۰ نفر

گزارش میدانی اقتصادآنلاین از بازار لوازم خانگی؛

مینی‌واش در سیسمونی نوزاد؛ وسیله تجملی یا ضروری؟ + لیست قیمت انواع مینی‌واش

۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۰
کد خبر: 800987
مینی‌واش در سیسمونی نوزاد؛ وسیله تجملی یا ضروری؟ + لیست قیمت انواع مینی‌واش

در این مطلب به بررسی قیمت انواع مینی واش می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ مینی واش یا کهنه شور در واقع یه یکی از انواع ماشین های لباسشویی گفته می شوند که معمولا ابعاد کوچکی دارند. این ماشین های لباسشویی با اینکه ساده و دارای برنامه های شستشوی پیشرفته ای نیستند ولی یکی از لوازم کاربردی و مفید می باشند. اکثر استفاده از کهنه شور برای جدا کردن لباس های نوزادان از بزرگسالان می باشد پس بهتر است در خرید سیسمونی این لوازم را در خرید های خود در نظر بگیرید. از مزایای این لوازم به شستشوی سریع البسه اشاره کرد که اکثرا زمان شستشوی آنها بین ۱۰ الی ۲۰ دقیقه می باشد.

این موضوع را در نظر بگیرید که مینی واش ها برای حجم کم لباس ها طراحی و تولید شده اند و اکثرا حجم شستشوی ۱ تا ۳.۵ کیلوگرمی دارد.

مینی واش یا کهنه شور چیست؟

همانطور که در بالا گفته شد یکب از انواع ماشین های لباسشویی که ساده و سایز کوچکی دارند مینی واش یا کهنه شور گفته می شود. این ماشین های لباسشویی نام های دیگری نیز دارد که به لباسشویی دانشجویی, لباسشویی درب از بالا , لباسشویی جوراب و شورت شوی , لیاسشویی دم دستی و یا سطلی و یا لباسشویی نوزاد و کودک اشاره کرد.

با اینکه نوع شستشوی این دستگاه بسیار ساده و برنامه های متفاوتی ندارند ولی برای شستسوی لباس های نوزادان و یا ملحفه های نوزادی بسیار مناسب می باشند. ظرفیت شستشوی این محصولات کم می باشد و اکثرا بین ۱ تا ۳.۵ کیلوگرم متغییر می باشند. تمام این ماشین ها دارای درب از بالا می باشد که عمل شستشو و خشک کردن از درب بالا استفاده می شوند.

انواع لباسشویی های کهنه شور و قابلیت های آنها:

این نوع لباسشویی ها دارای مدلهای متفاوتی با قابلیت های متفاوتی می باشند که به اقسام زیر تقسیم می شوند:

    تک

    دوقلو

    دستی

    اتوماتیک

    همراه با سبد خشک کن

مینی واش تک با سبد و مدل دوقلو در این می باشد . در مدلی تکی فرایند شستشو و خشک کردن البسه در یکجا انجام می پذیرد ولی در مدل دو قلو یک قسمت برای شستشو و قسمت دیگر برای خشک کردن البسه نوزادان در نظر گرفته شده است. در مدلهای دستی و اتوماتیک قابلیت  های متفاوتی دارند. ولی این را در نظر بگیرید اگر فضای بسار کمی برای استفاده از این محصولات را دارید مدل تک  برای شما مناسب می باشد.

امکانات مدل های اتوماتیک :

    اکثر مینی واش های اتوماتیک دارای صفحه نمایش دیجیتالی می باشند.

    عمل آبگیری در کهنه شور های اتوماتیک از شیر آب به صورت خودکار انجام می شود.

    دیگ به کار رفته در این سری محصولات از موادی می باشد که زنگ نزند.

    موتور به کار رفته در این محصولات دور موتور بیشتری دارند و بسیار قدرمتد می باشند.

    اکثر این مدلها قابلیت شستشو , آبکشیو خشک کردن را در خود دارند.

طرز استفاده از کهنه شور ها :

    درب را از بالا باز کنید و به مقادر کافی آب گرم درون آن بریزید

    سپس پودر مخصوص را از قسمت بالا اضافه کنید.

    حجم مناسبی از البسه رو درو دستگاه ریخته و دکنه روشن دستگاه رو بزنید و این نکته را در نظر بگرید که مقدار آب تا ۱۰ سانتی متر ی دهانه مینی واش پر شود زیرا حجم کم آب باعث آسیب دیدن لباس‌ها می‌شود.

    برای شستشوی تیزتر و از بین بردن لکه ها می توانید ترز لکه بر های مخصوص استفاده کنیدو بهتر است قبل از استارت شستشو ۳۰ دقیقه روی لباس ها بریزید تا نتیجه بهتری بگیرید.

    بیشتر استفاده کنندگان این محصول را در حمام قرار می دهند برای ایمنی بالا حتما یک سیم از بدنه دستگاه دبه لوله های فلزی آب متصل شوند به این طریق الکتریسیته ساکن از دستگاه منتقل می‌شود و شما دچار برق گرفتگی نمی‌شوید. در ضمن در نظر بگیرید که هنگام کارکرد این دستگاه در آن مکان حمام نکنید.

دستگاه مینی واش یکی از مشتقات ماشین لباسشویی و یکی از انواع آن به شمار می‌رود که اتفاقاً از نظر ساختاری بیشترین شباهت را به نخستین ماشین‌های شستشوی لباس تولید شده در جهان دارد. در واقع مینی واش همانطور که از نامش پیدا است، شکلی ساده و کوچک از ماشین لباسشویی با ظرفیتی محدود است که می‌تواند شستشوی لباس‌های کوچک را بر عهده بگیرد.

این دستگاه قادر است فرایند شستشو، آبکشی و خشک کردن را با همان کیفیت ماشین لباسشویی برای لباس‌های کوچک و یا کهنه نوزاد انجام دهد و در عین حال از برق و آب کمتری استفاده کند و صدا و لرزش کمتری نیز ایجاد نماید.

حالا با توجه به این توضیحات خرید ماشین مینی واش ضرورتی دارد در خانه باشد؟

در بازار لوازم خانگی قیمت زودپز تفال مدل تفال مدل پلاس با ظرفیت ۷ لیتر مبلغ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان است این در حالیست که زودپز برند فیسلر با ظرفیت۸ لیتر مبلغ ۳۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت‌ها در بازار ممکن است با نرخ امروز بازار متفاوت باشد.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت لوازم خانگی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار لوازم خانگی ایرانی و خارجی روزانه به سرویس "لوازم خانگی" در پایگاه خبری اقتصادآنلاین مراجعه نمایید.

قیمت انواع ماشین مینی واش
برند مدل قیمت/ تومان
فریدولین Sw۲۵ ۲,۳۰۰,۰۰۰
فریدولین SW۱۱ ۱,۵۵۰,۰۰۰
مادرلی SH-MW۳۰۵۲۰ ۲,۷۷۸,۰۰۰
آ ا گ   DS-AWM۳۸B ۹,۳۰۰,۰۰۰
جنرال تکنیک   SH_MW۳۸۱۵
۵,۵۰۰,۰۰۰
اینترناسیونال WM۳۵۰۰
۳,۶۵۰,۰۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha