۰ نفر

چوب حراج روسیه به ارزهای خارجی!

۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۳۳
کد خبر: 733554
چوب حراج روسیه به ارزهای خارجی!

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد فروش برنامه ریزی شده ارز خارجی در بازار داخلی را افزایش می‌دهد و به ۱.۵ میلیارد دلار می‌رساند.

به گزارش راشاتودی، بانک مرکزی روسیه روز چهارشنبه با اشاره به ضرورت بازپرداخت اوراق قرضه یورویی منتشر شده توسط دولت این کشور، اعلام کرد که فروش برنامه ریزی شده ارز خارجی در بازار داخلی را افزایش می‌دهد و به ۱۵۰ میلیارد روبل (۱.۵ میلیارد دلار) می‌رساند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، طبق بیانیه مطبوعاتی بانک مرکزی روسیه، افزایش تقریباً ۱۰ برابری "عملیات آینه‌ای" روزانه این بانک به سرمایه‌گذاری‌های صندوق ثروت این کشور مرتبط است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی روسیه اکنون قصد دارد از ۱۴ تا ۲۲ سپتامبر روزانه ۲۱۸ میلیون دلار ارز بفروشد.

این رگولاتور اعلام کرد که قرار است در ۱۶ سپتامبر ۳ میلیارد دلار اوراق قرضه یورو را پرداخت کند و اشاره کرد که اکثر دارندگان پرداخت را به روبل دریافت خواهند کرد، اگرچه ممکن است برخی از آن‌ها تقاضای اضافی برای ارز خارجی ایجاد کنند.

در این بیانیه آمده است: در این شرایط، تصمیم برای توزیع مجدد ارز به عنوان بخشی از "معاملات آینه‌ای" مرتبط با سرمایه‌گذاری (از صندوق ثروت ملی) به تامین تقاضای اضافی احتمالی برای ارز خارجی و کاهش نوسانات در بازار ارز در این دوره کمک می‌کند.

با اعلام بانک مرکزی روسیه، ارزش روبل تقویت شد و به ۹۷.۵۹ واحد در برابر دلار آمریکا و ۱۰۴.۸۱ واحد در برابر یورو رسید.

فعالان بازار این اقدام را برای روبل مثبت توصیف کردند و مدعی شدند که افزایش کوتاه مدت فروش ارز خارجی می‌تواند از تضعیف ارز روسیه در بازپرداخت اوراق قرضه یورو جلوگیری کند.

بنا بر این گزارش، پول ملی روسیه از اوایل ژوئن در برابر دلار تضعیف شده است. در اوایل ژوئن این ارز در حدود ۸۰-۸۱ واحد نسبت به دلار معامله می‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha