۰ نفر

رییس سازمان سینمایی؛

هنرمندانی که کشف حجاب کرده‌اند در قوه قضائیه برای آنان پرونده تشکیل شده است

۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹
کد خبر: 735074
هنرمندانی که کشف حجاب کرده‌اند در قوه قضائیه برای آنان پرونده تشکیل شده است

رئیس سازمان سینمایی گفت: تصمیم‌گیری درباره هنرمندانی که کشف حجاب کردند از عهده وزارت ارشاد خارج و در اختیار قوه قضائیه است، البته این افراد ممنوع الکار هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم ، محمد خزاعی شامگاه پنجشنبه در حاشیه جشن سینمای مهر ایران که در پردیس سینمایی پارک بازار مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دومین جشن سینمای مهر ایران امشب در مشهد افتتاح شد این حرکت سال گذشته در کشور شروع شد و جزو برنامه‌های دولت سیزدهم بود و امسال افتتاحیه آن در مشهد برگزار شد و تا ۱۳ مهرماه این رویداد در ۳۱ استان دیگر برگزار می‌شود تا بر این اساس کارنامه یک ساله استان‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در جشن سینمای مهر ایران  از فعالان سینمای ایران در طول یک سال گذشته تقدیر و تجلیل می‌شود و از هنرمندانی که در بین‌مان نیستند و فوت شدند نیز یاد می‌شود، ضمن اینکه جشن مهر سینمای ایران فرصتی برای کشف استعدادهای جدید و شناسایی افراد محجوب سینما در استان‌ها است.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: ۱۴ برنامه اساسی برای حوزه استان‌ها در بخش سینما تعریف و تدوین شده است که در مراسم پایانی دومین جشن سینمای مهر ایران در تهران این برنامه‌ها اعلام می‌شود.

خزاعی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص هنرمندانی که در اغتشاشات حضور داشتند و یا کشف حجاب کردند، عنوان کرد: پرونده هنرمندانی که در عرصه فعالیت‌های خیابانی و اغتشاشات حضور فیزیکی داشتند، مختومه شده و مورد عفو رهبری قرار گرفته‌اند، اما هنرمندانی که کشف حجاب کرده‌اند در قوه قضائیه برای آنان پرونده تشکیل شده و آنان نیز تعهد داده‌اند؛ فعلا این افراد ممنوع الکار هستند و مسئولیت تصمیم‌گیری نسبت به این افراد در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست، بلکه برعهده  قوه قضائیه است.

وی اضافه کرد: با این حال این افراد باید تصمیم بگیرند که قوانین اجتماعی کشور را بپذیرند و همچون گذشته در عرصه سینمای کشور فعالیت کنند یا مقوله دیگری را در پیش بگیرند که امیدوارم همه کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر کار می‌کنند به نتایج بهتر در عرصه سینما برسند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha