۰ نفر

دکوراسیون اتاق خواب کودک

۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبر: 733232
دکوراسیون اتاق خواب کودک

کودکان ساعات زیادی را در اتاق خواب خود سپری می‌کند در نتیجه چینش و دکوراسیون آن اهمیت بالایی دارد.

روانشناسان معتقد هستند که دکوراسیون اتاق خواب کودک روی پرورش و شخصیت وی نیز نقش دارند. همچنین باید تناسبی درستی بین روحیات و نیازهای کودک با دکوراسیون اتاقش به عنوان مثال درب اتاق وجود داشته باشد. شناخت قوانین و باید و نبایدهای دکوراسیون مناسب برای اتاق کودکان می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. در این مقاله از گروه سپیدار چوب تولید کننده انواع درب‌های ضد سرقت و اتاقی به این مقوله پرداخته‌ایم.

اهمیت دکوراسیون اتاق کودک در چیست؟

اجزای مختلف اتاق کودک در روحیه و روان کودک تاثیرگذار می‌باشد. اشکال و رنگ‌های مورد استفاده در این فضا باید احساس آرامش و امنیت را به کودک منتقل کند. در کنار همه‌ی اجزای اتاق برخی از آیتم‌ها نظیر درب اتاق نیز نباید نادیده گرفته شود. هماهنگی و کیفیت ساخت درب‌ها نیز نقش پررنگی در دکوراسیون اتاق کودک ایفا می‌کنند. همه آنچه باید در این مورد بدانید در مطلبی با عنوان راهنمای خرید درب اتاقی ذکر نموده‌ایم. برای مشاهده نمونه ای از این موارد میتوانید به دسته بندی خرید درب اتاقی مراجعه کنید. بنابراین پیش از تهیه درب مناسب اتاق کودک مطالعه این مقاله مفید خواهد بود. با رشد کودک و افزایش سن او درک محیطی و اثرپذیری وی از فضای پیرامون متفاوت می‌شود. در نتیجه دکوراسیون اتاق خواب کودک هم باید به تناسب تغییر کند. در واقع چینش و لوازمی که رای کودک خردسال مناسب است برای نوجوان مطلوب نیست. کارشناسان این حوزه معتقد هستند که دکوراسیون اتاق کودکان از مهم‌ترین عوامل در شکل‌دهی به دنیای کودکان می‌باشد. از این رو نمی‌توان این مقوله‌ را نادیده گرفت یا کم اهمیت دانست.

وسایل مورد استفاده در اتاق خواب کودک:

دو دسته از لوازم را در اتاق خواب کودکان استفاده می‌کنند. یکی از این دو بخش شامل لوازم مورد استفاده و مورد نیاز کودک نظیر کمد می‌باشد. اما برخی دیگر از وسایلی که در اتاق خواب کودکان به کار می‌رود جنبه تزئینی دارد. در خصوص لوازم کاربردی باید در وهله اول برآورد کننده‌ی نیاز کودک باشد. بعد زیبایی این بخش از لوازم به عنوان فاکتور دوم مورد بررسی و انتخاب قرار می‌گیرند. در سنین پایین‌تر این والدین هستند که درباره لوازم و دکوراسیون اتاق کودک تصمیم می‌گیرند. اما در سنین بالاتر لازم است تا نظر فرزندان نیز در خرید و چینش لوازم پرسیده شود. با این حال رفع نیاز کودکان را در خرید لوازم و دکوراسیون اتاق خواب کودک نباید نادیده گرفته شود. در واقع ضرورتی ندارد که تمام خواست کودک در دکوراسیون اتاق خوابش تامین گردد. در لوازم اتاق خواب کودک جنسیت فرزند نیز در کنار سن او اهمیت دارد. برخی از وسایل و دکوراسیون‌ها بیشتر برای اتاق خواب پسرها مناسب هستند. در حالی که اشکال و طرح‌های دخترانه حس بهتری به کودکان دختر می‌دهد.  

خلاقیت فاکتور مهمی که در اتاق خواب کودکان باید دیده شود:

دکوراسیون اتاق خواب کودک

در طراحی و دکوراسیون وجود عنصر خلاقیت یک پارامتر بسیار مهم تلقی می‌شود. این شاخصه در اتاق خواب کودکان به واسطه روحیه‌ی لطیف آن‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. عوامل متعددی با خلاقیت در دکوراسیون اتاق کودکان در ارتباط می‌باشند. تصویر نهایی اتاق خواب کودک باید ترکیبی خلاقانه از خواست والدین و سلیقه خود کودک باشد. به عنوان مثال ترکیب رنگ و کاغذ دیواری می‌تواند نتیجه‌ای خلاقانه و دلنشین به همراه داشته باشد. نکته مهم این که هماهنگی و هارمونی لازم در طرح‌های خلاقانه اتاق خواب کودک لحاظ گردد. در غیر این صورت خسته کننده و شده و ایجاد دلزدگی می‌کند. حتی می‌توانید از افراد متخصص در حوزه دکوراسیون اتاق کودکان نیز کمک بگیرید. ابعاد اتاق خواب کودک و ساختار آن نیز در انتخاب لوازم و دکوراسیون مهم هستند. 

شاخصه‌های دکوراسیون اتاق خواب کودک چیست؟

مهم‌ترین ویژگی برای دکوراسیون اتاق کودک در نظر گرفتن شخصیت و روحیه او است. چینش و دکوراسیون اتاق کودکی که برون‌گراست باید امکان تخلیه انرژی به وی را بدهد. از طرفی تلفیق لوازم برای کودکان درون‌گرا بیشتر آرامش محور هستند. بنابراین فضایی برای جنب و جوش فیزیکی و بخشی برای ریلکس کردن کودک در نظر بگیرید. زیرا تغییر حالات کودک در بازه‌های زمانی نزدیک به هم رخ می‌دهد. محل مناسبی نیز برای نظم و ترتیب دادن به اسباب بازی‌ها در نظر گرفته شود. چینش لوازم و اسباب بازی باید آسان و در دسترس کودک باشد. به این ترتیب به راحتی و بدون نیاز به کمک والدین می‌تواند آن‌ها در جای خود قرار دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم برای اتاق خواب کودکان امنیت و بی‌خطر بودن آن است. پریزهای برق باید دور از دسترس کودک یا با محافظ باشند. لوازمی که ایجاد خطر می‌کنند یا تیز برنده هستند در دکوراسیون اتاق کودک استفاده نشود. در نهایت نیز به نحوی دکوراسیون را ترتیب دهید که امکان پذیرایی از دوستان کودکتان در اتاق وجود داشته باشد. بچه‌ها از این که دوستان خود را به اتاقشان ببرند و بازی کنند لذت می‌برند.

دکوراسیون اتاق خواب نوزاد:

نوزادان به سرعت رشد کرده و بزرگ می‌شوند در نتیجه خیلی از لوازم دیگر برایشان کاربردی نخواهد داشت. در انتخاب لوازم و دکوراسیون اتاق خواب کودک در سنین نوزادی ابعاد بزرگ‌تری در نظر بگیرید. به این ترتیب برای مدت طولانی‌تری می‌توانید از این لوازم در اتاق کودک استفاده کرده و متحمل هزینه کمتری می‌شوید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه:

بهتر از وسایل و دکوراسیونی که با روحیه و سلیقه دخترانه تطابق دارد استفاده کنید. رنگ یکی از پارامترهای بسیار مهم در دکوراسیون اتاق دخترانه به شمار می‌رود. البته همیشه نظر دخترها با کلیشه‌های موجود در جامعه یکسان نیست پس حتما با کودک مشورت کنید.  

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه:

پسرها اغلب به نمادهای کارتونی و سرشار از انرژی و قدرت نظیر سوپرمن علاقه دارند. بنابراین می‌توان از آیتم‌های مختلفی از این کاراکترها در اتاق خواب پسرانه استفاده کرد. به دلیل تحرک و جنب و جوش زیاد پسر بچه‌ها بهتر از لوازمی که در برابر مقاوم‌تر هستند خریداری نمود. البته همه پسرها نیز دارای فانتزی‌های یکسانی نیستند پس حتما از خود کودک نیز نظر بخواهید.

کلام آخر:

دکوراسیون اتاق خواب کودک از لوازم و آیتم‌های مختلفی تشکیل می‌شود باید به درستی انتخاب شوند. اهمیت دکوراسیوت اتاق در روحیه کودکان غیر قابل انکار است. کیفیت و خوش ساختی این لوازم نیز در زمان خرید باید در نظر گرفته شود. برای تهیه لوازم چوبی و درب‌های اتاقی با کارشناسان گروه صنعتی سپیدار چوب تماس بگیرید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha