۰ نفر

مرکز آمار ایران در گزارشی خبر داد؛

کاهش تورم در بخش صنعت

۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۵۰
کد خبر: 733121
کاهش تورم در بخش صنعت

در فصل بهار ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٩,٣ درصد می‌­باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٢.٨ درصد)، ٣.٥ واحد درصد کاهش داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بنابر گزارش منتشر شده توسط مرکز آمار، در فصل بهار ١٤٠٢، شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت ٩٦٥,٤ است که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٩.٣ درصد افزایش، نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)  ٢٥.٦ درصد افزایش و در چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ٢٧.٠ درصد افزایش داشته است.

کاهش تورم فصلی

در فصل بهار ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٩,٣ درصد استکه در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٢.٨ درصد)، ٣.٥ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در فصل بهار ١٤٠٢ نسبت به فصل قبل، ٩.٣ درصد افزایش دارد. در این فصل بیشترین تورم فصلی با ٢٥.٨ درصد مربوط به گروه "چاپ و تکثیر رسانه های ضبط شده"  و کمترین تورم فصلی با ٠.٨ درصد مربوط به گروه "ساخت فلزات پایه" می­باشد. همچنین در این فصل گروه " ساخت مواد شیمیایی و فراورده‌های شیمیایی" با تورم ١,٥- درصد مواجه بوده است.

کاهش تورم در بخش صنعت

کاهش تورم نقطه به نقطه

در فصل بهار ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٢٥,٦ درصد استکه در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٢٩.٢ درصد)، ٣.٦ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در فصل بهار ١٤٠٢ نسبت به فصل مشابه سال قبل، ٢٥.٦ درصد افزایش دارد. در این فصل بیش­ترین تورم نقطه به نقطه با ٧٣.٧ درصد مربوط به گروه "ساخت محصولات دارویی، مواد شیمیایی مورد استفاده در داروسازی و محصولات دارویی گیاهی" و کم­ترین تورم نقطه به نقطه با ٠.٨ درصد مربوط به گروه "ساخت کُک و فراورده‌های حاصل از پالایش نفت" است.

کاهش تورم در بخش صنعت1

کاهش تورم سالانه

در فصل بهار ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در چهار فصل منتهی به این فصل نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٢٧,٠ درصد استکه در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٣١.٧ درصد)، ٤.٧ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در چهار فصل منتهی به بهار ١٤٠٢ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٢٧.٠ درصد افزایش دارد. در این فصل بیش­ترین تورم سالانه با ٦٠.٥ درصد مربوط به گروه "ساخت محصولات دارویی، مواد شیمیایی مورد استفاده در داروسازی و محصولات دارویی گیاهی" و کم­ترین تورم سالانه با ١٠.٦ درصد مربوط به گروه "ساخت کُک و فراورده‌های حاصل از پالایش نفت" است.

کاهش تورم در بخش صنعت3

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha