۰ نفر

اقتصاد آنلاین بررسی می‌کند؛

بزرگ‌ترین تولیدکننده ترانسفورماتور، «بترانس» زیر ذره بین تحلیل

۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴
کد خبر: 734730
بزرگ‌ترین تولیدکننده ترانسفورماتور، «بترانس» زیر ذره بین تحلیل

بترانس به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ترانسفورماتورهای قدرت و فوق توزیع زیر ذره بین تحلیل رفت.

اقتصاد آنلاین - مینا یوسفی،   شرکت در سال ۱۳۵۴ به شرکت سهامی عام تبدیل و در سال ۱۳۶۹ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است. شرکت ایران ترانسفو از منظر تلفیق دارای ۱۴ شرکت فعال فرعی و یک شرکت وابسته می باشد.

شرکت ایران ترانسفو با مشارکت شرکت سهامی برق منطقه‌ای تهران ۴۵٪، شرکت زیمنس آلمان ۴۵٪ و بانک توسعه صنعت و معدن ایران ۱۰٪ تاسیس شد. هدف از تاسیس این شرکت تهیه و تولید ترانسفورماتور، قطعات و لوازم آن بوده است. بترانس هم فروش داخلی دارد و هم صادرکننده است. مشتریان داخلی ایران ترانسفو شرکت‌های وابسته به دولت علی‌الخصوص شرکت‌های منطقه‌ای، شرکت‌های گروه مپنا و صنایع مختلف مانند صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، سیمان، فولاد و مس هستند. کشورهای هدف صادرات بترانس نیز عمدتا کشورهای خاورمیانه، جمهوری‌های تازه استقلال‌یافته آسیای میانه (سوریه، عراق، تاجیکستان، آذربایجان، افغانستان و ارمنستان) و کشورهای آفریقایی هستند.

فعالیت عمده بترانس تولید ترانسفورماتورهای فوق توزیع و قدرت است. این شرکت سال ۱۴۰۱ با وجود تحریم‌های موجود توانسته است جایگاه بالاترین سهم بازار داخلی از تولید ترانسفورماتور را کسب کند. همچنین بترانس به‌عنوان یکی از صادرکنندگان ممتاز در این صنعت شناخته می‌شود. در حال حاضر ۸۵ درصد از سهم بازار در اختیار گروه صنعتی ایران ترانسفو است. شرکت ایران ترانسفو ۹۰ درصد مناقصات ترانسفورماتور قدرت، ۸۵ درصد مناقصات فوق توزیع و ۱۰۰ درصد مناقصات ترانسفورماتور توزیع را در سال ۱۴۰۱ برنده شده است. جدول زیر سهم فروش شرکت از کل بازار داخلی و صادراتی را نشان می‌دهد.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با مالکیت ۳۳٫۶۴ درصد، سرمایه‌گذاری امین توان آفرین‌ساز با بیش از ۱۶ درصد و مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق با در اختیار داشتن ۱۵ درصد از سهام بترانس، از سهامداران عمده این نماد محسوب می‌شوند.

مواد اولیه شرکـت: مس، آهن آلات، ورق هسته و روغن از مواد اولیه بترانس هستند.

وحیدی: برقی سازی جزو کارهای جدی ماست / می توانیم روی سوخت یورو ۵ برای ناوگان عمومی حساب کنیم

وزیر کشور:

نوسازی ناوگان عمومی ۱۰ سال متوقف بود، با امدن دولت رئیسی، این کار از سر گرفته شد / باید این عقب ماندگی را جبران کنیم.برخی تولید کنندگان با وجود مشکل در منابع، تولید خودرو را شروع کردند.برنامه ما نوسازی در طول ۳ سال بود که قدری از برنامه عقبیم.۱۴۰۰ ون آماده شده که باید تحویل بگیریم، در گام اول باید ۵۰ هزار تاکسی را برقی کنیم.

وضعیت عملکرد شرکت:

وضعیت عملکرد بهار ۱۴۰۲:

اخبار مهم شرکت:

شرکت برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود انباشته و مطالبات و تجدید ارزیابی را برای توسعه شرکت دارد. شرکت عملیاتی کردن تولید خودروی برقی را در دستور کار دارد و با چند خودرو ساز نیز مذاکرات انجام شده است و حتی محصول انتخاب شده و مجوز تولید نیز از وزارت صمت اخذ شده است. اولویت تولید محصول خودرو مسافربری به صورت ون خواهد خواهد بود.

از طرفی در مردادماه سال جاری در مصاحبه ای ظهیری مدیرعامل بترانس از اجرای سه طرح تولید ون برقی، کلید تنظیم ولتاژ فوق قدرت و ورق هسته خبر داده و گفته زمین کارخانه سیم لاکی نیز خریداری شده و بازدهی و سوداوری این پروژه کمتر از سه سال خواهد بود. مشکل مواد اولیه ندارند و مواد اولیه یکسال را دپو کرده اند.  از عرضه اولیه های برانس و ترانسفو نیز خبرداده است.

روی خط کدال:

این شرکت در دوره ۳ ماهه منتهی به خردادماه ۱۴۰۲، ۵۸۹ میلیارد تومان فروش داخلی و نزدیک به ۸۷ میلیارد تومان فروش صادراتی داشته است. فروش داخلی شرکت نسبت به دوره مالی مشابه سال قبل خود ۷۴ درصد و فروش صادراتی آن ۱۰ درصد افزایش داشته است.

گزارش مردادماه ۱۴۰۲:

بترانس با ارزش بازار بالغ بر۱۰۶ هزارمیلیارد ریال گزارش مرداد بهتری نسبت به ماه گذشته داشته است.  تیرماه شرکت ۲۴۰ میلیارد تومان فروش داشته و مرداد به ۳۰۷ میلیارد تومان درآمد فروش رسیده است.

به عبارتی گزارش ماهانه بترانس نشان میدهد که در مرداد ۱۴۰۲ موفق به فروش ۳۰۷ میلیارد تومان محصول شده است که نسبت به ماه گذشته رشد ۲۸ درصدی داشته است. ۵ ماهه امسال  مجموعا ۱۲۲۳ میلیارد تومان فروش محقق کرده که مدت مشابه سال گذشته ۷۹۲ میلیارد تومان بوده است.

میانگین فروش ماهانه شرکت تا پایان این ماه مبلغ ۲۴۵ میلیارد تومان بوده که فروش این ماه نسبت به میانگین فروش ماهانه ۲۵ درصد بیشتر بوده است.

بررسی نموداری و تحلیل تکنیکال سهم

سناریو محتمل شمارش سهم نشان میدهد بترانس با تکمیل یک سیمتریکال به عنوان الگوی اصلاحی دوساله از پیک ۷۰۰ سال ۹۹ تا ۱۴۵ تومان ریزش داشته استو در اخرین شاخه i با رسیدن به ۱۷۵ تومان این الگو در بهمن ۱۴۰۱ تمام شد . در الگوی صعودی جدیدی هستیم که نوع آن به صورت قطعی مشخص نیست . A صعودی در ۳۸۵ تمام و سپس اصلاح زمانبر B شکل گرفته است.  اگر B همین محدوده ۲۶۰-۲۵۰ با الگوی مثلث پایان یافته باشد یک رشد خوب در قالب موج C داریم. با رعایت حدحمایت هدف های مشخص شده دنبال شود.

شرکت ایران ترانسفو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha