۰ نفر

عراق خواستار استرداد فرد هتاک به قرآن از سوئد شد

۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۲۱:۰۰
کد خبر: 734203
عراق خواستار استرداد فرد هتاک به قرآن از سوئد شد

فرد هتاک به ساحت مقدس قرآن کریم خبر داد که دولت عراق از سوئد درخواست کرده که وی را به دلیل هتک حرمت قرآن به این کشور مسترد کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «سلوان مومیکا» فرد هتاک به قرآن کریم در سوئد گفت با توجه به عراقی الاصل بودن وی، بغداد از استکهلم درخواست کرده تا وی به این کشور استرداد شود.

 «دیوید هال» وکیل مومیکا در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت بر اساس قوانین سوئد، برای آنکه فردی به کشور دیگر مسترد شود، باید جنایتی که مرتکب شده در هر دو کشور عراق و سوئد، جرم شناخته شود.

وی اضافه کرد که آتش زدن کتاب مقدس مسلمانان در سوئد جرم نبوده و بنابراین سوئد نمی‌تواند وی را به عراق مسترد کند.

مومیکا تبعه عراقی که در سوئد سکونت دارد، 10 روز پیش نیز برای چندمین بار، به ساحت مقدس قرآن کریم اهانت کرد و این کتاب آسمانی را با حمایت پلیس سوئد، آتش زد.

اقدام جنایتکارانه هتک حرکت قرآن کریم که همیشه با حمایت امنیتی پلیس در استکهلم و شهرهای دیگر تکرار می‌شود، نقش حمایتگرانه دولت سوئد را برای همگان روشن کرده و موجب اعتراض رسمی دولت‌های جهان اسلام شده است؛ چرا که این کشور غربی میزبان ۶۰۰هزار مسلمان است.

پایگاه خبری شفق نیوز گزارش داد، مومیکا این بار در شهر مالمو سوئد دست به این جنایت زد. این بار هم یک فرد سعی داشت مانع از ارتکاب این اقدام شنیع شود، ولی پلیس سوئد، به جای اینکه مومیکا را بازداشت کند، این شهروند را بازداشت کرد.

«ولید المقدادی»، روزنامه‌نگار عراقی درباره پیشینه این فرد هتاک گزارش داده بود:«سلوان مومیکا اهل استان نینوا در شمال عراق و یک لیبرال، ملحد و افراطی است؛ او بنیان‌گذار حزب دموکراتیک سریانی و فرمانده یک گروه مسلح به نام "صقور السریان" بود».

به گفته او سلوان مومیکا در سال ۲۰۱۷ به اتهام جنایت جنگی دستگیر شد و سپس با دخالت کشورهای غربی آزاد شده و به سوئد رفت و اکنون هم به یکی از احزاب تندروی این کشور پیوسته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha