۰ نفر

اطلاعات اقتصادی چین مانع افزایش قیمت نفت شد

۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲
کد خبر: 733202
اطلاعات اقتصادی چین مانع افزایش قیمت نفت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶ سنت معادل ۰.۰۷ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۹۴ سنت رسید.

به گزارش رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه تقریباً ثابت بوده است. اطلاعات اقتصادی چین مبنی بر ضعف رشد اقتصاد این کشور خوشبینی نسبت به ادامه کاهش تولید عربستان و روسیه، بزرگترین تولیدکنندگان ائتلاف اوپک پلاس را خنثی کرده و مانع افزایش قیمت نفت می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶ سنت معادل ۰.۰۷ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۹۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۷ سنت معادل ۰.۴۳ درصد افزایش ۸۵ دلار و ۹۲ سنت معامله می‌شود.

انتظار می‌رود عربستان کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را در ماه اکتبر هم تمدید کند و روسیه هم از یک قرارداد جدید کاهش تولید در اوپک پلاس در این هفته رونمایی می‌کند.

مسکو قبلاً اعلام کرده بود صادرات خود را ۳۰۰ هزار بشکه در روز در سپتامبر پایین می‌آورد. روسیه ۵۰۰ هزار بشکه هم در ماه اوت صادرات خود را کاهش داده بود.

از طرف دیگر، فعالیت در بخش خدمات در چین با پایین‌ترین سرعت طی ۸ ماه گذشته رشد کرده، چون ضعف تقاضا همچنان مانع رشد دومین اقتصاد بزرگ دنیا می‌شود. به نظر می‌رسد محرک‌های اقتصادی دولت چین هنوز نتوانسته مصرف را بالا ببرد.

هزینه کرد خانواده‌ها در ژاپن هم که سومین اقتصاد بزرگ دنیاست ۵ درصد در ماه ژوئیه نسبت به سال گذشته کاهش داشته در حالی که پیش بینی می‌شد این رقم برابر با ۲.۵ درصد باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha