۰ نفر

علی‌رغم افزایش نرخ هش؛

درآمد استخراج بیت‌کوین به ازای هر تراهش به پایین‌ترین حد خود رسید

۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۳۴
کد خبر: 732367
درآمد استخراج بیت‌کوین به ازای هر تراهش به پایین‌ترین حد خود رسید

درآمد استخراج بیت‌کوین یا «قیمت هش» معیاری از دلار به دست آمده در هر TH/s (تراهش بر ثانیه) در روزبه سطوحی کاهش یافته است که از زمان فروپاشی صرافی اف تی ایکس FTX در نوامبر ۲۰۲۲ مشاهده نشده است، در حالی که نرخ هش به بالاترین حد خود رسیده است.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ در هفته گذشته، نرخ هش شبکه بیت کوین در ۱۸ آگوست به ۴۱۴ اگزاهش در ثانیه (EH/s) رسید که اوج جدیدی را برای این شاخص رقم زد.

طبق گزارش Blockchain.com، اوج نرخ هش شبکه نسبت به ابتدای سال ۲۰۲۳، ۵۴ درصد و در ۱۲ ماه گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است.

نرخ هش بیت‌کوین و قیمت 1 سال گذشته بیت‌کوین

(نرخ هش بیت‌کوین و قیمت ۱ سال گذشته بیت‌کوین)

با این حال، در حالی که این شبکه از نظر امنیت خوب به نظر می‌رسد، همه چیز برای ماینرهای بیت‌کوین چندان خوشایند نیست زیرا درآمد به شدت کاهش یافته است و زمانی که در نوامبر سال ۲۰۲۲ به پایین ترین سطح چرخه بازار یعنی حدود ۱۶۵۰۰ دلار رسید، به سطح بالایی رسید.

طبق داده‌های HashPriceIndex، درآمد فقط ۰.۰۶۰ دلار به ازای هر تراهش در ثانیه در روز است، این تقریباً نیمی از درآمد استخراج در اوایل ماه مه است.

تحلیلگر بازار، دیلن لیکلر، در مورد کاهش درآمد و اوج نرخ هش اظهار داشت که تولید دستگاه‌های جدید کارآمدتر ادامه خواهد داشت، اما تقریبا زمان آن رسیده است که قیمت از آن بالاتر رود، به این معنی که قیمت‌ها باید به سمت بالا تنظیم شوند تا نرخ هش استخراج بیت‌کوین در این حد بالا باشد.

درآمد ماینر به ازای هر تراهش

(درآمد ماینر به ازای هر تراهش)

طبق گزارش‌ها، شرکت‌های استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به سرمایه‌های حاصل از فروش سهام خود در سه ماهه دوم متکی بوده‌اند تا حیات آنها را در طول بازار نزولی حفظ کنند.

در ۲۴ آگوست، بلومبرگ گزارش داد که ۱۲ شرکت استخراج بزرگ سهامی عام حدود ۴۴۰ میلیون دلار از طریق فروش سهام در سه ماهه دوم به دست آوردند.

مارک جفتوویچ، مدیر خبرنامه بیت‌کوین کاپیتالیست، گفت: بعضی از شرکت‌های ماینینگ سهامداران را با نرخی بیش از حد رقیق می‌کنند و اضافه کرد که اگر آنها شما را سریع‌تر از افزایش بیت‌کوین رقیق می‌کنند، در این صورت راه را اشتباه روی تردمیل می‌روید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha