۰ نفر

اقتصاد آنلاین بررسی می‌کند؛

معرفی و پیش بینی روند «خمحرکه»، بزرگترین گیربکس ساز ایران!

۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵
کد خبر: 800980
معرفی و پیش بینی روند «خمحرکه»، بزرگترین گیربکس ساز ایران!

شرکت صنعتی نیرو محرکه به عنوان بزرگترین تولید کننده گیربکس سواری در خاورمیانه در سال ۱۳۶۴ در راستای سیاست گذاری کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مبنی بر ایجاد و توسعه صنایع پیشرفته تاسیس کرد .

اقتصاد آنلاین - مینا یوسفی؛ شرکت صنعتی نیرو محرکه از طریق جذب دانش فنی روز جهت طراحی مونتاژ و تولید انواع موتورسیکلت ۵۰ ۱۲۵ سی سی اقدام نماید. کارخانه شرکت صنعتی نیرو محرکه در استان قزوین شهر صنعتی البرز واقع شده است.

صنعتی نیرو محرکه با ارزش بازار بالغ بر ۴۶۱۵۹ میلیارد ریال است و در گروه  خودرو و قطعات جای دارد.

محصولات خمحرکه

خانواده گیربکس پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶، ﺳﻤﻨﺪ ،ﭘﺮﺷﻴﺎ،دﻧﺎ، راﻧﺎ ، دﻧﺪه ﻫﺎی ﮔﻴﺮﺑﻜﺲ ﺗﻴﺒﺎ و ﺗﺮاﻛﺘﻮر، ﮔﻴﺮﺑﻜﺲ آرﻳﺴﺎناین شرکت به طراحی و تولید و ساخت و مونتاژ و خرید و فروش انواع قطعات و مجموعه های خودرو نظیر گیربکس ،اکسل، جعبه فرمان، پلوس، سیلندرو سرسیلندروانواع موتورسیکلت و قطعات موتورسیکلت اعم از قطعات بدنه و انجین و گیربکس وانواع خودرو سواری اعم از سه چرخ و چهارچرخ وخرید و فروش و ارائه خدمات پس از فروش در بازارهای داخلی  می پردازد.

گروه صنعتی نیرومحرکه به منظور ارتقاء سطح کیفی محصولات تولیدی خود در سطح استانداردهای ملی و بین المللی، با انتشار مدلهای سیستم مدیریت کیفیت، از جمله پیشتازان استقرار این مدل ها در سطح ملی می باشد به نحوی که در سال ۱۳۷۷ استاندارد ISO ۹۰۰۲:۱۹۹۴ از موسسه RWTUV آلمان اخذ نموده و ضمن توسعه سایر مدلهای مدیریتی توانست با اجرای مدلهای تعالی سازمانی از سال ۱۳۸۳ که منجر به اخذ گواهی نامه تعهد به تعالی سازمانی گردید، موفقیت های حائز اهمیتی در راستای حفظ و توسعه سیستم های مدیریتی و تعالی سازمانی کسب نماید.

 درآمد و هزینه ها:

درحال حاضر شرکت علاوه بر همکاری با ۹۱ شرکت پیمانکار داخلی با ۹۱ تامین کننده خارجی نیز طرف قرارداد است . در حال حاضر این شرکت تامین کننده حدود ۶۰ الی ۷۰درصد گیربکس مصرفی بازار خودرو کشور را دارا می باشد که عمدتا"مربوط به گیربکس خودروهای شرکت ایران خودرو می باشد.ایران خودرو ( ساپکو) سایپا ( مگاموتور) تراکتورسازی ایران بازار اصلی شرکت را پوشش میدهد.

مهم ترین هزینه های شرکت مواد مصرفی و سربار هستند و افزایش نرخ دلار بهای تمام شده محصولات را متاثر میکند. فعلا روند دلار همراه با ثبات است.

سهامداران عمده خمحرکه ، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو ۳۵ درصد / شرکت اتوموبیل سازی ایران خودرو ۳۱ درصد و شخص حقیقی ۱.۵ درصد می باشد.

شنیده ها حاکی از دریافت مجوز افزایش نرخ  ۲۰ تا ۶۰ درصدی برای محصولات در گروه قطعه سازان می باشد که اگر این خبر محقق شود سودآوری عملیاتی خمحرکه را متاثر خواهد کرد.

وضعیت عملکرد:

شرکت در ۵ ماهه منتهی به مرداد ۱۴۰۲ مبلغ ۱۸۳۲ میلیارد تومان درآمد فروش داشته است که حدود ۳۹۹ میلیارد تومان از آن مرداد بوده است که نسبت به ماه گذشته رشد ۴ درصدی داشت. میانگین فروش ماهانه ۳۶۶ تومان است. مبلغ فروش شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است.

تحلیل تکنیکال و موج شماری سهم:

خمحرکه از قیمت ۲۵۰۰ تابستان ۹۹ همراه با ریزش بازار اصلاح یا بهتر بگیم ریزش شارپ را شروع کرد و تا محدوده ۲۵۰ تومان ریخت!... پس از این اصلاح عمیق به صورت یک الگوی ترکیبی سه گانه مجدد تقاضا افزایش یافت و پس از یک دیامتریک ساید از کف ۲۹۵ تومان در ابان ماه ۱۴۰۱ روند صعودی شروع شد. الگوی صعودی میتواند دیامتریک شکل گیرد که مشخص شده است. لگ های abcd تکمیل و به زودی لگ صعودی e را خواهیم داشت. هدف های مهم این لگ ۸۵۵-۹۸۰ و ۱۵۰۰-۱۸۰۰ تومان می باشد. و به نظر میرسد اتمام این الگوی صعودی در حوالی سقف تاریخی باشد.

حمایت قوی : ۶۷۰-۷۰۰ تومان

خمحرکه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha