۰ نفر

رییس کمیته امداد؛

خروج ۱۰۰ هزار نفر از پوشش کمیته امداد / مبلغ وام اشتغال برای مددجویان ۱۵۰ میلیون تومان شد

۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۰۶
کد خبر: 735144
خروج ۱۰۰ هزار نفر از پوشش کمیته امداد / مبلغ وام اشتغال برای مددجویان ۱۵۰ میلیون تومان شد

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در برنامه امسال ما ۱۰۰ هزار نفر به دلیل خود کفا شدن و اشتغال از تحت پوشش بودن خارج می‌شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، مرتضی بختیاری درباره مواردی که موجب خروج مددجویی از پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌شود گفت: ما به جز سالمندان و بیماران صعب‌العلاجی که امکان بهبود ندارند و تا پایان عمرشان در خدمتشان هستیم سایر افراد را بیش از ۳ سال برای تحت پوشش قرار گرفتن قبول نمی‌کنیم، لازم است تا مددجویان مهارت‌هایی را یاد بگیرند و وارد اشتغال شوند و برای اشتغالشان هم وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کنیم که مبلغ این وام امسال به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن اشاره به اینکه اگر مددجویی وارد اشتغال شد و باز هم نیاز به کمک داشت تا ۲ سال دیگر هم او را تحت پوشش قرار می‌دهیم، ادامه داد: در برنامه امسال ما ۱۰۰ هزار نفر به دلیل خود کفا شدن از تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج می‌شوند که تا ماه گذشته در رابطه با ۲۷ هزار نفر این موضوع اتفاق افتاد.

بخیتاری با بیان اینکه اقداماتی در حال انجام است تا طی یک تا ۲ سال آینده صندوق صدقات فلزی به عنوان مبنای جمع‌آوری صدقه در نظر گرفته نشود، افزود: این مسئله زمانبر است، اما وارد فناوری لازم برای این اقدام شدیم و با خبرگزاری‌های مختلف و پیام رسان‌های داخلی نشست‌هایی را داشتیم تا به تحقق این امر سرعت دهیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی که از طریق فناوری‌های موجود جمع‌آوری می‌شوند یک پنجم کمک‌هایی است که از طریق صندوق صدقات دریافت می‌کنیم، متذکر شد: لازم است روی این موضوع و راهنمایی مردم به سمت استفاده از فناوری‌های جدید کار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha