود : تمام این اقدامات در  راستای ارزان شدن مسکن است و یکی از نگرانی‌های من در نهضت ملی مسکن این است که این واحدها به دست نیازمند واقعی برسد و به دست سوداگران نیفتد. اتفاقی که در مسکن مهر رخ داد این بود که امتیازهای این واحدها قبل از افتتاح دست به دست در میان سوداگران چرخید اما سوداگری در این بخش در نهضت ملی مسکن باید کنترل شود و امکانات بیت‌المال نباید در اختیار سوداگران قرار بگیرد و تدارکات کنترل در این باره دیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha