۰ نفر

اقتصادآنلاین بررسی می‌کند؛

بنیادی و تکنیکال زکوثر؛ سهمی که از ریزش اردیبهشت عبور کرد!

۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۸
کد خبر: 732428
بنیادی و تکنیکال زکوثر؛ سهمی که از ریزش اردیبهشت عبور کرد!

هلدینگ زکوثر با ارزش بازار بیش از ۷۵ هزار میلیار ریال یکی از بزرگترین و متنوع ترین شرکت ها در گروه زراعت و کشاورزی است.

اقتصادآنلاین - مینا یوسفی؛ شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر در سال ۱۳۶۲ با نام «تصویران» بصورت سهامی خاص درصحنه اقتصاد ایران ظهور پیدا کرد. پس از آن در سال ۱۳۸۰ با نام شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر به سهامی عام تبدیل و در سال ۱۳۹۸ با نماد زکوثر به عنوان یکی از شرکت های مادر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر در بورس اوراق بهادار عرضه شد و به بازار سرمایه راه یافت . شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر یک هلدینگ سرمایه‌گذاری است که به‌صورت عمده در زمینه زراعت و خدمات وابسته فعال است. موضوع فعالیت اصلی شرکت عبارت است از سرمایه‌گذاری در سهام و واحدهای سرمایه‌گذاری، صندوق‌ها یا سایر اوراق بهادار فعال در حوزه کشاورزی، دامپروری، مرغداری، پرورش و صید آبزیان و خوراک دام و طیور است. علاوه بر موارد فوق بخشی از سرمایه‌گذاری‌های شرکت در حوزه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر می‌باشد.
سهامدار اصلی زکوثر، سازمان اقتصادی کوثر است که مالکیت ۷۵ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. بانک دی با داشتن ۳ درصد از سهام این نماد، دومین سهامدار درصدی زکوثر است.

تحلیل تکنوفاند زکوثر/ هلدینگ ارزشمند حوزره زراعت و کشاورزی بازار سرمایه

  • پرتفوی بورسی  زشریف ، زماهان ، غدام است.

بهای تمام شده پرتفوی بورسی : 99 میلیارد تومان.

  • پرتفوی غیر بورسی زکوثر شامل شرکت کشت و صنعت اشراقریال مرغ اجداد زربال ، مرغک ، ابزی اکسیر کوثر ، کشاورزی و صنعت کوثر و پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر ، شیمی داروی کوثر ، مرغ صحرای شاندیز، کشت و صنعت دامپروری کوثر و مرغ مادر دیرباز و خدمات بازرگانی تحفه است.

بهای تمام شده پرتفوی غیر بورسی 406 میلیارد تومان .

  • زکوثر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی زمین در دستور کار دارد که همانگونه که در صورتهای مالی حسابرسی شده نیز منعکس گردیده آثار ریالی ناشی از تجدید ارزیابی زمین ها در سطح گروه مبلغ 135.655.522 میلیون ریال می باشد.
  • عرضه شرکت های زیر مجموعه در بازار سرمایه و دارایی های شرکت پتانسیل های مهم این هلدینگ است.

نمودار تکنیکال زکوثر:

یک اصلاح دیامتریک از سال 99 تا زمستان 1401 شکل گرفته و سهم در روندی نوسانی و فرسایشی از محدوده قیمتی 3880 تومان به 945 تومان رسیده است.

سپس در یک الگوی صعودی که سناریو دیامتریک الماسی محتمل است به محدوده 2700 تومان دست یافته است.  موج d تمام و در موج صعودی e از دیامتریک B هستیم. هدف های مهم 3350- 3880  سقف تاریخی و سپس 4500 تومان می باشد و حمایت مهم 2100 حد ضرر است.

تحلیل تکنیکال زکوثر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha