۰ نفر

اقتصاد آنلاین بررسی می‌کند؛

از خرید ایران خودرو و فروش زمین تا روند سودآوری / تحلیل کامل نماد «وبهمن»

۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶
کد خبر: 734176
از خرید ایران خودرو و فروش زمین تا روند سودآوری / تحلیل کامل نماد «وبهمن»

شرکت سرمایه گذاری بهمن (سهامی عام) در سال ۱۳۸۱ پذیره نویسی و تاسیس شد. در سال ۱۳۸۳ در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

اقتصاد آنلاین - مینا یوسفی؛  مرکز اصلی شرکت در تهران، کیلومتر ۱۳ جاده مخصوص کرج، سایت گروه بهمن است. سرمایه گذاری در سهام ، سهم الشرکه ، واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها یا سایر اوراق بهادار از فعالیت های اصلییی شرکت محسوب می شود.  وبهمن بیشتر در صنایع خودروسازی و ساخت قطعات, فلزات اساسی , استخراج کانه های فلزی و مواد و محصولات شیمیایی سرمایه گذاری کرده است. برای ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری، ارزش خالص دارایی‌ها  NAV محاسبه می‌شود. برای به‌دست آوردن ان ای وی وبهمن، تمام دارایی‌های بورسی و غیربورسی آن بررسی و ارزش‌گذاری می‌شوند.

سهامداران عمده وبهمن:

اصلی‌ترین سهامدار نماد وبهمن یکی از هلدینگ‌های تخصصی چندرشته‌ای با نام گروه بهمن است. این شرکت با نماد خبهمن عمدتا در زمینه خودرو و قطعات در بازار سرمایه فعالیت می‌کند لذا ۴۱درصد وبهمن مربوط به گروه بهمن است و ۱۰ درصد بیمه ملت و ۸ درصد لوتوس پارسیان و ۸ درصد صندوق اعتماد افرین پارسیان .

تصمیم گیری در خصوص پروژه بافکار

این شرکت به صورت مستقیم و غیر مستقیم بالغ بر ۹۲ درصد مالکیت سهام شرکت بافکار را در اختیار دارد. شرکت بافکار دارای زمینی به مساحت ۱۱۲۰۰۰ متر مربع در جنوب شهر تهران می باشد. به تازگی برابر با اگهی مزایده منتشر شده، شرکت سرمایه گذاری بهمن اعلام داشته است که شرکت فرعی بافکاردر نظر دارد ملک خود واقع در خیابان رجایی و بزرگراه بعثت را از طریق برگزاری مزایده عمومی واگذار کند. مبلغ پایه ۴۳۷۰ میلیارد تومان است که با فروش این زمین سود خوبی نصیب وبهمن خواهد شد.

سال مالی ۰۹.۳۰ را دارد و با پی بر ایی پایین تر از میانگین گروه داد و ستد میشود. روند سودآوری شرکت از ۹۹ تا کنون صعودی بوده است. در روزهای اخیر ورود پول قابل توجهی به وبهمن داشتیم و حجم معاملات افزایش یافته است. نسبت جاری سهم با روند کاهشی همراه بوده و حاشیه سود خالص شرکت نزدیک ۱۰۰ درصد است . بازده حقوق صاحبان سهم نیز افزایشی است لذا وضعیت بنیادی سهم قابل بررسی است و می تواند برای بررسی بیشتر ارزنده باشد.

از دید نموداری وبهمن مورد بررسی قرار گرفته است:وبهمن

یک سیمتریکال در دوسال ۹۹ تا ۱۴۰۱ تمام شده و حرکت صعودی بعدی از کف i شروع شده است. یک رشد خوب تحت عنوان A  تا محدوده ۶۵۰ داشتیم که سقف تاریخی ۹۹ هم هست سپس وارد اصلاح زمانبر B شده است که میتواند یک مثلث با روند به تصویر کشیده شده باشد . لذا حمایت قوی ۴۸۰-۴۵۰ معتبر بوده است و انتظار داریم هدف مهم سقف تاریخی باشد یعنی محدوده ۶۰۰-۶۵۰ تومان و با اصلاحی موقت و تکمیل B مجدد برای دست یابی به هدف های بالاتر و میان مدت تر در روند صعودی C قرار گیرد  .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha