۰ نفر

نابغه‌های قرن ۲۱؛ این افراد از انیشتن هم باهوش‌تر هستند + عکس

۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶
کد خبر: 733338
نابغه‌های قرن ۲۱؛ این افراد از انیشتن هم باهوش‌تر هستند + عکس

در این گزارش با کسانی که ضریب هوشی بالاتر از اینشتین دارند آشنا خواهید شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، روزیاتو نوشت: برای اینکه نابغه محسوب شوید، ضریب هوشی تان باید دست کم ۱۴۰ باشد. اما بسیاری از ما چنین ضریب هوشی بالایی نداریم. این نوابغ شغل‌هایی معمولی مانند بقیه‌ی افراد دارند، مثل روانشناس، روزنامه نگار و پرورش دهنده‌ی اسب. البته برخی از آن‌ها هم به انجام تحقیقات مشغول اند و برخی هم زندگی‌ای معمولی در پیش گرفته اند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این افراد آشنا شوید.

جیکوب بارنت – ضریب هوشی: ۱۷۰

18237649_849

شغل: دانشجوی فیزیک نظری

سن: ۲۴ سال

این کودک نابغه‌ی سابق ضریب هوشی ۱۷۰ دارد و وقتی تحقیقاتش در زمینه‌ی فیزیک را منتشر کرد هنوز ۲۰ ساله نشده بود. او در ۱۵ سالگی جوان‌ترین دانشجوی پذیرفته شده در مؤسسه پریمتر (یک مرکز پژوهشی ویژه‌ی فیزیک نظری در کانادا) شد. بارنت حالا دانشجوی دکترای تخصصی این مؤسسه است.

جودیت پولگار: ضریب هوشی: ۱۷۰

18237648_508

شغل: استاد بزرگ بین المللی شطرنج

سن: ۴۷ سال

این شطرنج‌باز مجارستانی به عنوان بهترین شطرنج باز تاریخ شناخته می‌شود. جودیت پولگار در سال ۱۹۹۱ زمانی که تنها ۱۵ داشت، جوان‌ترین استاد بزرگ بین المللی شطرنج شد. او قهرمان ۱۱ مسابقه‌ی جهانی شده است. پولگار در سال ۲۰۱۴ بازنشستگی خود در شطرنج را اعلام کرد.

ریک راسنر – ضریب: ۱۹۲

18237650_166

شغل: نویسنده و تهیه کننده‌ی تلویزیون

سن: ۶۳ سال

ضریب هوشی ریک راسنر ۱۹۲ است. او در بیش از ۳۰ تست هوش شرکت کرده که در ۲۰ تای آن‌ها بالاترین نمره را دریافت کرده است. او با فعالیت‌های تلویزیونی اش شناخته می‌شود، اما اوقات فراغت خود را با ریاضیات و فیزیک سپری می‌کند.

اوانجلوس کتسیولس – ضریب هوشی: ۱۹۸

18237651_749

شغل: روانپزشک

سن: ۴۸ سال

این مرد یونانی با این ضریب هوشی بالا بعد از تحصیل در رشته‌های فلسفه و تحقیقات پزشکی، حالا به عنوان روانپزشک فعالیت دارد. اوانجلوس کتسیولس همچنین بنیادی در یونان تأسیس کرده که کار آن کمک به کودکان نابغه است.

کریس لنگن – ضریب هوشی: ۲۱۰ – ۱۹۵

18237652_925

شغل: پرورش دهنده‌ی اسب

سن: ۷۱ سال

کریس لنگن با داشتن ضریب هوشی‌ای بین ۱۹۵ تا ۲۱۰، یکی از باهوش‌ترین افراد دنیا محسوب می‌شود. او نظریه‌ی «مدل شناختی – نظری جهان هستی» را ارائه کرده و چندین کتاب درباره‌ی آن تألیف کرده است. او چند شغل فرعی هم برای تأمین هزینه‌های خود دارد.

مایکل گراست – ضریب هوشی: ۲۰۰

شغل: معمار سیستم‌های کامپیوتری

سن: ۶۹ سال

مایکل گراست که ضریب هوشی ۲۰۰ دارد، وقتی تحصیل در دانشگاه میشیگان ِ آمریکا را آغاز کرد تنها ۱۰ سال داشت. او در دانشگاه ییل ِ آمریکا هم تحصیل کرد و در نهایت در سن ۲۳ سالگی مدرک دکترای خود را در رشته‌ی ریاضیات دریافت کرد. او تلاش کرده زندگی خود را شخصی نگه دارد، اما به نظر می‌رسد برای یک شرکت کامپیوتری در آمریکا به عنوان معمار سیستم‌های کامپیوتری کار می‌کند.

شو یانو – ضریب هوشی: ۲۰۰

شغل: پزشک

سن: ۳۳ سال

این کودک نابغه‌ی سابق خواندن را از ۲ سالگی و نوشتن را از ۳ سالگی آغاز کرد. شو یانو از ۵ سالگی آهنگ می‌ساخت و در ۹ سالگی تحصیل در دانشگاه را آغاز کرد. او در ۱۲ سالگی وارد دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه شیکاگوی آمریکا شد و در ۲۱ سالگی جوان‌ترین دانشجویی شد که از این دانشکده مدرک دکترای پزشکی دریافت کرده است.

ادیت استرن – ضریب هوشی: ۲۰۵ – ۲۰۰

18237653_579

شغل: مخترع و ریاضیدان

سن: ۷۱ سال

ادیت استرن از تست هوشی که در ۵ سالگی در آن شرکت کرد، نمره‌ی ۲۰۵ دریافت کرد. او در ۱۲ سالگی به دانشگاه رفت و در سال ۱۹۶۷ جوان‌ترین فارغ التحصیل دانشگاه آتلانتیک ِ آمریکا شد. او وقتی تدریس ریاضی در دانشگاه میشیگان ِ آمریکا را آغاز کرد، هنوز ۲۰ ساله نشده بود و بعداً در شرکت فناوری IBM در آمریکا مشغول کار شد. او بیش از ۱۰۰ اختراع به نام خود ثبت کرده است.

کیم اونگ-یونگ – ضریب هوشی: ۲۱۰

شغل: استاد فیزیک

سن: ۶۱ سال

این کودک نابغه‌ی سابق که اهل کره جنوبی است، ضریب هوشی ۲۱۰ دارد. او از استعداد زیادی در زمینه‌ی یادگیری زبان برخوردار است و از کودکی به زبان‌های کره ای، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی صحبت می‌کند. گفته می‌شود او برای ناسا کار می‌کرد تا اینکه کار در آنجا به پایان رساند و به کشور خود بازگشت. او بعداً در واحد برنامه ریزی تجاری شرکت ساختمان سازی Chungbuk در کره جنوبی مشغول کار شد و در حال حاضر، استاد دانشگاه شین هان ِ کره جنوبی است.

مایکل کرنی – ضریب هوشی: ۳۲۵ – ۲۰۰

18237654_248

شغل: نامعلوم

سن: ۴۰ سال

مایکل کرنی با ثبت رکورد جوان‌ترین فارغ التحصیل و استاد دانشگاه در دوران نوجوانی به نام خود شناخته می‌شود و ضریب هوشی او بین ۲۲۰ تا ۳۲۵ است. کرنی مدرک کارشناسی خود را در سن ۱۰ سالگی از دانشگاه آلابامای جنوبی و در ۱۴ سالگی مدرک کارشناسی ارشدش در رشته‌ی شیمی را از دانشگاه تنسی مرکزی در آمریکا دریافت کرد. او همچنین در ۱۸ سالگی مدرک دیگری در رشته‌ی علوم کامپیوتر از دانشگاه وندربیلت ِ آمریکا دریافت کرد.

ترنس تائو – ضریب هوشی: ۲۳۰ – ۲۲۰

شغل: ریاضیدان

سن: ۴۸ سال

این ریاضیدان نابغه‌ی استرالیایی – آمریکایی بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ ضریب هوشی دارد. ترنس تائو در سن ۹ سالگی در کلاس‌های ریاضی سطح دانشگاه شرکت می‌کرد. او بعد از آنکه در ۲۱ سالگی مدرک دکترای تخصصی خود را از دانشگاه پرینستون ِ آمریکا دریافت کرد، در ۲۴ سالگی تدریس در دانشگاه را آغاز کرد و حالا استاد ریاضیات دانشگاه کالیفرنیای آمریکا است. او جوان‌ترین استاد کامل در تاریخ دانشگاه کالیفرنیا است.

کریستوفر هیراتا – ضریب هوشی: ۲۲۵

18237655_975

شغل: اخترفیزیکدان

سن: ۴۱ سال

کریستوفر هیراتا با ضریب هوشی ۲۲۵، در سال ۱۹۹۶ زمانی که ۱۳ سال داشت، جوان‌ترین برنده‌ی المپیاد بین المللی فیزیک شد. او در ۱۶ سالگی کار در ناسا را آغاز و در ۲۲ سالگی مدرک دکترای تخصصی خود را از دانشگاه پرینستون ِ آمریکا دریافت کرد. هیراتا حالا به عنوان اخترفیزیکدان و کیهان شناس با دانشگاه اوهایو ِ آمریکا همکاری دارد.

مریلین ووس سونت – ضریب هوشی: ۲۲۸ – ۱۸۶

18237657_956

شغل: روزنامه نگار

سن: ۷۷ سال

مریلین ووس سونت یکی از بالاترین ضریب هوشی‌های به ثبت رسیده را دارد. او وقتی در تست هوش شرکت کرد و رکورد بالاترین ضریب هوشی از سال ۱۹۸۵ به نام او در کتاب گینس ثبت شد، تنها ۱۰ سال داشت. او چندین کتاب هم منتشر کرده و یکی از اعضای هیأت رئیسه‌ی شورای ملی تربیت اقتصادی آمریکا است.

آینن کولی – ضریب هوشی: ۲۵۰

شغل: آهنگساز

سن: ۲۴ سال

آینن کولی با ضریب هوشی ۲۵۰، در ۶ سالگی اولین سخنرانی خود را انجام داد. او از ۱۲ سالگی به فعالیت در صنعت سینما به عنوان آهنگساز مشغول است و در سال ۲۰۱۳ نیز فیلم خود به نام The Sempiternal را ساخت که هم نویسنده و کارگردان آن بود و هم تدوینگرش.

مارنن لایبو-کوسر – ضریب هوشی: ۲۶۸

شغل: آهنگساز و توسعه دهنده وب

سن: نامعلوم

مارنن لایبو-کوسر شاید شناخته شده نباشد، اما او یک کودک نابغه بود. او در کودکی توانست امتیاز ۲۶۸ را در تست هوش دریافت کند. او همچنین به زبان‌های انگلیس، آلمانی، ژاپنی، فرانسوی، روسی، اسپرانتو و کلینگان صحبت می‌کند. لایبو-کوسر به عنوان برنامه نویس و موزیسین فعالیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha