۱ نفر

فوری؛ سهام بورسی این شرکت ۲۰ هزار میلیاردی به معلمان داده می‌شود

۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵
کد خبر: 734855
فوری؛ سهام بورسی این شرکت ۲۰ هزار میلیاردی به معلمان داده می‌شود

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان روند و زمانبندی اجرای فازهای بعدی تخصیص ارزش مالکانه به فرهنگیان و دلایل کندی در پیشبرد این طرح عظیم را تشریح کرد و گفت: حجم واگذاری سهام ارزش مالکانه به فرهنگیان حدود ١٠ برابر مرحله قبل است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حمیدرضا نجف‌پور کردی در همایش نمایندگان استان‌های کشور با تاکید بر تکریم جایگاه معلمان درباره پیشبرد اجرای طرح ارزش مالکانه با اشاره به اینکه این مدل برای اولین بار در کشور طراحی شد و در مسیر اجرا قرار گرفت، گفت: با اجرای این طرح همه اعضا در صندوق سهامدار شدند که این موضوعی برگشت ناپذیر است.

وی درباره زمان عملیاتی شدن این طرح افزود: با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر افزایش ارزش ریالی سهام فرهنگیان برای عرضه، امروز شرکت ٢٠ هزار میلیارد تومانی آماده کردیم که حدود ۴٨ درصد (١٠ هزار میلیارد تومان) را به معلمان تخصیص دهیم در حالی که در مرحله قبل سه شرکت بورسی صندوق ذخیره را برای این کار اختصاص دادیم.

نجف‌پور کردی تصریح کرد: در فاز اول کار تعداد سهام شرکت سرمایه گذاری سهند به فرهنگیان طبق نسبت سهم الشرکه تقدیم می‌کنیم تا امیدافرینی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در مرحله اول شرکت با ١٠٠٠ میلیارد تومان کار ثبتش انجام شد و مراحل پیشرفت کار باید طبق قوانین بورسی پیش رود.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: تعداد سهم های معلمان وقتی به بورس عرضه شود بعد از آن مرحله امکان خرید و فروش سهم در بازار سرمایه با اعلام قبلی وجود خواهد داشت و حجم واگذاری حدود ١٠ برابر مرحله قبل است.

نجف‌پور کردی با اشاره به اینکه روند واگذاری تدریجی است، اظهار کرد: تمام شرکت هایی که بورسی نیستند باید به تدریج آماده و هرکدام که آماده ورود به بورس شد سهمش به معلمان داده می شود و هدفگذاری کردیم تا ۲ سال شرکت ها بورسی شوند.

وی بیان کرد: امیدواریم با ظرفیت سازی عقلایی و راهبردی حس اعتماد در جامعه فرهنگیان، خانواده آنان و مجموعه آموزش و پرورش عمق پیدا کند و نام صندوق ذخیره فرهنگیان را ارتقا بخشیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: طرح بیمه میعاد بازنشستگان با همکاری بیمه معلم با این رویکرد دنبال شد و آنچه که امروز به اذعان مدیران شبکه بیمه ای شاهد هستیم این طرح جزو برجسته ترین طرح های بیمه‌ای است.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه چنین اقداماتی باید تداوم داشته باشد، گفت: اگر کار خوب را خوب طراحی و مدیریت نکرده و محصول را به زیبایی تقدیم جامعه هدف نکنیم رضایتمندی حاصل نمی شود.

نجف‌پور کردی تصریح کرد: مرکز ثقل ارتباط با نمایندگان استانی هلدینگ تدبیرگران اطلس و شرکت فرایند نوین فرهنگیان است تا اطلاع رسانی برای فرهنگیان تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست ما برای اجرای طرح احیا بر تقویت بانک سرمایه است، تصریح کرد: برای ارزش مالکانه ٧ هزار نفر ساعت تاکنون کار کردیم برای بانک هم ٣ هزار نفر ساعت کار شبانه روزی داشتیم و در این مسیر هیچ مجوزی به راحتی برای اخذ شعبه نمی دهند.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: بانکداری الکترونیک در بستر خدمات الکترونیک و سوپر اپلیکیشن فرهنگیان را در دستور کار قرار دادیم.

وی از نمایندگان استانی موسسه خواست اقدامات و دستاوردها و همینطور موانعی را که بر سر راه تحقق اهداف صندوق هست برای فرهنگیان کشور تبیین کنند و نظرات و پیشنهادات اعضا را مستمرا دریافت و به مسوولان صندوق منعکس کنند.

منبع: صندوق ذخیره فرهنگیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha