۰ نفر

ادعای جنجالی یک نماینده مجلس از فروش معدل در مدارس غیردولتی!

۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبر: 734849
ادعای جنجالی یک نماینده مجلس از فروش معدل در مدارس غیردولتی!

در شرایطی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی موضوع پرداخت پول در ازای معدل بالا در مدارس غیرانتفاعی را مطرح کرد که نماینده کرمان آن را رد و گفت که خریداری معدل صحت ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در جریان بررسی طرح اصلاح قانون کنکور در جلسه علنی امروز مجتبی ذوالنور نماینده قم اظهار کرد: در مدارس غیردولتی پدر و مادر دانش آموز پول می‌دهند که معدل بالا بگیرند؛ تکلیف آنهایی که پول ندارند چه می‌شود؟

وی اضافه کرد: اگر قرار است تغییری در کنکور داده شود باید زیرساخت‌های آن آماده شود نه این‌که همچون ارز ۴۲۰۰ بدون زیرساخت کاری انجام شود که نتیجه آن نابودی زندگی مردم باشد.

محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان در واکنش به این صحبت‌های ذوالنور تصریح کرد: موضوع تاثیر معدل و آزمون‌های استاندارد به بیش از ۱۲ سال گذشته بر می‌گردد پس این طور نیست که قضیه مثل ارز ۴۲۰۰ تومانی است و فی‌البداهه اجرا می‌شود مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۲ هم مصوبه‌ای برای حذف کنکور و برگزاری آزمون استاندارد داشت، پس نباید اطلاعات غلط به جامعه بدهیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: این‌که پول می‌دهند و معدل می‌گیرند اشتباه است؛ چرا اطلاعات غلط می‌دهید که با پول می‌توان معدل و نمره استاندارد خرید؟ اگر یک مورد سراغ دارید از تریبون اعلام کنید؛ این حرف صحت ندارد.

وی تاکید کرد: آزمون استاندارد و نمره‌های آن به هیچ عنوان دستکاری نمی‌شود و آزمون با سربرگ محرمانه توزیع شده و اگر مغایرتی هم در تصحیح باشد به فرد ثالثی برای تصحیح مجدد می‌دهند. پس از تریبون نگویید که نمره خریداری می‌شود چون درست نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha