۰ نفر

گوشت‌های آفریقایی رسیدند؛ کاهش قیمت در راه است؟

۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۲۰
کد خبر: 734157
گوشت‌های آفریقایی رسیدند؛ کاهش قیمت در راه است؟

براساس توافقات صورت گرفته در سفر رییس جمهور به قاره آفریقا، اولین محموله گوشت وارداتی از کنیا، بامداد امروز وارد ایران شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رییس جمهور اواخر تیرماه در راستای تقویت همکاری‌ها با کشورهای قاره آفریقا به کنیا، اوگاندا و زیمباوه سفر کرد که در این سفر توافقات بسیاری در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و دامداری میان ایران و این سه کشور صورت گرفت که شاید از مهمترین آنها در این بخش بتوان به واردات گوشت از آفریقا به خصوص کنیا اشاره کرد.

علیرضا پیمان پاک - قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی - نیز پس از این سفر رییس جمهور با اشاره به اینکه آفریقا به دلیل شرایط اقلیمی و آب وهوایی، محصولات گسترده‌ای تولید می‌کند اظهار کرد که می‌توانیم بخشی از نیاز پروتیینی کشور را به واسطه واردات از این کشورها تامین کنیم و در این راستا نیز توافقات و مذاکراتی برای واردات گوشت و دام زنده انجام شده و  طی ماه‌های آینده یعنی (مرداد و شهریور) واردات گوشت و دام از این کشورها انجام خواهد شد.

وی همچنین در خصوص واردات گوشت از کنیا عنوان کرد که که مرکز بهداشت جهانی دامپزشکی در قاره آفریقا در کنیا مستقر است و در کنیا همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود. همچنین استانداردهای دامپزشکی آنها از بسیاری از کشورهای دیگر که با آنها تعاملات دامی داریم جلوتر است.

روز گذشته اما وعده دولت برای واردات گوشت از آفریقا عملیاتی شد و بنابر اعلام سفیر ایران در کنیا اولین محموله گوشت گرم گوسفندی از این کشور آفریقایی به ایران ارسال شد.

بنابر گفته این مقام مسئول، دومین محموله نیز فردا ارسال می شود و محموله‌های دیگر به صورت مستمر در راه است.

آن طور که به نظر می‌رسد دولت در نظر دارد با واردات گوشت گرم از کشورهای مختلف از جمله آفریقا، روسیه و... و عرضه گسترده آن، قیمت این محصول پروتئینی را کاهش دهد و بازار را به تعادل برساند.

مشاهدات نیز حاکی از آن است که گوشت گرم تنظیم بازار وارداتی در حال حاضر در میادین میوه‌ و تره بار به صورت فله‌ای، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت قطعه  شده و بسته‌بندی و همچنین در میدان بهمن تهران با قیمت‌های ۲۶۰ تا ۳۹۰ هزار تومان بسته به نوع آن عرضه می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha